Irriterer meg sånn over ei jeg kjenner ...

#Grusomme Gabriel#

Forumet er livet
Må ordne litt igjen på dette innlegget jeg :

Kommende utsagn er min mening, om EN PERSON, ikke alle gravide jeg sikter til
Jeg ville bare lette på trykket .

Blir så forbanna når hun er "syk" fordi hun er gravid!!!!!!!!!

Hun kan ikke jobbe ...fordi hun er syyyy..eh ..gravid!!!

Hun er 4mnd på vei .....og er DØDS SYYYYYYYYK[:-][:-][:-][:-][:-]

DETTE ER IKKE EN GENERELL UTTALELSE OM ANDRE GRAVIDE[:D]

ORIGINAL: ~Amandas mamma~

noen er jo syke å da...kvalme og spying...hadde hvertfall jeg,så j kunne ikke jobbe..men ja,d er ikke en sykdom men tilstand

neiiiiiiiiida ...
hunfarter rundt om på seter etter senter ....drar på besøk til folk ......

Hun "tror" man er SYK når man er gravid!!

Hun tror man skal sitte dønn i ro og ikke lee på en finger - fordi man er gravid !!

ORIGINAL: ~Amandas mamma~

noen er jo syke å da...kvalme og spying...hadde hvertfall jeg,så j kunne ikke jobbe..men ja,d er ikke en sykdom men tilstand

Ja, mage er desverre dårlig og kaster opp ...

Jeg kasta opp i 4mnd før jeg kom meg på "beina" ...me hun er sånn " SE jeg er gravid --SE jeg er syk ..

om dere forstår

Hun er sånn JÆVLIG gravid!!! Mere gravid enn andre ..liksom ....

ORIGINAL: MorraTeFreja™

Syns det der var en "grov" uttalelse. Det kan være grunner du ikke vet om....som du ikke har noe med

jepp, om jeg hadde ment gravide generellt da [;)] Så er jeg enig med deg ....

Har ordnet litt på toppinnlegget nå ..

Høres ut som meg når jeg var gravid. Jeg var kvalm, hadde vondt i magen og bekkenet konstant. Spydde ofte, og var livredd for å spontanabortere.
Hele svangerskapet mitt gikk ut på å være dritbekymra, og lå på sofaen fordi sambo hadde malt soverommet osv....

Det å være gravid er en stor påkjenning.... Er hun førstegangsfødende?

ORIGINAL: ~Nathalies mamma~

jeg var veldig kvalm og sleit med bekkenet når jeg var gravid, å da følte jeg meg ikke akkurat frisk! Vennina mi er 100% sykemeldt pga bekkenet, men hun går jo på besøk til folk å drar på shopping for det. men da gjør hun det hun klarer så drar hun hjem å hviler seg når det er nok liksom. Men hun heller klarer ikke jobbe. skjønner henne veldig godt jeg. blir jo gal vist en bare skal sitte hjemme[8|]

kremt * har ordnet litt på hovedinnlegget*

Jeg kasta opp i 4mnd, jeg hadde bekkenløsning og blei 100%sykemeldt etter 5mnd ...Men jeg "slutta" ikke å leve fordi om ....

Hun kan ikke gjøre noe som man forventer at en gravid spyende bekkenvondt dame klarer ....

men hun gjør alt annet ...som hun vil da ... da er hun ikke syk likso m...

Jeg skjønner hva du skal frem til og støtter deg!
Det er maaange som tror at de ikke trenger å løfte en finger når de er gravide for da er de
multifunksjonshemmet!!
Selv om de er i tipp topp stand...

Hun er innbilt syk med andre ord. ER DET MULIG!!!?? Har du sagt det til henne?? Tenk når hun blir ordentlig syk da?? Får det kan jo skje, at hun får bekken problemer osv.
Nei ikke greit med sånne folk, Kanskje hun vil ha oppmerksomhet?

ORIGINAL: sas

Hun er innbilt syk med andre ord. ER DET MULIG!!!?? Har du sagt det til henne?? Tenk når hun blir ordentlig syk da?? Får det kan jo skje, at hun får bekken problemer osv.
Nei ikke greit med sånne folk, Kanskje hun vil ha oppmerksomhet?

Ja hun skriiiiiiiiiiiker etter oppmerksomhet !!

Alle MÅÅÅÅÅÅ vite at hun er Gravid og Multihandikappet!!!!!!!!

KVALMT

KVALMT

KVALMT

[:'(][&:]

ORIGINAL: ~StRaToS~

Jeg skjønner hva du skal frem til og støtter deg!
Det er maaange som tror at de ikke trenger å løfte en finger når de er gravide for da er de
multifunksjonshemmet!!
Selv om de er i tipp topp stand...

enig med denne!

Jeg kunne ikke jobbe pga bekkenet og kvalem til tusen, men fy søren som jeg ville jobbe..!! Var dritt og gå hjemme dag etter dag.. Mens ei jeg kjenner var litt slik som venninna di. Hun hadde ett flott svangerskap uten noe som helst kvalme eller bekkenløsning, men hun gadd ikke jodde "for hun var jo gravid" [:'(]

Hun mente mannen hennes skulle jobbe og tjene pengene.. Syns sånt er rett og slett tåpelig!!

[&:]hu er veeeeldig gravid med andre ord[:D]

Hun gidder fan ikke lage mat en gang ...

eller å reise seg å pusse tennene til guttungen på 6 år ...eller å følge han inn i sengen og si god natt[:(]

Forventer at mannen skal gjøre det ..

ORIGINAL: Bymusa

jeg var 100%sykemeldt fra ca 4 mnd, og jeg kunne jo ikke sitte inne hele tiden, hadde jo blitt steinsprø da. Kan ligge mer bak det en du tror.

Og jeg ble litt irritert på de som på død og liv måtte lire av seg kommentaren, det er ikke en sykdom å være gravid. Det er ikke en sykdom nei, men jeg har aldri følt meg verre og det var jo pga graviditeten...

Sånn er det her også.

Graviditet er ikke en sykdom nei, men fy så dårlig form jeg er i, så lite energi jeg har. Helt livet mitt må planlegges rundt at jeg er gravid, jeg må ha muligheten til å sitte når jeg selv føler for det. Jeg må ha muligheten til å legge meg nedpå når jeg føler jeg må det, eller renner det lille jeg har av energi rett ut. Viste at det var en mulighet for at det ble sånn når jeg ble gravid, men jeg så på det som 9 mnd med selvpining for å få et barn til.

Denne kroppen er ikke bygd for å gå gravid tror jeg. Jeg klarer rett og slett ikke å kombinere det med andre ting. Synes det er utrolig leit at det er sånn, tenkte først at denne gangen skal jeg jobbe hele graviditeten... men skjønte fort at det kom dessverre ikke til å skje denne gangen heller[:(]

ORIGINAL: Beta

Nå kommer jeg sikkert til å få sinnsykt mye " kjeft" men jeg skjønner godt hva du mener! Jeg hadde kraftig bekkenløsning, var konstant kvalm og hadde halsbrann heeele dagen og natta! Fikk ikke sove, pga halsbrannen og bekkenet.. Legen prøvde alt han kunne å sykemelde meg og jordmor hadde aldri vært borti en som jobbet hele svangerskapet! I mitt yrke! (frisør)

Men, jeg blir da ikke bedre av å være sykemeldt, eller litt mindre vondt hadde jeg sikkert hatt, men litt skal jeg tåle altså! Legger meg ikke ned fordi jeg har litt plager når jeg er gravid[:D] Men dette er altså meg! Folk kjenner sin egen kropp best og vet hva de tåler, jeg er bare litt på den at det du vil, det får du til[:D]

Også så redd jeg er for at folk skal bli sinte her så må jeg legge til at dette er bare basert på hvordan JEG er! Har full respekt for dere sykemeldte damer altså[:D]

Så enig så eniig ,

Jeg fikk ikke jobbe, blei nekta...etter samtale mellom lege og arbgiver .
Jeg hadde jo vondt i ryggen og musa,trodde jeg, legen fikk ikke tatt SF mål på meg ...for jeg skreiiiiiiiiiiiik til da han trykka meg på skambeinet !
"det der skal du ikke gå i jobb med", var beskjeden jeg fikk!!!!!
Jeg har bært fram 3 barn,frivillig,vet hva jeg har gått til ,hver gang ...
Med de to første visste jeg ikke hva Bekkenløsning var for noe ...men vet jo nå at det var det jeg hadde med dem også ...

kjedelig... Har selv vært sykemld i 5 uker nå, men har igrunn bare sovet, sittet å glodd på tv... Ikke vært noe sosialt vesen gitt.. Når man klarer å gjøre alt annet, så er man kanskje ikke så dårlig

Ja, noen blir "sykere" enn andre, og vet å utnytte seg av det.

Selv var jeg sykemeld hele svangerskapet, hadde gått sykemeld et par mnd før også. Eneste plagene jeg hadde var ryggen da, den svikta meg alt i uke 12, og nærmere uke 20 så drev isjasen min snek seg i mellom noe styr bak i der, så den kom i klem bare jeg tenkte på å støvsuge trappa.[>:]

Men jeg gjorde det jeg kunne, og hjalp til, riktig nok i mitt eget sakte gående tempo og med mange sitte pauser.[8D][:D]

Vi hadde jo akkurat kjøpt del av 2-mannsbolig, som vi selv måtte tapetsere, male og legge gulv i, hjalp til jeg, selv om jeg ikke var så effektiv at det gjorde noe.[8D]

Vel jeg venter mitt 3 barn. De to første svangerskapene jobbet jeg hele tiden, var ikke borte en dag fra jobb og jobbet til og med i ferien min. Var i super slag!!!! Vel denne gangen er det ikke sånn. Har vært så dårlig. Kvalm, svimmel, vonde kynnere fra uke 15, hodepine, smerter i rygg og mage. Så jeg var  sykemeldt fra uke 26-34 ( jobbet en dag  i uka) Nå siste to ukene jobber jeg 75%for å lære opp en vikar.

Det kan godt hende hun er virkelig dårlig da, men skjønner også hva du mener[:)][:)]

ORIGINAL: Auliana

Skjønner at du ikke "sikter" til alle gravide som er sykemeldt.....Men, det er faktisk legen som sykemelder en person, det er ikke personen som sykemelder seg selv. Klart systemet kan utnyttes, og det skjer i mange tilfeller gravid eller ikke. Men, med mindre man er med personen inn til legen, og vet med 100% sikkerhet at personen er funskjonsfrisk, så blir slike uttalelser litt på kanten. Man vet jo ikke sykdomshistorien, komplikasjoner til personer som er sykemeldt. Det blir for dumt om man skal legitimere sykdom, med noe som er synlig til en hver tid. Det ligger som regel en god grunn bak en sykemelding.

Til ettertanke burde man heller kritisere leger som skriver ut sykemelding til personer som ikke trenger det.

Bingo!!
For det er ikke vanskelig å lure en lege til å tro at du har bekkenløsning og ikke kan jobbe.
Eller at du sovner hele tiden fordi du er så trøtt og ikke kan arbeide....
Et par eks.

Back
Topp