introduksjon av melkeprodukter

lilleprinsen

Flørter med forumet
hei.
Nå som barnet er 10 mnd kan en begynne å introdusere melkeprodukter. men jeg er usikker på hvordan en kan gjøre det? f.eks lager jeg havregrøt med melk til frokost til megselv. kan poden få av denne etterhvert? eller bør han fortsette med babygrøt?

hei.
Nå som barnet er 10 mnd kan en begynne å introdusere melkeprodukter. men jeg er usikker på hvordan en kan gjøre det? f.eks lager jeg havregrøt med melk til frokost til megselv. kan poden få av denne etterhvert? eller bør han fortsette med babygrøt?
Hei!
Ifølge norske anbefalinger for spedbarnsernæring, kan barn fra 10 måneder få mat som inneholder vanlig kumelk. Det betyr at du gjerne kan gi gutten din vanlig havregrøt tilberedt med melk. HAn kan også introduseres for andre melekprodukter,- eks. jogurt og ost . Ellers kan dere introdusere barnet for ulike retter som inneholder ulike melkprodukter. Kumelk som drikke anbefales ikek før fra 1 år. Lykke til med introdusering av nye matvarer og gjør det til en positiv opplevelse for både store og små. Beste hilsen Elin

Back
Topp