Irriterende (svindel)

pandalise

Gift med forumet
Mannen til venninna mi har vel så og si hele livet levd på NAV (attføring)..

Han får dekt skolegang, altså han har hybel i en annen by OG får penger til husleie der de egentlig bor. Og nå i sommer jobber han, men har ført opp navnet til dama, så det ser ut som ho jobber, for hvis han jobber mer enn 1 dag i uka mister han attføringa..

Er så drit forbanna, for han der får pengene slengt etter seg.. Hvorfor skal ikke han som alle andre må ta opp studielån og klare seg selv?

Du får melde i fra da, så blir det nok forandringer ;)

Sjakkruta skrev:

Men, de må vel kan finne ut det? Ingen som følger med på at han får plutselig dobbelt opp med lønninger? Dessuten, litt ekkelt, for tror ikke venninna mi har sagt det til noen andre enn meg

pandalise skrev:

Sjakkruta skrev:

Men, de må vel kan finne ut det? Ingen som følger med på at han får plutselig dobbelt opp med lønninger? Dessuten, litt ekkelt, for tror ikke venninna mi har sagt det til noen andre enn meg

Jeg aner ikke hvor mye de følger med på sånt. Skjønner at det ikke er noe gøy å melde fra, men alternativet er jo å vente å se om noen oppdager det?

Sjakkruta skrev:

pandalise skrev:

Sjakkruta skrev:

Jeg aner ikke hvor mye de følger med på sånt. Skjønner at det ikke er noe gøy å melde fra, men alternativet er jo å vente å se om noen oppdager det?

Hehe, tror nok jeg må vente lenge da

pandalise skrev:

Sjakkruta skrev:

pandalise skrev:

Sjakkruta skrev:

Hehe, tror nok jeg må vente lenge da

Jaja, du får bare gå å irritere deg du da

Om du kjenner til, eller mistanker slik svindel så er du vel pliktig til og gå videre med det.
nav vil da foreta en gjennomgang av den personen det gjelder.

Ingen får vite at det er du som tipset de.

Og driver de med slikt, og i tilegg sier til deg at de gjør det på den måten (om jeg forstod det rett at venninda de hadde fortalt deg om det) så er de faktisk så dumme at de fortjener og bli straffet for det!!

syddihodet skrev:
Om du kjenner til, eller mistanker slik svindel så er du vel pliktig til og gå videre med det.
nav vil da foreta en gjennomgang av den personen det gjelder.

Ingen får vite at det er du som tipset de.

Og driver de med slikt, og i tilegg sier til deg at de gjør det på den måten (om jeg forstod det rett at venninda de hadde fortalt deg om det) så er de faktisk så dumme at de fortjener og bli straffet for det!!

Huffhuff..
Føler meg skyldig siden jeg vet av det

Skal ringe nav på mandag.

Å sånt er så irriterende. Svindlere gidder ikke tenke på at det går utover andre som trenger pengene. Jeg har attføring og får støtte til skole, men jeg jobber ikke og tjener ingenting ved siden av. Jeg må søke om studielån for å klare å få ting til å gå rundt.

Hvordan klarer han å få det til å se ut som om det rer dama som har jobb da? Godtar de på jobben det?

Sånne mennesker irreterer meg og! Jeg jobber selv fult og har gått på skole på kveldstid som jeg selv har mått betale for, mens andre som ikke jobber får alt dekt i huet og ræva! Fader, jeg hadde sladra! Lett! det er faktisk VI som betaler for han og det har jeg ingen interesse av å gjøre!

Helt enig med Kanutta! Men skjønner at det føles litt vanskelig å være den som sier i fra...men tenk på den tjenesten du gjør samfunnet! ..da blir du virkelig et forbilde!! Det burde vært mer aktiv kontroll av alle nav-brukere - det er veldig mange som trenger støtten - og som gjør det de kan for å slippe å være nav-brukere, og så er det de som utnytter systemet... Leste om bestemoren som svindlet til seg mengder med nav-støtte ved å oppgi barn som ikke eksisterte.. 180.000 kr fikk hun utbetalt av nav hver måned...da kan man lure på om det er noen som virkelig gjør jobben sin!? ..Samtidig er det nok ikke alltid like lett å være saksbehandler i nav heller..

Gjør det du føler er riktig!!

Kanuttta skrev:
Sånne mennesker irreterer meg og! Jeg jobber selv fult og har gått på skole på kveldstid som jeg selv har mått betale for, mens andre som ikke jobber får alt dekt i huet og ræva! Fader, jeg hadde sladra! Lett! det er faktisk VI som betaler for han og det har jeg ingen interesse av å gjøre!

Løvetann76 skrev:
Helt enig med Kanutta! Men skjønner at det føles litt vanskelig å være den som sier i fra...men tenk på den tjenesten du gjør samfunnet! ..da blir du virkelig et forbilde!! Det burde vært mer aktiv kontroll av alle nav-brukere - det er veldig mange som trenger støtten - og som gjør det de kan for å slippe å være nav-brukere, og så er det de som utnytter systemet... Leste om bestemoren som svindlet til seg mengder med nav-støtte ved å oppgi barn som ikke eksisterte.. 180.000 kr fikk hun utbetalt av nav hver måned...da kan man lure på om det er noen som virkelig gjør jobben sin!? ..Samtidig er det nok ikke alltid like lett å være saksbehandler i nav heller..

Hver mnd?
Wow hvor mange barnebarn hadde denna dama jugd på seg da?

**Emmeline** skrev:

Løvetann76 skrev:

Hver mnd?

Jeg ble nysgjerrig og måtte google litt. Er det denne saken du sikter til? 
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=527223

Papillon skrev:
Løvetann76 skrev:

Hver mnd?

Jeg ble nysgjerrig og måtte google litt. Er det denne saken du sikter til? 
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=527223

Bra detektivarbeid! :-) Ja, det er henne! ...helt utrolig at det er mulig...og at folk har samvittighet til det!

Åssen de klarer det, ANER jeg ikke.. Men vet at han jobber i det firmaet faren hennes jobber i, så mulig han er lbitt sjef eller noe?

Er vel ho som går på smellen da vil jeg tro.. Men siden ho sa det til meg, regner jeg med de har fått det til på ett vis. Jeg skal legge et brev i postkassa til NAV i morgen, der jeg skriver at jeg vil være anonym pga personlige årsaker, og melde han med fullt navn og be de værtfall sjekke ut saken. For det er ganske mange tusen det er snakk om. Syns ikke han fortjener attføring, han er bare lat.

JEG ER STOLT AV DEG!!!!  Lykke til - håper de tar tak i det og får ordnet det. Det burde være flere slike som deg!!!

DenicaD skrev:
tror jeg hadde holdt nesa mi uttav det der, og heller snakket med venninnen din!

er litt enig med denne her

Er sykt irriterende med sånne folk, men ville tatt en prat med venninnen din først. Gitt de en sjanse til å stoppe det. Hvis dere er gode venner, så kan jeg garantere at dere ikke vil være det etterpå.

Back
Topp