Invalidiserende bekkenløsning

Junibaby

Betatt av forumet
:confused:Aner nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Uke 32+0. Store deler av dagen sengeliggende. Begynner å bli helt desperat pga. disse invalidiserende smertene og null søvn. Klarer knapt å bevege på tærne uten at det utløser enorme smerter i bekkenet. Forflytter meg ved hjelp av krykker på dagtid til og fra toalettet, og gruer meg til hver en natt hvor jeg knapt sover pga. smerter. Hadde ingen problemer i første svangerskap, men dette er jo helt spinnvillt og ingen hjelp å få. Aner ikke hvor jeg vil med innlegget, men måtte bare få ut frustrasjon her jeg ligger mens tårene triller

:confused:Aner nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Uke 32+0. Store deler av dagen sengeliggende. Begynner å bli helt desperat pga. disse invalidiserende smertene og null søvn. Klarer knapt å bevege på tærne uten at det utløser enorme smerter i bekkenet. Forflytter meg ved hjelp av krykker på dagtid til og fra toalettet, og gruer meg til hver en natt hvor jeg knapt sover pga. smerter. Hadde ingen problemer i første svangerskap, men dette er jo helt spinnvillt og ingen hjelp å få. Aner ikke hvor jeg vil med innlegget, men måtte bare få ut frustrasjon her jeg ligger mens tårene triller
Smerter er altoppslukende, tilslutt klarer man ikke å tenke på annet.
Alt handler om å puste seg igjennom å overleve i stedet for å leve og det er ikke plass til mer i hodet enn smerter.
Det stjeler livet men også fremtiden.

Finnes det en fastlege du kan snakke med?
Fysioterapeut?
Har du forsøkt tens, paracet, isgele, noe å sove på?
Rullestol?

Føler så med deg :Heartred

Du burde kommet til kiropraktoren min i Østfold. Han er rett og slett rå på bekken!! Jeg hadde ikke fungert uten hjelp fra han de siste årene :o Har slitt veldig med bekkenet mitt siden jeg gikk gravid med min første for 7 år siden og helt fram til jeg ble gravid med tredje nå, hvor bekkenet har vært stabilt og fint (utenom i dag har jævlig vondt pga jeg kjøpte bil i 5 timer og gikk i ca 5 timer i hele går :arghh: Så skal til kiropraktoren i morgen eller torsdag)

Høres helt grusomt ut. Bekken er noe dritt. Testet alt av fysio og kiropraktorer som kan hjelpe. Eneste som gubker her er jevnlig kiropraktor for å holde det i sjakk.
Bekkenbelte på dagtid?
Håper du finne noe som hjelper!

Sliter med bekkenet, hofter og korsryggområdet nå. Spesielt på natta. Våkner mange ganger med vondter. Kjenner murringer i korsryggen for første gang i svangerskapet i dag uke 33+2. Strekker og stikker godt nederst i magen også. Ingen tvil om at dette tærer på kroppen nå :depressed:

Sniker.
Anbefaler sterkt en behandler som er god på sånt!
Om det er kiropraktor, naprapat, Manuellterapeut..
Selv har jeg erfaring med at fysioterapeut ikke kan gjøre noe særlig annet enn å evt gi deg forebyggende øvelser... Bortkastet for min del.
Osteopaten i byen min, greide å fikse bekkenet mitt fra å ikke kunne løfte ungen og tidvis ikke var særlig gangfør, til å ikke kjenne bekkensmerter under normalt bruk.. Svigerinnen min derimot, fikk ikke så god effekt hos samme osteopat, men kiropraktor hjalp masse for henne. Så prøv en god behandler! Og funker ikke det, prøv en annen.

Prøv å sjekk om kvinner med bekkenleddsmerter har noen likeperson eller lokallagsgruppe i ditt nærområde. Der er det utrolig mange gode damer som har god oversikt over tilbud som finnes der du er.
Jeg syns det har vært godt med gravidsvømming, er ledet av en fysioterapeut med dette som sitt spesialområde.

Sniker..
jeg har blitt igangsatt 2 ganger pga bekkenleddsmerter. Hhv dagen før termin og 12 dager før termin. Første gang ringte jeg føden selv to dager før termin og fikk snakke med en lege.. sist gang ble det allerede i uke 24 avtalt vurdering til termin. Fikk vurdering i uke 38 og time 5 dager etter.
Det er vanskelig å få gjennom men fult mulig. Be jordmor ringe føden for deg.

Lindring frem til da, kan anbefale å sitte mye på yogaball, bruke krykker hele tiden, være i basseng for avlastning. Og bare holde ut :sad010

Back
Topp