iPhone hjelp - sms går ikke igjennom..

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Er til spesielt en venninne at sms ikke går igjennom.. Får utropstegn og rød skrift : ikke levert.

Samtalen våres går i blått.. Og da er det vel iMessage? Alle samtaler som går i grønt går igjennom.

Hadde problemer med en annen venninne også.. Der også gikk samtalen i blått.. Fikk bare rød skrift : ikke levert. Prøvde å sende en test sms til henne i ste..m og da gikk samtalen over i grønt, og da fikk jeg meldingen igjennom.

Men dette skjer ikke med førstnevnte venninne.. Der kommer jeg ikke igjennom i det hele tatt..

Noen tips presse? Flere som opplever dette? Hva kan årsaken være tro?

Jeg hadde et problem med at jeg ikke kunne sende MMS til mamma. Hun kunne sende til meg, og hun kunne se MMS fra alle andre. Det var ikke iMessage da. Og då plutselig, var det greit. Så innimellom er det merkelige ting som man rett og slett ikke finner ut av er min erfaring.

Trenger ikke skru av iMessage. Du kan la telefonen overstyre iMessage om det ikke er mulighet for å sende via det. Da vil den bli sendt som vanlig sms.

Jamenn om hun sender det som Imessage og mottakeren ikke har WIFI så får ikke mottakeren den, da vil senderen få feilmelding :)

Trenger ikke skru av iMessage. Du kan la telefonen overstyre iMessage om det ikke er mulighet for å sende via det. Da vil den bli sendt som vanlig sms.

Hvordan overstyrer man da?

Jeg skrudde av iMessage.. Men da kommer ikke meldinger inn på tlf.. Kun iPad.. Så jeg kan vel ikke ha iMessage skrudd av?

Jamenn om hun sender det som Imessage og mottakeren ikke har WIFI så får ikke mottakeren den, da vil senderen få feilmelding :)

Så når jeg får feilmelding, så er det fordi hun ikke er tilgjengelig på Internett (wifi)? Det jeg har hørt en annen si også.. Men da er hun aldri på wifi :)

Så når jeg får feilmelding, så er det fordi hun ikke er tilgjengelig på Internett (wifi)? Det jeg har hørt en annen si også.. Men da er hun aldri på wifi :)
Jeg tror det, det skjer ofte når jeg sender ut meldinger til ansatte hos meg iallefall, de ser ikke meldingene før lenge etterpå, for de har ikke hatt tilgang til internett :)

Jeg tror det, det skjer ofte når jeg sender ut meldinger til ansatte hos meg iallefall, de ser ikke meldingene før lenge etterpå, for de har ikke hatt tilgang til internett :)

Ok:) mine kommer ikke igjennom i det hele tatt... Ikke senere heller

Har hatt samme problemet etter at jeg oppdaterte til os7. Leste at det var en bug som gjorde at det ble noe feil med iMessage, de jobber med å fikse det!

Ja :) For da slår du jo på at tlf har tillatelse til å sende sms om iMessage ikke fungerer akkurat når du skal sende meldingen.

Den kan selvsagt også være en bug, men den skal nå være rettet om du har oppgradert til nyeste programvare.

Back
Topp