iPad eller PC til barn?

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Magnus blir 10 i september og ønsker seg data, er det best å kjøpe en iPad eller PC?

Er kun fpr å spille/surfe osv..han spiller ikke noen pc spill og playstation blir aldri brukt så han må ikke ha cd-rom altså.

Er veldig usikker..har selv kjøpt "billige" bærbare før og det er ubrukelige innen 2 år..hvordan er en iPad etter f.eks 2 år?

Mac får han ikke, altfor dyrt, har en jeg om han trenger cd-rom eller noe også..

VI har en minilaptop her som T skal få til høsten tenker jeg.. så kan han knotre på den.. han driver å spiller endel spill på datan, på nett, og jeg er lei av å dele pc.. :P

Men jeg vurderer en ipad i hus altså så kan vi jo heller sloss om den......

SÅeh.. ikke noe svar på spørsmålet ditt.. hva vil du ha? :P Kjøp til deg selv så kan han låne?

Hehe..selvfølgelig har jeg lyst på men siden han har bursdag burde kanskje han få en ting  kjøpte meg trossalt mac til jul i fjor.. vi har da en mac pro og en mini pc og vi har alle iPhone utenom de 2 minste ungene.. Om han ønsker seg penger av de fleste i familien er det nok til en pc eller iPad men usikker da..han sier selv mini pc siden han ikke trenger cd-rom så da kan vi kanskje gå for iPad da, litt kulere enn pc med tanke på alle apper man kan laste ned osv og filmer man kan lagre til turer og sånn...

Vet ikke jeg 

jeg hadde nok kjøpt en ipad.... så lenge det er for lek og moro liksom... pc blir mer "skolearbeid"...

De har måttet bruke pc i forbindelse med skolen men da har man logget inn på skolesiden og spilt programmer for å lære matte eller googlet for å finne ut om et land eller dyr og så skrive for hånd om det så da ville vel en pad holde  og gjør det ikke det har vi jo to maskiner i hus som kan brukes..tror det blir padde da..

Men holder det med nr 2 eller burde man gå for den nyeste?

har ei på 9 år og skal kjøpe laptop til ho.

Vi gikk for Ipad og det synes som det har vært et riktig valg, men det jo med behov og bruksområdet å gjøre. Det finnes jo rikelig med apps å velge i. Det beste med Ipad er brukervennligheten:)

Mulig jeg ikke er så sabla objektiv for personlig elsker jeg Ipaden:)

Mammadaltene skrev:
Vi gikk for Ipad og det synes som det har vært et riktig valg, men det jo med behov og bruksområdet å gjøre. Det finnes jo rikelig med apps å velge i. Det beste med Ipad er brukervennligheten:)

Han elsker jo å spille, gjerne på iphonen sin så tror jo at en iPad da vil være det beste valget..skal han skrive skole oppgaver og lignende så kan jo han bare låne en pc av oss..

Tror det ender med en iPad ja 

Mammadaltene skrev:

Han elsker jo å spille, gjerne på iphonen sin så tror jo at en iPad da vil være det beste valget..skal han skrive skole oppgaver og lignende så kan jo han bare låne en pc av oss..

Tror det ender med en iPad ja 

Back
Topp