Irettesette andres barn?

Det der var da veldig spesielt!!
Hadde aldri tolerert dette her i huset, da hadde både mor og barn fått høre ;-)

Jeg irettesatte et par barn på et kjøpesenter i dag jeg :-P
Jeg var med mine unger i et sånt lekeområde, og disse tre guttene var fullstendig ville :-o
Han ene løp inn med sko, og var på vei opp i klatrehuset. Jeg snappet til ham i bena og dro av ham skoene :-P
Og sa til storebrødrene hans at de måtte ta det med ro flr de skadet både seg og andre!

Og foreldrene var ikke der en gang! :-o

Ble litt satt ut jeg, av den oppførselen der. Jeg ville nok sagt i fra ja, man gjør jo ikke sånt. Men skjønner at det kan være litt ubehagelig og kleint, egentlig. Lurer på hvorfor mammaen lar henne holde på sånn egentlig.

Det er liksom det jeg tenker også! At et så stort barn bør vite bedre. Jeg jobber med barn i den alderen, og vet dere at jeg klarer ikke riste av meg følelsen av at det må da være noe galt her...? Hun gjorde slikt som min treåring tenker at kan være morsomt, en 7åring vet at du ikke leker nede i akvariumet!!!!
Syns absolutt det er noko som skurrar her, min fireåring veit jo at ein ikkje oppfører seg sånn!!

Det er liksom det jeg tenker også! At et så stort barn bør vite bedre. Jeg jobber med barn i den alderen, og vet dere at jeg klarer ikke riste av meg følelsen av at det må da være noe galt her...? Hun gjorde slikt som min treåring tenker at kan være morsomt, en 7åring vet at du ikke leker nede i akvariumet!!!!

Ganske spesiell adferd for en 7åring, ja. :S

Jeg hadde sagt ifra for lenge siden! Hadde fulgt med ungen hele tiden og stoppet henne hver gang hun gjorde noe galt, så får heller moren sitte alene i sofaen i perider om barnet er i et annet rom. Jeg har lengre grenser for andre barn enn mine egne, men sier ifra på en informerende måte, feks at hun må legge tilbake ting der de lå og at hun må la de andre barna få saltstenger også osv. Gidder de ikke høre kan jeg godt snakke strengt om foreldrene ikke gjør det.

Har selv en syvåring og det er overhodet ikke normal oppførsel.

Har ikke vært borti situasjonen før, der jeg har vært nødt til å si ifra. Men naboungen der vi bodde før kunne plutselig bare stå i stua vår, hvis døra var åpen. Han var rundt 7, så det var ganske creepy. Han var litt spesiell, men det var jaggu faren og. Både ungen og hunden deres hadde kommet bort til oss en gang, og faren kom og hentet hunden og lot ungen være igjen. :o

Har ikke vært borti situasjonen før, der jeg har vært nødt til å si ifra. Men naboungen der vi bodde før kunne plutselig bare stå i stua vår, hvis døra var åpen. Han var rundt 7, så det var ganske creepy. Han var litt spesiell, men det var jaggu faren og. Både ungen og hunden deres hadde kommet bort til oss en gang, og faren kom og hentet hunden og lot ungen være igjen. :o
Unnskyld at jeg liker, men måtte le litt for jeg blir litt satt ut av folk. Hva skjedde med folkeskikken..?

Unnskyld at jeg liker, men måtte le litt for jeg blir litt satt ut av folk. Hva skjedde med folkeskikken..?
Jeg kunne ikke annet jeg heller, det måtte ha manglet noe i topplokket på opptil flere i det huset.
Men jeg har jobbet innen kundeservice i noen år nå, og jeg blir sjokkert over hvor mange som mangler grunnleggende folkeskikk. Og intelligens.

Har ikke noe problem med å irettesette andre sine barn. Mitt hus, mine regler!!
Meeen gir det litt tid for å se om foreldrene har tenkt til å ta tak i det først...
Snakker nok sikkert også litt mildere enn hva jeg ville gjort til mine egne barn, (iallefall i disse ekstreme tilfellene) da barnet tydelig ikke er kjent med å bli snakket til:confused:

Jeg tror jeg til tider kan være litt streng med andres unger når de er her på besøk, men når unger er gamle nok til å dra bort på besøk så forventer jeg at ungene oppfører seg. jeg har heller ingen problemer med å si fra selv om foreldre er til stede.
Siterer denne.

Jeg iretesetter så fort regler under mitt tak blir brutt men på en ordentlig og blid måte og er heller mer streng om jeg må gjenta meg :)

Jeg kunne ikke annet jeg heller, det måtte ha manglet noe i topplokket på opptil flere i det huset.
Men jeg har jobbet innen kundeservice i noen år nå, og jeg blir sjokkert over hvor mange som mangler grunnleggende folkeskikk. Og intelligens.
Åja, har de erfaringene jeg også :D

Jeg hadde bdt moren om å irettesette barnet sitt, fordi vi ikke vil ha slik oppførsel i vårt hus.
Dersom mor ikke hadde vært der, så hadde jeg irettesatt barnet. Barn må lære seg at det er forskjellige regler i alle hjem, og at de skal respekteres.

Jeg hadde bdt moren om å irettesette barnet sitt, fordi vi ikke vil ha slik oppførsel i vårt hus.
Dersom mor ikke hadde vært der, så hadde jeg irettesatt barnet. Barn må lære seg at det er forskjellige regler i alle hjem, og at de skal respekteres.
Helt enig!

Hadde irettesatt ungen hvis h*n ikke oppførte seg i mitt hus.
Her er det ikke lov å klatre og hoppe i sofaen, men sier i fra på en grei måte.
Blir det ikke slutt på det etter 2 tilsnakk blir ungen lempa ut av sofaen og bedt om å gå å herje en annen plass.
Om mor eller far sitter å ser på og lar ungen få lov så blir e irritert på de. Her er det klare regler og min 5-åring vet ka som er lov å ikke lov. Da blir det feil å la gjestene få lov å herje vilt.

Jeg sier ifra om vi har besøk om barna oppfører seg sånn.
Men jeg setter meg da ned med barnet og sier ifra at når du er her hos meg så må vi følge mine regler!
Syns det er en grei måte å gjøre ting på! Hadde heller ikke gjort meg noe om noen hadde gjort det med snuppa!

Det er bare sunt for unger å lære at det er andre regler som gjelder hjemme hos andre enn i eget hus! Mener jeg da :)

Jeg sier i fra, og forventer at andre snakker til mine barn, om de ikke oppfører seg og jeg ikke har fått det med meg.

Back
Topp