Irriterer meg over skjult forum

MammaMai2017

Glad i forumet
Maiblomstene 2017
Hvorfor skal det være krav til hvem som kan være med på dette forumet?
Jeg er helt enig at det er fint med et slags gjemmested, men alle som har skrevet seg på terminlista burde få være med.
Utrolig teit at det avhenger av antall innlegg og hvor aktiv man er. De fleste har jobb 7-8 timer om dagen og et hus å vedlikeholde når de kommer hjem, og har ikke tid til å sitte hele dagen å prate om hard mage og oppkast. Hvorfor skal andre ekskluderes? De fleste her inne skriver innlegg fra tid til annen og søker trøst og råd i hverandre. Er det ikke dette forumet er til og handler om?

Reglene for å få tilgang til skjult gruppe er utarbeidet av tilgangsansvarlige og forumansvarlig og er felles for alle de skjulte gruppene på forumet. Grunnen er fordi hensikten med den skjulte gruppen er at vi brukere der inne kan få diskutere fritt rundt vanskelige temaer og ting som vi ikke ønsker at "alle andre" skal kunne se. Det er ikke lov å bringe informasjon som er delt i skjulte grupper ut av den skjulte gruppen. Og det er av den grunn at det er aktivitetskrav; for å være sikker på at de som er på de skjulte gruppene deltar der inne og ikke bare er der for å "snoke" :) For mange på de skjulte gruppene føles derfor de kravene som en trygghet.

Nå er jo ikke kravene så store heller. For å få tilgang må du:
- Ha vært medlem av BV i 1 måned
- Ha et brukernavn
- Være oppført på terminlisten
- Ha skrevet minst 50 innlegg i termingruppen

Du f.eks mangler bare 4 innlegg på Mai 2017 for å kunne få tilgang om du skulle ønske det.

Aktivitetskravet for å beholde tilgangen er noe vi som medlemmer i den skjulte gruppen sammen kan bestemme. Minimum er 10 innlegg i måneden (som jeg har tro på at de aller fleste kan klare), men medlemmene der inne kan sammen høyne denne grensen og lage andre regler der. Om du er medlem av den skjulte gruppen så er selvfølgelig du også med på å da få bestemme hvordan vi vil ha det der inne :)

Jeg bare tenker at det virker litt ekskluderende å skulle ha krav til innlegg. Jeg vet at jeg kan være med i gruppa, og det vil jeg, men jeg synes det blir litt tåpelig. Man skjuler seg uansett bak et nick, så om man skriver noe personlig, så burde det ikke ha for mye å si!

Hele poenget med skjult gruppe er at det skal føles trygt å dele personlig informasjon, bilder av seg selv, kanskje familien etterhvert, intime ting. Man får et nærere bekjentskap og sensurerer seg ikke på samme måten som i et åpent forum.

Et aktivitetskrav på skjult er nødvendig fordi det ikke skal være åpent for de som ikke bidrar. Skjult er for de som deler av seg selv. Jeg er ikke interessert i å åpne opp for 70 stykker som bare er inne å leser av nysgjerrighet, og ikke er interessert i å delta i samtalen og bli kjent på samme måte. Det har vi åpent forum for.

Jeg er fortsatt med i skjult forum på min forrige termingruppe, vi er en kjerne på rundt 15 stykk som har blitt godt kjent over nesten fire år. Det er en veldig fin ting :)

Med et åpent forum og et skjult forum er det et tilbud for alle :)

Jeg bare tenker at det virker litt ekskluderende å skulle ha krav til innlegg. Jeg vet at jeg kan være med i gruppa, og det vil jeg, men jeg synes det blir litt tåpelig. Man skjuler seg uansett bak et nick, så om man skriver noe personlig, så burde det ikke ha for mye å si!
Forstår hvordan du tenker, selv om jeg er uenig og ser på aktivitetskravet som en trygghet for de andre som har tilgang og skriver der inne :)
Mange er nok redd for å bli gjenkjent om man skriver personlige ting selv om man har et nick. Det var blant annet en tråd på generelt for en stund siden som het noe sånt som "Kjenner du noen her?". Der var det faktisk veldig mange som skrev at de hadde kjent igjen andre medlemmer ut i fra ting de hadde skrevet på forumet.

Det er selvsagt helt opp til en selv, men det er flere som deler både sitt virkelige navn, bilder av seg selv osv inne på de skjulte gruppene.

Ser ikke problemet med kravene til skjult forum i det hele tatt, hvis det ikke var noen krav forsvinner jo hele poenget, da kan jo hvem som helst som bare ønsker å snoke melde seg inn. Hvis man er såpass aktiv at man ønsker å delta i den skjulte gruppen er det vel uansett ikke noe stort problem å oppfylle kravene.

Sniker litt :P På mi første gruppe, har vi endra til 30 innlegg i mnd ;)

Forstår gruppen, men 50 innlegg synes jeg er for mye.

Forstår gruppen, men 50 innlegg synes jeg er for mye.
50 innlegg totalt i den åpne gruppen for å få tilgang til den skjulte altså. Om man bruker 1 uke eller 3 måneder på å få det til er opp til hver enkelt. Det er jo for å sikre at de som ønsker tilgang er aktive brukere og ikke bare vil inn for å snoke. Selve aktivitetskravet for å beholde tilgang per måned er jo mye lavere.

50 innlegg totalt i den åpne gruppen for å få tilgang til den skjulte altså. Om man bruker 1 uke eller 3 måneder på å få det til er opp til hver enkelt. Det er jo for å sikre at de som ønsker tilgang er aktive brukere og ikke bare vil inn for å snoke. Selve aktivitetskravet for å beholde tilgang per måned er jo mye lavere.
Men om 3 måneder har jo dere sikkert sperret gruppen fordi dere synes det er nok medlemmer

Men om 3 måneder har jo dere sikkert sperret gruppen fordi dere synes det er nok medlemmer
Selvfølgelig blir de ikke sperret. Skjulte grupper finnes jo på samtlige terminforum og reglene for å få tilgang er lik på alle. Reglene for å få tilgang til skjulte grupper har vært slik de er så lenge jeg har vært medlem av forumet hvertfall og ble i sin tid utformet av forumansvarlig sammen med BV-medlemmer. Slik er det bare...
Det spiller ingen rolle om du er 5 uker på vei, 8 mnd på vei eller fødte for 4 mnd siden når du finner dette forumet og vil være med. Så lenge man tilhører mai 2017 og får skrevet de 50 innleggene her inne så får man tilgang.

Last edited:
Jeg skiftet termingruppe sist pga jenta mi kom måneden før, men jeg var hjertelig velkommen inn på den nye gruppens skjulte forum så sent :)

Kan vi ikke bare lage en tråd som heter innleggsgenerator, så kan du poste x innlegg på rappen? Eller er det spam i følge forumtegler?

Kan vi ikke bare lage en tråd som heter innleggsgenerator, så kan du poste x innlegg på rappen? Eller er det spam i følge forumtegler?
Det blir nok litt for enkelt for de som bare vil snoke vil jeg tro.

Det blir regnet som spam ja så da blir nok tråden stengt og man får advarsel fra moderator. Men vi har jo hele 3 nedtellingstråder, jubeltråd, klagetråd, symptomtråd... De 50 innleggene tar ikke så fryktelig lang tid om man så vier bare 5 min per dag til det :)

Det blir regnet som spam ja så da blir nok tråden stengt og man får advarsel fra moderator. Men vi har jo hele 3 nedtellingstråder, jubeltråd, klagetråd, symptomtråd... De 50 innleggene tar ikke så fryktelig lang tid om man så vier bare 5 min per dag til det :)
Du sier noe :)

Back
Topp