Irritert!!!!

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Jeg blir så irritert på svigermor. Gjentatte ganger har hun sagt fremfor sønnen vår på 5; åh så morsomt det er at det blir en jente/lillesøster, jeg kommer til å skjemme henne så bort. Hun skjemmer overhodet ikke sønnen vår, og han er såpass stor at han skjønner hva hun mener. Jeg ser på han at hun sårer han litt ved å si dette :-( Og dette sier hun til alle hun møter når vi er i nærheten :-( Kjenner jeg gruer meg litt til hun skal gjøre jenta mi bortskjemt og der storebror ikke blir det av henne... Dagens utblåsning :-D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Wow, skjønner du blir sint... Slike ting er så vanskelige

Sent from my iPad using BV Forum

Huff, så sårt:( Jeg kan ikke forstå at noen blir mer glad i enkelte i familien på bakgrunn av kjønn, det er jo helt absurd. Jeg har en i familien som hadde samme problem, bare at der var jenta eldst. Gutten vokste opp med å være usynlig for bestemor. Det var så ille at han begynt å spørre foreldrene hvorfor bestemoren ikke likte han. Det som skjedde var at moren sa fra til sin svigermor at for hver gave datteren fikk, skulle sønnen ha tilsvarende. Og om det ble dyrt å kjøpe dobbelt opp fikk hun enten kjøpe billigere ting, eller la være å handle. Samme regel for godteri, oppmerksomhet, osv. Denne dama er en ordentlig drage, men hun måtte pent finne seg i det om hun ville ha samme kontakt med jenta.

Det er neppe populært å gi en sånn beskjed, men man gjør vel det man må for å slippe å se barna sine bli såret. Jeg er redd for å få samme problem med svigers om noen år dersom vi en dag får ei jente, men da må jeg bare si ifra tror jeg.

Lykke til!

Det er veldig sårt :-( Hun forsvarer det liksom med at dette er første jenta hun blir bestemor til. Hun er bestemor til fire gutter. Men siden hun sier dette allerede nå før ungen er født er jeg redd for hvordan jeg kommer til å reagere hvis det virkelig blir så ille som jeg frykter :-(

At voksne folk ikke tenker seg om! Hvis du ikke klarer å gi beskjed selv hadde jeg virkelig fått mannen til å sagt noe.. Så lite omtenksomt overfor sønnen deres stakar!

Herregud.. Kjenner jeg blir letta når jeg vet at verken min mor eller svigermor gjør forskjell på barnebarna.
Er nok heller reaksjonen i fra andre jeg reagerer på når jeg stolt sier jeg skal ha gutt, så kommer som oftest kommentaren "ja du du vel jenta di neste gang skal du se"
Da tenker jeg, hovedsaken er vel at ungen er frisk?

Sent from my iPhone using BV Forum

Huff.. :(
Går ikke ann å si sånt. Man blir vel like glad i alle barn om det er jente eller gutt.
Dere får ta en skikkelig prat. Ikke noe særlig at hun skal gå rundt å si sånt. Bare tull!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har prøvd å få mannen min til å si noe til henne, mæn tror ikke han skjønner alvoret :-( Blir vel til at jeg klikker en dag hun sier noe :p Helt enig at det viktigste er jo at ungen er frisk ;-) Skjønner liksom ikke at folk får seg til å si så mye sårende...

Huff :(
Bestemor var sånn til meg.. Der var det vår bror som var den beste på en måte.. Jeg og lillesøsteren min var ikke i nærheten. Alltid fått forskjellige gaver og ikke blitt behandlet likt :( Det synes jeg er trist å tenke på, men det bedret seg etter vi ble voksne, for da var det jeg og lillesøsteren min som tok oss av henne mye mer enn hva broren vår gjorde. .

Men så stygt å si sånn til en gutt da :( Jeg hadde nok eksplodert.

Har prøvd å få mannen min til å si noe til henne, mæn tror ikke han skjønner alvoret :-( Blir vel til at jeg klikker en dag hun sier noe :p Helt enig at det viktigste er jo at ungen er frisk ;-) Skjønner liksom ikke at folk får seg til å si så mye sårende...

Vist ingen forstår hvor sårende det er for deg, så slå i bordet! Fortell akkurat hva du mener.
Ofte bedre å si ting rett ut!
Har ei vanskelig svigermor selv. Men har funnet ut at jeg sier det jeg mener. Bedre å være ærlig! Vi bor i samme hus, så det hender det blir noen utblåsninger til både svigerfar og svigermor. Men det ordner seg alltid. Og de har fått mere respekt for meg. Spør alltid meg først når det er noe.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Er det mulig!? Hadde noen sagt det framfor et av barna mine tror jeg at jeg hadde klikka! Ingen er bedre, ingen kjønn er best.. Nå må folk/besteforeldre begynne å tenke!

Tusen takk for svar og støtte alle sammen :-) Godt å se at det ikke er jeg som er overfølsom ;-)

Jeg hadde klikket!! Har selv en mormor som kun har 3 barnebarn.. Egentlig 10.. Så sier vell litt om den saken.. Hun snakker bare om disse 3 å alt.. Blir mamma el svigermor slik kommer hvertfall jeg til å gå gjennom veggene!! Stå på ditt å si ifra :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Uff, da hadde jeg også klikket!! Jeg er faktisk litt redd for det selv, bare med svigerfar. Han er en meeeeget vanskelig person å forholde seg til. Han har 6 barnebarn, men egentlig er det bare datteren sine barn + vårt barn som er viktige. Den andre sønnens barn er liksom ikke like kule, bare fordi at foreldrene deres velger å gå litt andre veier enn han selv ville gjort. Han glemmer bursdagene deres og jeg vet han gir mye mer penger og gaver til vårt barn + datterens barn... Blir helt kvalm av det, men det er heller ikke min plass å si noe vel? Og jeg har også en mistanke om at hvis vi får en jente neste gang så vil ikke hun få like mye oppmerksomhet som sønnen vår... Men DA kommer jeg til å si ifra, det er helt sikkert!

nevøen min har en bestefar som aldri drar å besøker dem. men på facebook legger han ut hvor stolt han er, når han i virkeligheten ikke har kontakt med barnebarna. folk er merkelige! merker selv at jeg har et spesielt bånd til nevøen min, mens niesa mi ikke er så spennende enda. han er 3 år, hun blir 1 år. men har hatt mye mer tid med han og han er mer spennende siden han prater og sier så mye rart. blir nok bedre bare lille tulla begynner å prate litt også, og ikke bare er baby :P men alle i familien er klar over at vi skal gi likt til begge og dele oppmerksomheten likt mellom dem, så det er egentlig ikke noe problem. er jo gla i begge uansett! samma åssen kjønn det er! venter selv gutt å gleder meg masse til det! syns det er tåpelig at folk tror man alltid ønsker seg ei litta jente!
unger merker så lett om en person gir dem mindre oppmerksomhet enn søsknene dems :(

Back
Topp