IRRITERT!!!!!!!

*Angels*

Glad i forumet
Jeg må bare blåse ut!!!! Sorry litt langt innlegg!

Jeg har gitt KLAR beskjed til alle familiemedlemmer om at hvis de har tenkt å kjøpe bilstol selv og ha i bilen slik at de kan låne lillamann med seg i bilen så MÅ de kjøpe bakovervendt og at det IKKE ER AKTUELT med framovervendt. Alle virket til å være innforstått med dette.. MEN!!!

Fikk besøk av et familiemedlem som plutselig spør: Har dere bytta bilstol?
Jeg: Ja, hvordan det?
Han: Nei, for da kan vi låne lillemann når det er greit for deg, for jeg har kjøpt bilstol.
Jeg: Åja, hvilken da?
Han: En av de beste som er på markedet.
Jeg: Så bra, da er det vel bakovervendt?
Han: Nei! Hvorfor skulle det være det?
Jeg: Fordi jeg allerede har sagt at det IKKE er aktuelt med fremovervendt bilstol, og fordi det er anbefalt at de skal sitte bakovervendt til de er minst 4 år, eller ihvertfall så lenge det går.
Han: Jeg leste at det er anbefalt at de sitter rett vei, og jeg fikk beskjed om at det var denne bilstolen som var best (som forøvrig visstnok er kjøpt i en bilforretning).
Jeg: Vel, da er det desverre ikke aktuelt at dere får låne med dere lillemann i bilen!
Han: Nå er du bare tåpelig, klart vi får lov!!!
Jeg: NIKS!! end of discussion! Det er ikke aktuelt.

Og så var det MASSE surmuling fra han før jeg ble så irritert at jeg rett og slett ba han om å bare gå for jeg gadd ikke høre på det mer!!!!

Jeg fatter ikke at noen folk kan være så idiotiske at de gjør stikk motsatt av det jeg sier.. Klart jeg tenker på barnets beste!!!

JEg forstår utrolig godt at du blir irritert. Det er lov å kjøpe feil utstyr, men de må da ha en viss forståelse for hva du sier ! Jeg har en svigerfamilie som prøver å styra skyta litt selv noen ganger, kjøper "feil" mat, feil madrass til senga osv..

Jeg kjente at nå er jeg på randen til å få NOK!!!
Denne samme personen gir meg ganske mye pes fordi jeg mener at lillemann slett ikke trenger is, sjokolade og slikkerier. For all del, andre mødre som vil gi dette til sine små må gjøre det. Men jeg synes ikke lillemann trenger det når han koser seg LIKE MYE med en melon, eller ei pære, eller noe annet frukt..

ALT jeg gjør angående lillemann er visst feil!! Rett før jeg har lyst å be han gå å henge seg! Men jeg kan jo ikke det heller!!!

Den i tillegg og ja, jeg skjønner ikke hvorfor noen skal henge seg sånn opp i at de skal smake på kake,godteri og lignene allerede nå!? Når de små forstår hva dette søte er for noe, da er det kanskje noe annet. Men det er som du sier, hva er vitsen når han koser seg like mye med frukt?!

Det er faktisk slik nå at jeg ikke klarer å stole på personen, og det ikke er aktuelt engang at han skal få passe lilemann uten jeg er tilstede.. Litt synd, men han har lagt opp til det selv!

Utrolig slitsomt med sånne mennesker som ikke respekterer barnest foreldre og insisterer på å gjøre det motsatte. Jeg vurderer å si til faren min at snuppa er hyperallergisk mot sukker fordi jeg vet at han kommer til å gi henne søtsaker så snart han får sjansen. Heldigvis hører han på oss på alle andre områder.

Jeg har tenkt for meg selv at, kanskje foreldrene våre har litt vanskelig for å skjønne at vi er voksne nå, og trenger faktisk  ikke hjelp til å oppdra barna våre, heh.

Nei det er ikke lett når man setter en standar for hvordan vi vil ha det for barna vår, også får man ikke respekt for det...
Jeg har ingen familie her jeg bor, men når vi møtes, blir det litt sånn, næmmen skal ikke stakkars lille snuppa få litt is eller whatever som vi koser oss med...
Og når jeg sier nei, er jeg liksom streng og får ingen forståelse...
Syns det er litt vondt, men kan jo skjønne det at di vil bare være gode med henne ;)

Nei, vi må nok følge godt med nå fremover på hva di prøver å dytte inn i barna våre... hehe, har allerede tatt pappa på ferske i å gi litt krem på fingeren, mens jeg ble sendt på kjøkkenet for å "hente noe viktig"  : DUHH!! makan... ;)

Uff jeg kjenner jeg koker på dine vegne!!
Har egentlig akkurat de samme problemene selv, men ikke med èn ekstrem person,
det har heller delt seg ovver hele familien.. haha !!

"Hvorfor kan ikke hun få smake litt is da?? Hun vil jo ha.." (ingen som tenker på
at hun også vil spise på sokken min / gulvet / sofaen... om hun hadde fått )
Eller diskusjoner ang sitting / gåstoler / bilstoler / og så videre..

Heldigvis føler jeg at jeg kan stole på at de stort sett gjør som jeg sier. Iallefall når det gjelder mat og sånt foreløpig. Hadde jeg ikke gjort det hadde jeg , som deg ,hatt store problemer a å la disse menneskene være barnevakt.

Jeg forstår virkelig ikke sånne mennesker. Når jeg har med andres barn å gjør prøver jeg å følge deres "opplegg" 100% . Får ingen glede av å bryte dette - spesielt når jeg vet at det ofte bare vil være ødeleggende både for barn og foreldre.

I mitt tilfelle føles det som at min nærmeste familie føler at de har fulgt meg fra graviditeten av, så de kan og vet like godt som meg og dermed har stemmerett. Eller jeg vet ikke.. Blir også forbanna ! Og synes du har all grunn til å bli det !
Kanskje en ide som noen over meg sier, vis en film eller print ut noe om bilstoler som viser hvor ekstrem forskjell det er på sikkerheten??

Back
Topp