Irriterer meg litt over svigermor

Til nå så har de ikke fôra ungen min med så veldig mye rart, men det er et par ting som irriterer vettet av meg! Og det er at de får helt angst om ungen får pittelitt møkk og grus på seg.
F.eks så satte jeg ungen min på bakken og hu begynte å leke med grusen, da ble hu litt skitten på henda sine og svigerfar styrta frem og sa FYSJ OG ÆSJ og børsta vekk æsjebæsjen og tok henne på armen..

Og det er veldig fyfy at hun sover ute i regnvær, det er innevær tenk! Hehe.

De blir også veldig redde for at hun skal være kald på føtta, så de kler henne i masse klær selv om det er maaange plussgrader.

Og en liten ting til som jeg synes er helt vannvittig; hjemme hos de får hun ikke lov til å gå uten strømpebukse fordi hun kan få forferdelige brannsår på bena når hu krabber/åler seg bortover golvet!!!
Hahahaha. Jeg holdt på å le meg ihjel når svigermor sa det :P

Stita skrev:
jeg skjønner at dere her synes det er greit med besteforeldre som koser seg med barna, men synes ikke de skal "overkjøre" foreldrene når både foreldre og barn er tilstede.. Om besteforeldre viser foran ungene at de ikke bryr seg om grensene til foreldrene, hva hindrer da barna i å gi blaffen i hva foreldrene sier?
Altså, jeg mener at barn ikke skal se foreldrene sine bli overkjørt av andre.
Men at barn og besteforeldre kan storkose seg alene? Jo, det må de vel få gjøre absolutt.
Min mor gir min datter alt mulig. Er der hun smakte på is, kake, snop osv første gang.
Jeg sier at jeg ikke er så begreistert for at hun gir hun for mye, men lar de kose seg sammen. :) Men min mor kunne aldri funnet på å gitt blaffen i hva jeg sier til min datter.
Hadde jeg sett mine foreldre en sjelden gang hadde jeg nok sikkert ikke tenkt over detaljer og gjort noe ut av irritasjonsmomenter, men siden jeg ser de 1-x antall ganger i uken hadde ikke godtatt det.

Signerer denne jeg! Når mor og far er tilstede og sier nei så er det deres ord som gjelder!

Når min mor passer jenta mi så får hun gjerne både det ene og det andre og det er greit så lenge hun får i seg skikkelig mat. Jeg reagerte sterkt den gangen hun hadde fått kjeks og bolle i stedet for skive. Jeg mener, på butikken så går det an å kjøpe en banan og et grovt rundstykke i stedet for bolle! Jenta er jo strålende fornøyd hun!
Så nå passer mormora alltid på at jenta ikke spiser så mye kjeks og sånn før maten men hun får fremdeles kose seg litt :-)

Synes hun høres ut som en kjempeflink bestemor! Du derimot, høres ut som en bortskjemt og whinete svigerdatter...

Da får jeg være en whinete svigerdatter selv..... jeg syns ikke noe om foring på godis før middag. Og ikke når man gir beskjed. Jeg forventer faktisk at det jeg sier blir hørt på. I vår familie er ikke godteri=kos. Vi gir hverandre klemmer, kjærlighet, leker og koser oss. Mini vil ikke ha godis og ting, hun vil være sammen med sine besteforeldre hun. Hun jubler når bestefar kommer og sier "ut, ut"... for da skal de ut å gå tur og leke ute. Det elsker hun.
Tid er viktig, ikke godis.

TonjeJenta skrev:
Da får jeg være en whinete svigerdatter selv..... jeg syns ikke noe om foring på godis før middag. Og ikke når man gir beskjed. Jeg forventer faktisk at det jeg sier blir hørt på. I vår familie er ikke godteri=kos. Vi gir hverandre klemmer, kjærlighet, leker og koser oss. Mini vil ikke ha godis og ting, hun vil være sammen med sine besteforeldre hun. Hun jubler når bestefar kommer og sier "ut, ut"... for da skal de ut å gå tur og leke ute. Det elsker hun.

Oh, lord. Er du seriøs nå? Hvem har sagt noe om godteri og kos? Jeg leser det HI skriver. Jeg kan godt forstå at kanskje ikke bestemor klarer å stå imot maset når mora til ungene attpåtil går å legger seg, så makter å være sur for at hun  "ikke fulgte ordre". Det blir passe dumt. I mine øyne.

Labambie skrev:

TonjeJenta skrev:

Oh, lord. Er du seriøs nå? Hvem har sagt noe om godteri og kos? Jeg leser det HI skriver. Jeg kan godt forstå at kanskje ikke bestemor klarer å stå imot maset når mora til ungene attpåtil går å legger seg, så makter å være sur for at hun  "ikke fulgte ordre". Det blir passe dumt. I mine øyne.

Jeg synes at når foreldrene har satt en grense, så skal besteforeldre/ venner/ annen familie, eller hvem søren det er respektere det. Det er faktisk bare ren høflighet. Jeg er ikke en type som pleier og legge meg borti hva svigermor gjør. og HUN skjemmer bort ungene hun. Mye mere enn hva jeg nesten synes er bra (i forhold til hvor mye hun kjøper og gir dem osv) Hun er verdens snilleste dame og jeg setter stor pris på henne. Men de FÅ gangene jeg da vil sette en grense, så er det en årsak til det. Og det forventer jeg at både hun som noen andre skal respektere! Så enkelt er det.

Det handler ikkje om og være vanskelig, sutrete eller noe anna. Det handler kun om respekt ovenfor meg og de valgene jeg da tar.

Labambie skrev:

TonjeJenta skrev:

Om ikke bestemor klarer å stå i mot ungenes mas? er du seriøs?? haha
Hvorfor maser ungene etter godteri i utgangspunktet? Kanskje de er vant til besteforeldre som stapper i de drit hele tiden. Jeg syns den assosiasjonen er litt feil. Mange barn sier selv de gleder seg til å dra til besteforeldre for da får de godis. Jeg ser heller at de tenker på andre ting enn godis først når de gleder seg til besteforeldretid. Jeg er vokst opp uten besteforeldre og er kjempelykkelig over at mini har det og at de bryr seg. Men de få hovedreglene vi setter opp skal følges. Punktum. Alt annet er respektløst.

Back
Topp