irritert på arbeidsgiver, som ikke hører på arb sine

Bina

Pine Bina
VIP
Fortalte sjefen at jeg var gravid ganske tidlig, siden vi driver veldig mye med kjemikaler som gir fosterskader osv. samtidig som det er en veldig tungt beslastende jobb. mye tunge løft og til tider veldig stressene.
HAr nå hatt ferie i 3 uker, og i løpet av disse ukene har han tydeligvis glemt at jeg er gravid, og skal sende meg på en byggeplass hvor det flyter over av helseskadelige middler. kjenner jeg begynner og koke.
Legen har bedt meg holde meg i ro, ikke løfte tungt og ikke stresse.  Men der hvor det er en udugelig arbeidsleder som driver, så skal han ikke la andre få retten sin på 30 min lunsj for han skal tjene penger [&o]

Spør jeg om de kan hjelpe meg over til svangerskaps penger, så nekter de meg garantert det.
hva skal jeg gjøre a? kan jo ikke si opp heller. ringe arbeidstilsynet? hva gjør de?

huff, hørtes ikkenoe koselig ut[:o]
har dessverre ingen gode råd, men er sikker på at det ordner seg, det gjør det for snille jenter vettu!
men prat med sjefen kanskje, si at hvis han ikke tilrettelegger mer så har han ikkenoe valg! da må du gå over på svangerskaps penger.

vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. godt jeg skal til legen på mandag, så får høre litt med henne om hva som er det beste. Er jo et risiko svangerskap jeg har, og gidder ikke miste spira mi for at det er en tulling som driver med et middel jeg ikke kan være i nærheten av...
Tror jeg skal gjøre det jeg kan jeg for at jeg ska få svangerskaps penger

Arbeidsgiveren din trenger ikke å være med på å gi deg svangerskapspenger :)

Du går til lege eller jordmor som fyller ut et skjema det han/hun pålegger arbeidsgiver å tilrettelegge arbeidet for deg eller omplassere deg innen en satt dato. Da kan arbeidsgiver enten krysse av for at tilrettelegging/omplassering skal gjennomføres eller at det ikke er mulig og at du må slutte å jobbe. Jobben din taper ingenting på at du går på svangerskapspenger.

Snakk med legen du, han vet nok råd[:)]

Fikk beskjed om å komme på kontoret så vi skulle finne ut av det. Uansett om de finner ut at de skal gi meg en lett jobb, så sklir det ut. Frustrerende arbeisgiver. Bra jeg skal til legen dagen før jobben starter igjen.

assååå... forklar situasjonen din... få en sykemeld ut svangerskapet... vips... så har du inntekt til den dagen du skal føde... no problemo... [:)] ja asså.... du må jo feile noe da... men angst for å miste grunna jobben er jo en sykdom.... [8|] trenger ikke søke om svangerskaps penger...

ORIGINAL: Speedsjarken

Arbeidsgiveren din trenger ikke å være med på å gi deg svangerskapspenger :)

Du går til lege eller jordmor som fyller ut et skjema det han/hun pålegger arbeidsgiver å tilrettelegge arbeidet for deg eller omplassere deg innen en satt dato. Da kan arbeidsgiver enten krysse av for at tilrettelegging/omplassering skal gjennomføres eller at det ikke er mulig og at du må slutte å jobbe. Jobben din taper ingenting på at du går på svangerskapspenger.

Som om jeg skulle sagt det selv!
Arbeidsgiver får tilbakebetalt fra NAV fra dag 1 når du eventuelt begynner på svangerskapspenger.
Så hvis du får lege eller jordmor til og ordne med papirene er det opp til sjefen din om han klarer og omplassere deg eller ikke. Han kan uansett ikke nekte... [:)]

Sykmelding er uaktuellt så lenge jeg ikke er syk. Dessuten blir det mer jobb med møter med bedriftslegen og nav. Nei, så lenge jeg har et risikosvangerskap så vil nok legen hjelpe meg med det som er det beste for knøtt og meg, håper jeg ... Hun ville jo sykmelde meg ei hel månede da jeg var der før ferien.

Back
Topp