Irriterende snorking!

jenta86

Gift med forumet
Samboern min snorker nå inni *******! Jeg sliter med å få sove om han sovner først..våkner for vær gang det starter og må be han om å legge seg på siden. Da blir han sur :p ender med at jeg legger meg på gjesterommet som regel,eller sover lite gjennom natten... mener det er hans oppgave å gjøre noe med det,han har sagt nå sikkert i 6mnd at han skal,men ingenting blir gjort. For vær gang jeg nevner det,blir han irritert! Noen som har noe tips? :)
Skulle ønske vi har kunne ha hatt 1 natt sammenhengende sammen før mini'n kommer :p

Bruk ørepropper, kjøpes på apoteket, veldig støydempende :D Jeg hadde en eks som snorka fælt og da måtte jeg bruke ørepropper! Samboeren min nå snorker heldigvis ikke, men om han starter så er det min første løsning hvertfall ;)

Men enig med deg at han burde gjøre noen tiltak også, feks sove på siden!

Bruk ørepropper, kjøpes på apoteket, veldig støydempende :D Jeg hadde en eks som snorka fælt og da måtte jeg bruke ørepropper! Samboeren min nå snorker heldigvis ikke, men om han starter så er det min første løsning hvertfall ;)

Har faktisk prøvd det og de ligger i skuffen,men han overdøver de faktisk :o
Får han over på siden,men etter 2-5min så er han tilbake på rygg og da er det i gang igjen!
Fungerer sånn munnspray mon tro?

Huff, så strevsomt å plages når det kommer til søvn, hvertfall når man så sårt vil ha en hel natt! Har ingen erfaring med munnspray.. Men prøv alt du kan få han til å prøve :D

Huff, så strevsomt å plages når det kommer til søvn, hvertfall når man så sårt vil ha en hel natt! Har ingen erfaring med munnspray.. Men prøv alt du kan få han til å prøve :D

Det er utrolig strevsomt,ihvertfall nå når jeg trenger den søvnen jeg får :)
Ja,her skal det prøves det som kan prøves! Ellers så blir det gjesterommet på meg framover :p

Mannen prøvde de stripsene man har over nesa fra apoteket. Ble litt bedre. Har selv en mann som høres ut som ett damplokomotiv om nettene :p

Mannen her har søvnapne som fører til f.eks snorking.
ble mye verre etter operasjon, så det anbefaler ikke jeg iallefall!

Jeg føler med deg! Samboeren min snorker også, og i tillegg til det så prater han veldig mye i søvne. For meg som sover så lett, og våkner av alt og ingenting så er ikke det helt ideelt :P

Samboer snorker sjelden, men må ha lyd for å få sove - typ tv-serie på PCen etc. Vi sover på hvert vårt soverom. Men viktig at vi _alltid_ koser litt, ligger i armkrok etc. før vi legger oss. Ikke bare sier natta og går på hvert vårt soverom.
Fungerer fint for oss.

Kan eventuelt prøve med en type body pillow - lettere for at han blir liggende på side da

Desverre ingen tips. Er ikke mulig å sove i samme hus som mannen min når han begynner. Problemet er at når de går til legen får de bare beskjed om at det ikke altid fungerer og at det sikkert ikke er så ille. Mannen min våkner av det selv. Holder på å bli gal. Deler ikke soverom lenger pga det. Men er en fordel og det er at dattera vår sover ekstra godt når han snorker.

Gubben her har prøvd alt av remedier, ingenting funket på ham.
Det eneste som gjør at han snorker mindre er jevnlig trening. :)

Jeg tenker det er hans ansvar. Han kan jo ikke noe for at han snorker men det kan jo ikke du heller og det er jo deg det går utover.

Het har sambo tatt snorkeoperasjon - det funket i 2 år, nå snorker han igjen men ikke like høyt da.

Dette var min løsning også! Helt fram til jeg fikk mitt første barn. Da kunne jeg jo ikke ha ørepropper - for da hørte jeg jo ikke babyen heller! :(
Hos oss er det alltid verre når mannen enten er syk, overtrøtt eller stresset, drukket alkohol... Utrolig frustrerende, for det ødelegger søvn (og humøret) til oss begge to). I perioder hvor det er ille, bruker han nesespray før leggetid. Det hjelper noe....
Men trenger igrunnen også en mer varig løsning!

Mannen her har søvnapne som fører til f.eks snorking.
ble mye verre etter operasjon, så det anbefaler ikke jeg iallefall!
Vet ikke om det er apne det han har,men finnes vell flere typer av dette også?

Takk for svar folkens :)
Er enig at det er hans ansvar,og at det kanskje er han som burde legge seg på gjesterommet..men er jo så omtenksom av meg jeg :p vil ikke vekke han mer enn nødvendig :/ hehe..
I begynnelsen lurte han på hvor jeg ble av om natten ;) men han sier han skal gjøre noe med det,å skal prøve munnspray i første omgang (er bare spent om han drar seg i vei å kjøper selv) hvis ikke blir det tur til legen.
Men jeg tror også at kanskje livstilen har en del å si..da han har lagt på seg litt etter han fikk kontorarb(hadde reisearb tidligere) prøver å engasjere han til å være med på trening,men skjønner at ikke er motivert til det når han er opp kl.5 og ikke er hjemme før 16-17 :) ikke at det er noe unnskyldning mener nå jeg :p

Nei,jeg får bare holde ut til han tar ansvar selv...for han maser på meg om kvelden at jeg skal legge meg med han..så savnet tar vell over snart ;)

Min mann bruker nesespray som heter Sov Godt. Har funket for han :) skjønner godt hva du mener med at du ikke får sove om han sovner først..

Back
Topp