Irritert kjenner jeg

babysykigjen

September 2013 <3
Fikk akkurat tlf fra min arbeidsgiver nettopp. Hun lurte på hvordan det gikk, og vi prata lenge. På slutten klarte hun å si føgende, vi kommer til å forlenge prøvetiden din med så lenge du er borte. Hva er vitsen med å si sånt da? Jeg har vært inne og lest om det, og hun kan ikke gjøre det. Jeg har ikke fått vite noe omde kan gjøre det når jeg ble ansatt, og skulle hun gjøre det, så skal det gjøres skriftlig. Prøvetiden min går egentlig ut om 13 dager. Kjenner jeg blir varm i hodet av sånt, hun er litt rar denne dama her. Jeg har ingen planer om å komme tilbake dit etter endt permisjon. Er utrolig mange som slutter i min barnehage, og da særlig blant pedagogene. Nå er vi 3 av 4 pedagoger som er helt borte fra jobb, og den 4 er delvis sykemeldt.

Hva hadde dere sagt til sjefen, at hun ikke kan gjøre det? Lurer på å ta kontakt med utdanningssforbundet.

Syns absolutt du skal ta kontakt med forbundet ditt, det der virket veldig rart :eek:

Jeg er usikker på om hun kan det eller ei. Jeg jobber som førskolelærer i Bhg, og er vel ikke ferdig m prøvetida jeg heller. Dette har ikke vært tema hos meg i det hele tatt, super arbeidsplass der.
Jeg ville ikke nølt med å gå til Utdanningsforbundet! Ta en telefon med en gang. Du trenger ikke opprette sak, men forhøre deg om hvordan du skal forholde deg til det. Jeg har gjort det samme ved et par anledninger på min forrige arb.plass, og fikk veldig god hjelp. Lykke til <3

Har sendt de en mail, så fårse om jeg får et svar der. Jeg er ikke fornøyd med min arbeidsplass. Vi er mange som ikke trives der lenger.

Syns det var så dumt å si noe sånt, jeg har vært den som virkelig har stått på når det har stormet, og når jeg trenger tid for jeg er dårlig, blir jeg behandlet slik :( grrrrrrrrr

Jeg er ganske sikker på at dette er normalt, i en prøvetid må man være der så om man er sykemeldt e.l så blir den utvidet med så lang tid som du er borte.. Slik er det hvertfall hos oss å jeg jobber i ett av verdens største Oljeselskap så er sikker på at d er lovlig :) Under en prøvetid blir man jo evaluert, å da må man være der for å blir d :) :) Skjønner det er kjipt å få den men syntes også at det er greit at hun ringer å sier det. :)

Jo kan jo være det er normalt. Jeg mangler 13 dager på fullgått prøvetid, og på disse 6 mnd har jeg vært borte 2 dager pga sykt barn, sjefen har vært mer borte enn meg, så hun har hatt mer enn nok tid med å vurdere meg. Jeg har vært der når alle andre har vært syke og borte, en peride var jeg helt alene på basen, og jobbet sammen med 5 ufaglærte vikarer, og jeg har jobbet overtid, byttet vakter, flyttet på private avtaler for at det skal gå rundt på jobb, og da syns jeg det er utrolig smålig å forlenge prøvetiden når jeg trenger å tenke på meg selv en liten periode. Hadde skjønt det mer om det hadde vært mye fravær på meg, og det hadde vært vanskelig å skulle vurdere meg.

Grrrrr

Hvis d står på 2 uker så er du nokk snart uans frisk nokk til å jobbe litt om d er sykemelding pga dårlig form du har.. om d så bare er 2 uker så er jo prøvetiden over da :) Ville ikke lagt så mye energi i det :) Sender deg en god klem :)

Jeg kommer nok ikke tilbake på jobb neste uke nei. Jeg spiser ikke noen ting, og har i dag fått kvalmestillende tabletter som skal gjøre det lettere å få i seg mat og drikke. føler meg bare så utrolig dårlig behandlet, dette er liksom takken for at man står på ekstra når det trengs. Ikke fint å "sparke" når andre ligger nede.

Forlenge prøvetiden kan de faktisk gjøre hvis du er borte under prøvetid. Det har ihvertfall stått på alle mine arbeidskontraker under prøvetid punktet.

klem

Du får høre med fagforeningen. Er utdannet i dette området og er tillitsvalgt selv, men er usikker på denne. Uansett om det er "lov" å gjøre det, mener ikke jeg at det er helt heldig når det er snakk om at du kun har to uker igjen.

Har sett at noen forlenger prøvetiden hvis en er sykemeldt over lengre tid i begynnelsen eller midten av prøvetiden. Da har kanskje fraværet gjort at de ikke har blitt godt nok kjent med den ansatte og ikke føler de vet nok om hva han/hun kan eller ei. Forstår ikke hva poenget er med å forlenge den nå...

Back
Topp