Irriterende nabo

Kammy

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Ligger i senga og er kraftig irritert nå. Jeg hadde gledet meg til å kunne sove lenge i dag. Det er endelig lørdag og kjæresten har endelig ferie. Men så begynner plutselig nærmeste nabo å hamre og bruke sånn elektrisk sag, som bråker noe helt sykt, klokka 7 på morgenen! Det er mange hus i nabolaget, så vi kan jo ikke være de eneste som irriterer oss.

Hva synes dere? Er det greit å begynne med bråkete arbeid ute så tidlig på en lørdag?

Jeg syns ikke det passer seg å bråke tidlig uansett dag, da man gjerne trenger ro til å gjøre seg klar til jobb osv. Her har søppelbiler osv begynt å komme kl 6 og det er for tidlig selv for hverdager. Så syns ikke det passer seg med bråk før kl 8 uansett dag. Her sto vi opp kl 7 pga rutinene til minsten. Han liker å sove lenge og er vanskelig å vekke til vanlig...

Jeg synes ikke at klokken 7 er innafor å begynne å bråke i nabolaget i helg nei, da hadde jeg også blitt skikkelig irritert!

Godt dere er enige med meg. Måtte bare vite om det er greit å synes det er urimelig, eller om det bare er meg og mine hormoner som overdriver :p

Er ekstra kjedelig når jeg sover skikkelig dårlig for tiden også, og må opp 3 ganger hver natt for å tisse i tillegg. Trenger den søvnen jeg kan få, men det går jo ikke an å sove med sånn bråk 10 meter fra soveromsvinduet...

Du får gå bort og forklare saken, at du sover dårlig, er gravid og trenger søvn. Du kan også høre med naboen om han kan starte litt senere på dagen :)

Hør om naboen har noe som kan gjøres uten å bråke, som han evt kan begynne med om han absolutt må starte tidlig. Jeg hadde blitt rimelig irritert om noen hadde starta kl 7 på en lørdag her. Skulle kaaaanskje holdt ut på en hverdag :P

Hadde jeg bare turt å si ifra, så hadde jeg selvfølgelig gjort det. Får heller driste meg til å si noe om det blir flere dager fremover. Han kan jo ikke holde på sånn hver dag i ferien... :)

Hadde jeg bare turt å si ifra, så hadde jeg selvfølgelig gjort det. Får heller driste meg til å si noe om det blir flere dager fremover. Han kan jo ikke holde på sånn hver dag i ferien... :)
Jeg føler med deg, og har akkurat samme type nabo som deg! Hver helg er det noe som må gjøres, gjerne før 8 på morran.. Men tør jeg si ifra, nope.. Alt for pinglete :-P

Naboen vår har startet kl syv hverdag, lørdag og helligdag i ukevis og holdt på til gjerne syv på kvelden. De har hatt noen utlendinger som har vært her bare for å jobbe. Var ganske deilig når de var ferdige for en uke siden. De har jobbet på siden mot oss, som så helt grusom ut da vi flyttet inn for to år siden. Nå er det blitt veldig pent, så er glad for det.
Snakket med han i fjor om helligdagsfred, da hadde de jobbet hele påsken fra syv om morgenen, rett utenfor vinduet til hybelboeren vår. Vi var bortreist.
Han hadde aldri hørt om at man ikke skulle jobbe på søndag og vi skjønte fort at vi ikke kom noen vei.
Så her har vi valgt å la dette ligge, gidder ikke å bli uvenner med de.

Selv begynner vi aldri før ni på lørdag og gir oss i rimelig tid med utarbeid. Jobber heller aldri på søndag. Skjønner du blir irritert. Motorsag er irriterende.

Ligger i senga og er kraftig irritert nå. Jeg hadde gledet meg til å kunne sove lenge i dag. Det er endelig lørdag og kjæresten har endelig ferie. Men så begynner plutselig nærmeste nabo å hamre og bruke sånn elektrisk sag, som bråker noe helt sykt, klokka 7 på morgenen! Det er mange hus i nabolaget, så vi kan jo ikke være de eneste som irriterer oss.

Hva synes dere? Er det greit å begynne med bråkete arbeid ute så tidlig på en lørdag?
Har ikke sjekket lovkrav, men tror det kun er søndager som er vernet mot støyende arbeid. Men det er jo normal høflighet å starte senere på dagen i helgene og ikke holde på altfor sent. Skjønner godt at du blir frustrert.

Jeg syns 7 er greit på hverdager, men i helgene så kan man vel vente til rundt kl 9? Barna får ikke gå ut og herje før etter kl 9. Her har vi dog en nabo rett over veien som syns det er helt innafor med nachspiel til 8(!), så jeg har noen ganger sendt barna ut ekstra tidlig og bedt de løpe litt rundt huset hans :P

Naboen vår har startet kl syv hverdag, lørdag og helligdag i ukevis og holdt på til gjerne syv på kvelden. De har hatt noen utlendinger som har vært her bare for å jobbe. Var ganske deilig når de var ferdige for en uke siden. De har jobbet på siden mot oss, som så helt grusom ut da vi flyttet inn for to år siden. Nå er det blitt veldig pent, så er glad for det.
Snakket med han i fjor om helligdagsfred, da hadde de jobbet hele påsken fra syv om morgenen, rett utenfor vinduet til hybelboeren vår. Vi var bortreist.
Han hadde aldri hørt om at man ikke skulle jobbe på søndag og vi skjønte fort at vi ikke kom noen vei.
Så her har vi valgt å la dette ligge, gidder ikke å bli uvenner med de.

Selv begynner vi aldri før ni på lørdag og gir oss i rimelig tid med utarbeid. Jobber heller aldri på søndag. Skjønner du blir irritert. Motorsag er irriterende.
Skjønner veldig godt at du har vært irritert da! Synes det er greit i ukedagene, men synes folk burde vente til klokka 9 ihvertfall i helgene. Føler det er å møtes litt på midten for de som liker å stå opp tidlig og for de som liker å sove litt lenger.

Syns man godt kan vente til Kl 9 i helgene ja!!
På hverdagen syns jeg derimot at Kl 7 er greit.

Hadde nok investert i sov i ro, eller lignende om det fortsetter da :o

Jeg syns 7 er greit på hverdager, men i helgene så kan man vel vente til rundt kl 9? Barna får ikke gå ut og herje før etter kl 9. Her har vi dog en nabo rett over veien som syns det er helt innafor med nachspiel til 8(!), så jeg har noen ganger sendt barna ut ekstra tidlig og bedt de løpe litt rundt huset hans :P
Minner meg om da jeg som tenåring skulle ta igjen på bråkete naboer som hadde fest til langt på natt. Jeg bråvekket dem da kl 8 neste morgen med skikkelig tekno musikk :P

Back
Topp