Irritasjon og jubel

Saskia

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
Aprillykke 2017
Maiblomstene 2017
Jeg er akkurat kommet til uke 13 nå, har hittil hatt 2 legetimer hvor jeg gikk inn full av spenning og glede og kom ut skuffa og irritert. Fikk ikke infoen eller oppfølgingen jeg følte jeg trengte. Var redd for å gå på ultralyd og få beskjed om at det slett ikke var liv der inne likevel.
I ren desperasjon ringte jeg jordmortjenesten i området, og fikk tilfeldigvis vite at de skulle ha et info-møte for førstegangsfødende. Det var jeg på idag, og for en forskjell! Ikke bare fikk jeg masse viktig informasjon, men de tok seg tid til å høre etter hjertelyd og snakke med hver enkelt, og på de 3-5 min jeg fikk alene med jordmor, fikk jeg vite mer enn på en time tilsammen hos lege. Jeg bærer ihvertfall på et levende vesen, og ultralyd er ikke så skremmede likevel :)

Noen andre som har hatt det sånn?

Ja.. Legen gjør liksom ikkje noe spesielt :P men jordmor ska eg ikkje til før 4 august.. Men har dopler heime så har heldigvis funnet hjertelyden sjøl :)

babyjente 27 Juli ♡

Huff ja det er noen som ikke skulle jobbet med mennesker. Har heldigvis ikke vært borti noen sånne selv.
Men godt å høre at alt sto bra til, og velkommen til oss!:)

Akkurat sånn her også. Men skal til Jordmor i morgen, så håper jeg blir litt lettere til sinns da.

Desember 2014

Bruker App

Hvilke forventninger hadde du til legen? :)

Jeg tror mange har ekstremt høye forhåpninger til både lege jordmor og ultralyd etc.
Det er litt skummelt og fallhøyden kan fort bli høy hvis avvik blir funnet.
Vi kan ikke styre alt eller reservere oss mot hverken sykdommer eller andre ting.
Farmor pleier å si, "Ingen vet hva dagen bringer før den er forbi".

Så selv om jeg hadde en tidlig ultralyd 11+2 betyr ikke det at den ordinære ultralyden ikke blir mindre nervepirrende for meg.
Kanskje h*n finner noe man ikke kunne se sist på både godt og vondt?
Jeg tenker at hvis man er realistisk så mister man likevel ikke håpet og gleden blir desto større hvis alt viser seg å være godt :)

Det sagt er jeg glad for at du ble beroliget og jeg håper selvsagt alt er fint med både deg og den lille <3

Fastlegene gjør jo veldig lite.. Fikk UL av gynekologen, og i forrige uke hadde jeg en hel time hos jordmor på helsestasjonen og fikk masse info + høre hjertelyden. Men jeg har en veldig flink og hyggelig fastlege, men han er nok flinkere på andre ting enn svangerskap :)

På første svangerskapskontroll tok måtte jeg av med alt på overkroppen inkl bh for å lytte på hjertet. I tillegg fikk jeg surprise gynekologisk undersøkelse av legen. Var ikke forberedt overhodet. Og liker ham egentlig ikke så godt og heller aldri vært hos gyn. Ble en helt forferdelig opplevelse. Bare satt og gråt etterpå og fikk ikke spurt om noen ting. Så resten av kontrollene blir garantert hos jordmor og skal bytte lege :)

Back
Topp