Ipad i barnehagen

*vilde*

Betatt av forumet
Bruk av Ipad er på vei inn i barnehagen.

Hva syns dere ?

Jeg syns dette er veldig bra, og tror de fleste barnehagene har mye å vinne på å jobbe med mer digitale hjelpemidler.

http://www.dagensit.no/article2121062.ece

Syns det er fltt.. viktig å følge med i tiden samtidig som en tar vare på de sunne gamle interessene som å klatre i trær osv..[:)]

Det er nok et godt stykke igjen før barnehagen vår innfører bruk av data eller ipad innimellom :-) Hvordan er det hos dere andre?

ORIGINAL: *vilde*

Det er nok et godt stykke igjen før barnehagen vår innfører bruk av data eller ipad innimellom :-) Hvordan er det hos dere andre?

Her bruker e største litt data inne i mellom, men kunne godt ha vært mer!![:)]

Sønnen min, 28mnder, er en racer på iphone, så han hadde elska det[:D]

gutten min hadde elska det[8D][:D]

syns så absolut ike at det er dumt! viktig å følge med i tiden[:)]
så lenge de leker ute også[8D]

Vår barnehage har en fast dag på PC hver uke (ikke på småbarnsavdeling).
De sitter selvfølgelig ikke hele dagen, har noen min hver.

Ser ikke for meg at den kommunale barnehagen kjøper inn masse iPader enda, men barna får låne Ipad hjemme, så de er ganske drevne på den også

Jeg synes det er viktig og rett at barnehagene innfører mer IKT i barnehagene.

Vår sønn på 15mnd er helt gal når han ser ipad'n til sambo, for vi har lastet ned sånn app med dyrelyder som han trykker på selv. Det synes han er veldig moro![:D]
Og uansett hvordan vi vrir eller vrenger på det, så vil det bare bli mer og mer digitalt i samfunnet som åra går[:)]

Da hadde datteren min brukt all kunnskapen hun har lært med å henge med oss på jobb og sagt at "Åh, har dere fått nye skjærfjøler her nå" [:D]

i barnehagen der unga våres går bruker de en del pc, de har en bærbar pc pr avdeling som ungene får lov til å bruke, løpet av uka så har så og si alle ungene over 3år brukt pc i forskjelige anledninger
Slik som nå så driver de en del med før og nå i forhold til omerådet barnehagen ligger.Ungene tar bilder og etc så leger ungene inn bilder på pc og slikt

ORIGINAL: Auliana

Jeg syns barnehagen kan få være et fristed uten IKT...de lærer det tidsnok hjemme med familiens duppedingser, laptopper, spillkonsoller, iphoner osv..
Sånn sett er jeg veldig glad for at ungene går i Steinerbarnehage. IKT lærer de hjemme...[;)]

Signerer det som er uthevet

Back
Topp