Irritasjonsmomenter/etterpåklokskap som nybakt mor

Hardusett

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Ny hverdag, ny sjef i hus (første ungen for meg). Har etter ei uke fått meg noen irritasjonsmomenter, der jeg både flirer og drar meg i håret pga. ting jeg gjør :laughing002

  • Hvorfor, hvorfor, bytter jeg bleie så fort jeg hører en eksplosjon. Har blitt fortalt og lest, at man bør vente litt - det kommer jo alltid i flere omganger. Men om jeg lærer, nei :happy090
    Ny eksplosjon kommer i det bleia tas av (på stellebordet), eller ei ny bleie akkurat har blitt plassert under... eller enda bedre - den kommer når du har fått på bleien og bærer ut en nystelt, nyvaska, nypåkledd unge.
    Så får du bare det lure gliset fra baby - og hører det smeller igjen. Jaja, av med alt igjen og nytt stell... :confused013
  • Sokker. Hvorfor i huleste trodde jeg det skulle bli så søtt med bukser uten foter, så jeg kunne bruke sokker? Innseer at søte små sokker passer best på butikkhylla for en nyfødt. De faller jo bare av. (Noen som evt. har tips til å holde sokkene på? Snakker nå om sokker i forbindelse med vanlig bekledning innendørs, ikke de sokkene som skal på ekstra til utekledning - de holder seg på)
  • Babyen sover endelig? Hva med å slappe litt av ved siden av? - babyen sover.
    Med en gang du finner på at du skal gjøre noe annet, husarbeid, spise mat, dusje, gå på do - babyen våkner.
    Best å gjøre unna gjøremål først, så slappe litt av :wacky:
  • Bodyer med knepp bare i trusa. Ser jo så brutalt enkelt ut å bare ha tre knapper å kneppe igjen.
    Nå ønsker jeg at alle bodyene hadde vært med fullknepp - slik at du kan brette ut, legge ungen oppi og heller kneppe igjen i front og i trusa. For baby er ikke så fornøyd med å få body over hodet, for å så ha en mor som fomler med å brette inn og stappe henda inn i armene - noe som er mye enklere med fullknepp :wacky:
Neste baby; lite sokker og fullknepps-bodyer :dance008

Har dere noen irritasjonsmomenter/etterpåklokskap?
 
Kjenner igjen [emoji23]

Tips til sokker: utpå dressen/buksa, trekkes opp til litt over knærne (vi har lange sokker...). Og ja, det ser sært ut! Men det virker....tar forsåvidt sokker på inni heldress også, kalde føtter.

Ingen klager på body over hodet her da, ho oppfatter det som gulpeklut på vei-mao mat, så et godt smil [emoji3][emoji23] liker jakkebodyer best likevel da, pappaen er ikke helt enig [emoji14]
 
Drar sokkene langt opp (over knær). Men har en liten en som klarer å sparke dem av uansett :shifty:
Nesten vurdert å gaffateipe dem fast :laughing002

Edit: Her i huset liker også far minst mulig knapper på body :wacky: Virker som om han har litt knappeskrekk
 
Jeg har gitt opp og bruker strømpebukser [emoji28] men har han på seg sokker så tar jeg alltid på sokkene først og drar de opp til knærne så sitter de på en stund iallfall [emoji85]
De har sokker med brett på hm forresten [emoji4] så istedenfor å ha brett så gjør jeg de til knestrømper [emoji1305]
 
Joda, når baby bæsjer går jeg på badet, og holder henne over do, så for hu resten ut der. :) Litt greit for da slipper jeg ny bleie 5 min etterpå, som fort kan skje :)
 
Drar sokkene langt opp (over knær). Men har en liten en som klarer å sparke dem av uansett :shifty:
Nesten vurdert å gaffateipe dem fast :laughing002

Edit: Her i huset liker også far minst mulig knapper på body :wacky: Virker som om han har litt knappeskrekk
Knappeskrekk ja....her blir det ofte veldig delvis, og så får eg overta resten [emoji14] går fint om eg har tatt på først, så får han se hvordan det skal være. Må kanskje begynne å ha de ferdig kneppa, så får han tre over hodet i fred? [emoji4] [emoji14][emoji23]
Jeg har gitt opp og bruker strømpebukser [emoji28] men har han på seg sokker så tar jeg alltid på sokkene først og drar de opp til knærne så sitter de på en stund iallfall [emoji85]
De har sokker med brett på hm forresten [emoji4] så istedenfor å ha brett så gjør jeg de til knestrømper [emoji1305]
Best det ja [emoji4] kappahl har også lange sokker, kne/lårstrømper [emoji14] tok kun sokker og body en dag, lita glipe rundt låra bare, nesten fest/karnevalsantrekk (av typen eg håper å slippe å se henne i når ho blir stor [emoji52])[emoji23]
 
Denne ungen hadde kun omslagsbodyer de første ukene. Eller pysjer. Det lærte jeg etter nr 1, ja ;) Men hvorfor kommer babypysjer med 2000knapper og ikke glidelås?! Blææh. Jeg så forresten på Lindex i går med toveis glidelås, men alle jeg har fra sist eller fått nå er med knapper. Irriterende om natta for knepper ALLTID feil. Og knepper nesten aldri feil på fullkneppsbodyer.

Sokker dras godt opp her, og bukse utenpå, da er de som regel på. Men hvordan han alltid klarer å riste av seg vottene lurer jeg på.
 
Min liker også best å bæsje videre i helt ny bleie :)

Hadde en del omslagsbodyer etter første, men bruker de og vanlige hipp som happ. Bruker også en del strømper i stedet for sokker
 
Hater alle knappene de skal putte på pysjer, dresser eller sparkebukser.... glidelås! Og toveis, ja takk!!! Og så har jeg alltid lurt på hva pokker de putter hette på genser/jakker etc for. Noe mer upraktisk skal du lete lenge etter.

Blir sikkert mer ting jeg irriterer meg over etterhvert
 
Ny hverdag, ny sjef i hus (første ungen for meg). Har etter ei uke fått meg noen irritasjonsmomenter, der jeg både flirer og drar meg i håret pga. ting jeg gjør :laughing002

  • Hvorfor, hvorfor, bytter jeg bleie så fort jeg hører en eksplosjon. Har blitt fortalt og lest, at man bør vente litt - det kommer jo alltid i flere omganger. Men om jeg lærer, nei :happy090
    Ny eksplosjon kommer i det bleia tas av (på stellebordet), eller ei ny bleie akkurat har blitt plassert under... eller enda bedre - den kommer når du har fått på bleien og bærer ut en nystelt, nyvaska, nypåkledd unge.
    Så får du bare det lure gliset fra baby - og hører det smeller igjen. Jaja, av med alt igjen og nytt stell... :confused013
  • Sokker. Hvorfor i huleste trodde jeg det skulle bli så søtt med bukser uten foter, så jeg kunne bruke sokker? Innseer at søte små sokker passer best på butikkhylla for en nyfødt. De faller jo bare av. (Noen som evt. har tips til å holde sokkene på? Snakker nå om sokker i forbindelse med vanlig bekledning innendørs, ikke de sokkene som skal på ekstra til utekledning - de holder seg på)
  • Babyen sover endelig? Hva med å slappe litt av ved siden av? - babyen sover.
    Med en gang du finner på at du skal gjøre noe annet, husarbeid, spise mat, dusje, gå på do - babyen våkner.
    Best å gjøre unna gjøremål først, så slappe litt av :wacky:
  • Bodyer med knepp bare i trusa. Ser jo så brutalt enkelt ut å bare ha tre knapper å kneppe igjen.
    Nå ønsker jeg at alle bodyene hadde vært med fullknepp - slik at du kan brette ut, legge ungen oppi og heller kneppe igjen i front og i trusa. For baby er ikke så fornøyd med å få body over hodet, for å så ha en mor som fomler med å brette inn og stappe henda inn i armene - noe som er mye enklere med fullknepp :wacky:
Neste baby; lite sokker og fullknepps-bodyer :dance008

Har dere noen irritasjonsmomenter/etterpåklokskap?
MP sokkene holder seg på foten ;-)
 
Jeg synes vi var kjempeheldige som arvet masse tøy.
Men, mesteparten av det var ganske utsatt (mye frotté) og trøyer. Trøyer var jo rimelig useless, de sklir opp for et godt ord.

Ei venninne av meg var på besøk og hun overtalte meg til å bli kvitt det, jeg kom.jo ikke til å bruke det likevel.. Av og til trenger man bare at noen sier det er greit at man kvitter seg med ting, uten dårlig samvittighet ;)
 
Back
Topp