Irritert.

mammatilLinnea

Elsker forumet
Sist jeg var gravid fødte jeg når jeg var 5 mnd på vei,og den lille gutten klarte seg jo ikke så tidlig. [:(] Fikk da beskjed om at neste gang jeg ble gravid skulle dem sette på en slags tråd eller noe for at det ikke skulle skje igjen. Dem sa at sjansen for at det skjer en gang til er stor når det har skjedd en gang,og derfor skulle dem sette på en sånn.. Men når jeg var på sykehuset på ul nå i uke 7 fikk jeg beskjed om at dem ikke skulle sette på den,pga at når det startet med rier er det som regel en annen grunn enn slapp livmorhals som er grunnen.. Jeg ble så sjokkert og på gråten at jeg klarte ikke å si noe.. Ettersom dem skulle sette på en sånn har vært ganske sikker på at denne gangen skal det gå bra,men nå er jeg bare redd. [:(] Når jeg skal på sykehuset igjen i januar skal jeg si akkurat hva jeg mener. Syns dem kan gjøre det for sikrets skyld.. Orker ikke å gå hele svangerskapet og være redd.

vi får bare håpe da, at alt går fint..di vet vel antagelig hva som er best disse legene..[8|]

Veit ikke helt jeg. Ingen av de to som har bestemt detta var med når jeg mistet sist.

bare si til dem hva du føler å tenker...
Må jo være bedre å sette på en slik tråd å være sikker enn å la være[:)]

Hei Jordbær.

Når jeg leste innlegget ditt nå ble jeg skikkelig provosert og sintere og sintere[:@]på legene altså[:@]Jeg har svak livmorhals selv og mistet 2 gutter pga det,så jeg vet altfor godt hvordan du har det og føler deg nå..For å si litt om min situasjon da,så oppdaget de i mitt forrige sv sk en åpning i 20 uke på 6 mm med en vannblære nedover i livmorhalsen,jeg ble lagt inn på sykehus,låg i nedoverbakke med hodet ned og håpa at den blæren trekkte seg tilbake,men det gjorde den ikke,etterhvert som jeg låg der kom jeg til uke 22+1 beg jeg å få rier,det var fordi åpningen hadde blitt større(prossessen blir som ved en vanlig terminfødsel bare altfor tidelig pga svak livmorhals)Jeg håpet selvfølgelig det bare var kynnere,men etterhvert kom en blodpropp,og da skjønnte jeg det var ett faktum den gang også.For nesten 2 uker siden fikk jeg satt på den tråden du snakket om her(cerclage som det heter)Jeg synes det er dårlig gjort at de sier en gang at du skal få cerclage,men når du blir gravid får du det ikke,jeg hadde nok forhørt meg med andre leger hadde jeg vært deg.jeg vet ike helt hva jeg skal si til deg,jeg synes dette er fryktelig,vet akuratt hvordan det er.Men lurer du på noe,eller om jeg kan hjelpe deg...hva som helst ,bare ta kontakt.Klem fra Laila.
PS:Hvor langt er du på veig neste gang du skal på sykehuset?

Nei fy flate.. Prøv å få kontakt med de som bestemte det sisst! Dette må du ikke finne deg i!!

Jeg skal dit når jeg er 14 uker på vei.. Kommer til og forlange at dem setter på en sånn tråd. Orker ikke og miste en gang til. Føler veldig med deg,Laila som har mistet to ganger.. Sliter fortsatt etter jeg mistet i februar,d er jo en ting man aldri glemmer. Værste man kan oppleve. Og nå har dem liksom tenkt og la meg gå gjennom et svangerskap til der sjansen for at det skjer igjen er stor. IKKE AKTUELT! kommer nok til og gråte neste gang jeg skal dit og forlange at dem gjør noe for å hindre at det skjer igjen. Ble så sint på hun som sa at jeg ikke skulle få på sånn tråd. [:@] Begynte å gråte når jeg gikk ifra sykehuset. [:(] har jo følt meg ganske trygg ettersom dem skulle sette på en sånn tråd denne gangen...

fy fa... så dårlig gjort!! De må jo skjønne at du blir gående rundt å være kjempe redd. Du må kreve at de setter på denne tråden. Det er din kropp og ditt svangerskap!! ÅHH jeg blir sint!!

ja jeg kommer til å gå og være kjempe redd. De fleste er jo veldig glad når de tolv første ukene har gått,er jo det på en måte jeg også,men er jo egentlig da det værste begynner for min del hvis dem ikke har tenkt og sette på en sånn tråd. [:(]
Skjønner ikke hva hun på sykehuset egentlig mente når ho sa at det som regel var en annen grunn enn slapp livmorhals når det starter med rier. Hva er da grunnen til at man bare helt plutselig begynner å få åpning?? Var jo liv i den lille hele tida.. Kjente han lå og sparket mens jeg lå der og ventet på og bli operert. Skulle egentlig hatt en sønn på 6 mnd nå,men. [:(] Har bilde av han. Har lyst til og prøve og legge inn bilde av han her på babyverden så dere kan få se han.. Hvis jeg klarer og få det til etterpå.

ORIGINAL: Jordbær

Jeg skal dit når jeg er 14 uker på vei.. Kommer til og forlange at dem setter på en sånn tråd. Orker ikke og miste en gang til. Føler veldig med deg,Laila som har mistet to ganger.. Sliter fortsatt etter jeg mistet i februar,d er jo en ting man aldri glemmer. Værste man kan oppleve. Og nå har dem liksom tenkt og la meg gå gjennom et svangerskap til der sjansen for at det skjer igjen er stor. IKKE AKTUELT! kommer nok til og gråte neste gang jeg skal dit og forlange at dem gjør noe for å hindre at det skjer igjen. Ble så sint på hun som sa at jeg ikke skulle få på sånn tråd. [:@] Begynte å gråte når jeg gikk ifra sykehuset. [:(] har jo følt meg ganske trygg ettersom dem skulle sette på en sånn tråd denne gangen...

Stå på Jordbær,dette må du ikke finne deg i.Mine leger sier hvis man får rier midt i svangerskapet så er det pga svak livmorhals.Hva mener legen din det er da?Legen min sier også at en cerclage el tråden, blir satt på mellom 12-15 uke av svangerskapet vanligvis.Jeg fikk den påsatt når jeg var 13+1.Jeg håper indelig du får dette igjennom,mas i veig.Jeg har tenkt kjempe mye på deg,og håper indelig du får cerclagen. Klem

Veit ikke hva dem mener det er jeg. Blir så sint på dem [:@] Jeg kommer til og forlange å få på cerclage. Må man ta det veldig med ro når dem har satt på den? Hvis dem ikke setter på cerclage kommer jeg til og miste en gang til. [:(] skal til legen 5 januar så skal høre hva ho mener. Liker egentlig ikke legen min. Ho sier sikkert at det dem sier på sykehuset sikkert er riktig. Jeg gir meg nok ikke så lett. Hvis jeg mister en gang til kommer jeg til og bli helt ødelagt og slite veldig resten av livet. Gråter bare jeg tenker på det hun på sykehuset sa. Skal også ha time hos jordmor i førsten av januar,så skal nevne det til ho.

De kan vel ikke bare ombestemme seg sånn uten videre? Hvis livmorhalsen din er slapp så er det ganske vanlig å få sydd inn den tråden du snakketr om. Den heter cerklage[;)] Selv om du får sydd inn en slik tråd er den ikke 100 % sikker, men den øker sjansen din betraktelig. Gå til en annen lege eller få henvisning til spesialist som tar deg på alvor. Ønsker deg masse lykke til[;)]

ORIGINAL: Jordbær

Veit ikke hva dem mener det er jeg. Blir så sint på dem [:@] Jeg kommer til og forlange å få på cerclage. Må man ta det veldig med ro når dem har satt på den? Hvis dem ikke setter på cerclage kommer jeg til og miste en gang til. [:(] skal til legen 5 januar så skal høre hva ho mener. Liker egentlig ikke legen min. Ho sier sikkert at det dem sier på sykehuset sikkert er riktig. Jeg gir meg nok ikke så lett. Hvis jeg mister en gang til kommer jeg til og bli helt ødelagt og slite veldig resten av livet. Gråter bare jeg tenker på det hun på sykehuset sa. Skal også ha time hos jordmor i førsten av januar,så skal nevne det til ho.

Det er godt du skal mase på dem.Det er ikke lov å behandle pasienter slik.
Etter man har påsatt cerclagen får man ingen spesielle instrukser på hva man ikke bør gjøre,det eneste er at man blir sykmelt da resten av svangerskapet.Men det er greit å ta det med ro,ikke bare bra og drive med mye fysisk hard arbeid da.Men dette er noe man må kjenne på selv.Lykke til,håper det går bra for deg[:)]klem

Back
Topp