Irritert ja....

bomsa

Flørter med forumet
Var på sykehuset I formiddag til kontroll og tenkte egentlig jeg skulle spørre om å bli strippet siden jeg har termin I morgen. Ble et litt annet besøk... overlegen hadde plutselig bestemt seg for at jeg ikke kunne føde på arendal sykehus like vell pga høy bmi. Alle jordmødrene prøvde å overtale han til å la meg føde I Arendal, men nei da... Måtte visst til kr.sand... jordmødrene sa jeg kunne nekte da, å møte opp I Arendal uansett ;-) de ønsket meg hjertelig velkommen :-)

Må vel legge til at jeg har truffet denne legen en gang før, å da var det helt tydelig han ikke hadde lest jornalen min en gang... Han prøvde å diskutere med meg om jeg hadde født tidligere eller ikke!! Husker nå sist fødsel ganske godt... å har forsåvidt kviteringa å ;-)

Hjelpes for en lege :o

Syns det var flott å få beskjed om å føde på et annet sykehus dagen før termin... ikke helt bestemt meg ennå hva jeg skal gjøre da. Men har jo ikke så lyst å føde der hvis han er på jobb... Da er det jo bedre å reise til kr.sand...
Skjønner ikke helt hvorfor jeg skal til kr.sand heller. Ingen problemer sist, å hadde like høy bmi før det svangerskapet. Hadde faktisk svangerskapsdiabetes sist, noe jeg ikke har denne gangen. Og ungen ser ut til å bli like stor som søstra....

De kan jo ikke nekte deg når fødselen er i gang vel?

Så irriterendes! Unødvendig å komme med slikt dagen før termin altså.. Hvor høy bmi har du?
Jeg hadde også høy bmi, men slapp å måtte dra til tromsø for å føde, heldigvis ☺

Så irriterendes! Unødvendig å komme med slikt dagen før termin altså.. Hvor høy bmi har du?
Jeg hadde også høy bmi, men slapp å måtte dra til tromsø for å føde, heldigvis ☺

Husker ikke hvordan man regner bmi :-p men veide 120 før jeg ble gravid og er 165cm høy, så vet den er veeeeeldig høy :-(
Går mest på politikk at jeg "må" til kr.sand. Alle med risikosvangerskap skal føde der er det bestemt. De har mer en god nok kompetanse I arendal egentlig....

Litt usikker på hva jeg skal gjøre ettersom jordmødrene så og si sa at jeg bare kunne ignorere han legen (hadde samboeren med, så ikke bare min hormonelle ønsketenkning ;-) ), siden alt er likt som sist ( -svangerskapsdiabetes ) og det ikke var noen problemer I det heletatt da. Å nå er jeg jo ikke førstegangsfødende heller, å det er jo å ett stort pluss :-)

Sniker fra april. Tror jeg ville ha hørt på legen:) er en grunn til at de med høy BMI helst ikke skal føde i Arendal. Mest sannsynlig går jo alt fint, men hvis det skulle være noe så har de ikke f.eks nyfødt intensiv. Skjønner det er veldig kjipt å få den beskjed så kort tid føre termin! Jeg ønska selv å føde i Arendal men pga høy BMI ( veide 95 føre jeg ble gravid) + stoffskifte sykdom skal jeg heller ikke føde i Arendal. Jordmor så ikke problemet med det, men legene ønsket ikke. Tenker at det er en grunn til det, og at de vet hva som er tryggest:)

Jeg har også stått i fare for å måtte føde på Lillehammer i stedet for Elverum pga høy bmi, høy alder og svangerskapsdiabetes. Legen forklarte at det handlet om at Lillehammer er full kvinneklinikk, mens Elverum er "bare" fødeavdeling. Jeg tenker vel for min del at legen vet best og at jeg derfor følger dennes beslutning. Jeg vil jo det som er best for meg og for baby, ikke sant?
Nå vet jeg jo ikke om det er samme årsaker i din situasjon, og skjønner det kom overraskende på deg, men trygghet først, tenker jeg. Lykke til

Back
Topp