Irritert på nav....

Mamma til 2:)

Betatt av forumet
Novemberlykke 2016
Jeg har fått innviglet permisjonspenger, så det er jo greit...MEN de har tatt utgangspunkt den gamle lønnen min. Jeg gikk opp ganske mye i lønn i juni, så jeg sendte jo inn 3 lønnslipper med den lønnen pluss at arbeidsgiver også skrev den nye lønnen på inntektsskjemaet! Men pga at jeg er delvis sykmeldt så har de tatt i utgangspunkt den lønnen jeg hadde da jeg ble det...Ganske irritabelt. Det er sjefen som har betalt ut full lønn til meg å fått refundert noe av det fra nav. Synes det er skikkelig dårlig av nav å ikke informere om dette på forhånd, for har jeg friskmeldt meg ett par uker i denne perioden så har de tatt ut etter den nye lønnen...Har sendt inn klage til de,men tviler på at den blir tatt hensyn til. Det er jo snakk om noen tusen på en mnd. Flere som har hadd "problemer" med de?
 
Ikke hatt problemer, men de skal da ta et snitt av lønnen og ikke bare forholde seg til den gamle, så det får du gjennom :)
 
Min arbeidsgiver sendte først feil inntektsoplysning på meg. Gav beskjed til både nav og arbeidsgiver og det ble tatt et snitt i stedfor. Gikk gjennom uten noen form for krangling.
 
Dette er jeg også livredd for at NAV skal gjøre med meg...
 
Herregud så teit! Er jo ikke logisk -__-
Merker jeg blir irritert på dine vegne!
 
Samboer fikk det problemet da han tok ut pappapermisjon sist gang. Han informerte om at det ville komme en lønnsøkning før han skulle i permisJon, da vi søkte om utsettelse, hadde og med bekreftelse fra arbeidsgiver. Likevel brukte Nav gammel lønn og de gjorde heller ikke endringer etter at han klagde på det. Så er ikke alltid de gjør om heller :/
 
Høres litt rart ut! Med min første(2012), så fikk jeg lønnsøkning rett før jeg gikk i permisjon og det var den lønnen de la grunnlaget for. Jeg var da sykemeldt og under arbeidsavklaring.
 
De skal regne ut fra den lønnen du har dagen du går ut i permisjon så lenge du er i jobb.
Var det jeg fikk beskjed om fra forvaltningen ihvertfall, da jeg gikk direkte fra permisjon til svangerskapspenger. Hadde det vært en lønnsøkning, hadde det holdt for meg å være på jobb en dag mellom de to stønadene.

Hvis man har variabel inntekt, skal de regne ut snittet.

Klagen bør gå gjennom!
 
Har slitt med hvordan de som betaler ut lønnen har regnet ut lønnen min. Men gikk i orden til slutt. Var sånn med storesøster også! Kjempe irriterende, men godt at det gikk i orden til slutt. Hater så styre med slikt!!
 
Herregud så teit! Er jo ikke logisk -__-
Merker jeg blir irritert på dine vegne!
Det er skikkelig teit...Har jo vært delvis på jobb å det er jo den nye lønnen jeg har fått siste mnd så hvis de virkelig mener at dette er rett så vet ikke jeg :(
 
Samboer fikk det problemet da han tok ut pappapermisjon sist gang. Han informerte om at det ville komme en lønnsøkning før han skulle i permisJon, da vi søkte om utsettelse, hadde og med bekreftelse fra arbeidsgiver. Likevel brukte Nav gammel lønn og de gjorde heller ikke endringer etter at han klagde på det. Så er ikke alltid de gjør om heller :/
Er det jeg er redd for...Å synes det er skikkelig rart når jeg har hadd den nye lønnen i 4 mnd...:meh:
 
De skal regne ut fra den lønnen du har dagen du går ut i permisjon så lenge du er i jobb.
Var det jeg fikk beskjed om fra forvaltningen ihvertfall, da jeg gikk direkte fra permisjon til svangerskapspenger. Hadde det vært en lønnsøkning, hadde det holdt for meg å være på jobb en dag mellom de to stønadene.

Hvis man har variabel inntekt, skal de regne ut snittet.

Klagen bør gå gjennom!
Ja, jeg har jo jobbet 60 og 50% å fått full lønn fra arbeidsgiver. Så det er jo den nye lønnen jeg har når jeg går ut i permisjon, så spent på om de bryr seg om klagen. Hvis ikke så får jeg friskmelde meg siste 2 ukene da, for da skal de ta den nye lønnen etter som jeg forsto han jeg pratet med i tlf rett...Skikkelig teit!
 
Høres litt rart ut! Med min første(2012), så fikk jeg lønnsøkning rett før jeg gikk i permisjon og det var den lønnen de la grunnlaget for. Jeg var da sykemeldt og under arbeidsavklaring.
Hmm, da skal det jo egentlig gå gjennom hos meg også da. Om de ikke har forandret reglene siden da...Spent på svaret jeg får ifra de.
 
Back
Topp