Iphone 4 og micro sim

reddførstegangs

Betatt av forumet
Har bestilt meg iphone 4 (danser rundt i stua) men det nye sim kortet kommer ikke til å funke før etter 10 dager eller noe sånt...

Er det noen måte jeg kan fikse det, sånn at jeg får brukt telefonen fra dag 1?

Også lurer jeg på en annen ting.. Alle aplikasjonene jeg hadde på den gamle iphonen, ligger de inne på itunes kontoen min, sånn at jeg får dem gratis inn når jeg kobler til den kontoen på itunes på pc?

Får ikke den gamle iphonen til å reagere på pcen annet enn ved lading, så hvordan får jeg da lagt over kontaktene mine?!

Luuuurer jeg bare..

Dytter for deg[:)]

Man kan bruke ostehøvel og skrumpe det gamle mens man venter, men du må være drit forsiktig, for ta du for mye står du uten telefon. Har du byttet leverandør eller skrevet over nummeret til annen juridisk eier? Hvis ikke skal du bare kunne hente det hos forhandler....

Jeg kunne bare ringe leverandøren så aktiverte de det med engang

mitt skulle funke fra 11 jan,men det funka med en gnag jeg satte det i den 2 jan el når det kom! :)

Har byttet til net com (fra djuice).

Får telefon og sim kort derfra.

FÅr prøve å ringe dem når det kommer da, ellers får jeg prøve å bare skjære til kortet. Er ikke sånn at telefonen i seg selv kan ta skade av det eller?

ORIGINAL: Snartmammatil5

Har byttet til net com (fra djuice).

Får telefon og sim kort derfra.

FÅr prøve å ringe dem når det kommer da, ellers får jeg prøve å bare skjære til kortet. Er ikke sånn at telefonen i seg selv kan ta skade av det eller?

Du kan klippe til djuicekortet ditt ja, og bruke det til du har fått (og aktivert) netcomkortet ditt.
Det er ikke noe farlig for tlf skyld, det eneste er om du skulle klippe det feil eller noe, så får du ikke brukt det i det hele tatt.[8D]

Ellers så kan du jo bruke iPhonen uten simkort så lenge. Og ringe/sms med den gamle tlf din. Hvis du har trådløst nettverk da, selvfølgelig.

Alt du har i iTunes og appstore kan du legge inn gratis ja[:)]

Hm.. får du ikke koblet til den gamle tlf din så... vet jeg ikke.[&:] Du har ikke tatt backup av kontaktene dine tidligere da?

Nå har jeg aldri hatt 3g´en, så jeg vet ikke om det er mulig på den..: men hvis det går an å "kopiere til sim" på den, så kan du trykke ut det nye sim kortet i vanlig størrelse, putte det inn i den gamle tlf, kopiere, ta det ut og trykke det ut i microsim-størrelse, og så sette det i den nye tlf.. hehe phew..[:-][:D]

Jah.. jeg får prøve da[:D][:D][:D]

Når jeg bestiller fra Netcom, så er vel telefonen uansett netcom låst, så da får jeg vel uansett ikke brukt det gamle djuice simen[:'(] Men jeg får bruke den uten sim kort =) Klar gjøre den liksom[:D]

Hvis den er låst til netcom så kan du bare ringe de og be de oppheve sperren. For det er ingen vits i at den skal være låst.[;)]

ORIGINAL: Snartmammatil5

Aaaaah ;) Så det går an det altså?!

Jepsi pepsi[:)]

Det er for å evt. bryte abonnementet at du må betale bruddgebyr, ikke for å oppheve bindingen(/"låsingen") på telefonen.

Back
Topp