Introdusere katt med kattungen

Navaje

Forelsket i forumet
Dette har ikke så mye med baby å gjøre. Meen i Mars fikk vi en kattunge på 4 mnd, og hun har vørt såå interessert i nabokattene og overlykkelig når de kommer med snuten inn døra. Hun er utrolig sosial. Vi fant ut at vi ønsket en monse, og fikk oss nettopp en liten kattunge på 3 mnd. Hun har fått lukte osv, men blir like sint hver gang hun ser han. Hva skal vi gjøre? Feliway sprayen funker ikke.. Noen tips? De spiser ved siden av hverandre, og da hveser hun ikke til han.

Gi det litt tid å la de finne ut av det selv. Bare passe på så de alltid har mulighet til å gå unna hverandre, gjerne i høyden

I fjor fikk jeg meg en kattunge og min da 4 år gamle hannkatt var ikke fornøyd. Etter 3 dagee var hun bestevenn med hunden, men det tok en måned før hankatten godtok kattungen. Nå et år senere, så går det veldig bra og de er gode venner, selv om hankatten synest hun kan bli litt mye innimellom, men da sier han i fra.

Gi de tid ja, og masse plass. De ordner som regel opp seg imellom, de må bare bli enige om hvem som er sjefen. Går det veldig vilt for seg kan det lønne seg å ha dem på ulike rom når dere ikke er hjemme, og så bytte rom på dem til neste gang

Vil ikke anbefale å bruke spray for det.. gjør bare assosiasjonene enda værre til den andre katten. "Hver gang vi møtes og blir uenig kommer sprayen frem, da kan vi likegodt bare være sure"

Vil ikke anbefale å bruke spray for det.. gjør bare assosiasjonene enda værre til den andre katten. "Hver gang vi møtes og blir uenig kommer sprayen frem, da kan vi likegodt bare være sure"
Sprayer jo ikke på dem. Sprayer rundt om i huset for at de skal få "roet" seg først, slik som de i dyrebutikken anbefalte. Funker ikke og sprayen er kasta:)

Back
Topp