Introduksjon av fast føde

Gravid82

Glad i forumet
Snøfnuggene 2018
Lillesnupp her er 4mnd og jeg delammer ( får 2 flasker mme og får mm resten)

Tenkte så smått å introdusere litt fast føde etterhvert, men hva er lurt å begynne med? Most potet,banan,avocado eller tynn grøt? Og hvilken grøt er mest skånsom for magen?[emoji3]

Tips mottas med takk[emoji3]

Hva med søtpotetmos og gulrotmos? :) det var en slager her!

Hva med søtpotetmos og gulrotmos? :) det var en slager her!

Ja det kan jeg prøve[emoji3] Har du i litt mm og blander i da eller koker du og moser det bare sammen?[emoji3]

Lillesnupp her er 4mnd og jeg delammer ( får 2 flasker mme og får mm resten)

Tenkte så smått å introdusere litt fast føde etterhvert, men hva er lurt å begynne med? Most potet,banan,avocado eller tynn grøt? Og hvilken grøt er mest skånsom for magen?[emoji3]

Tips mottas med takk[emoji3]
Avokado var det første lille fikk, deretter aprikosmos :happy: Hun fikk vondt i magen av all type grøt så vi gav ikke grøt i det hele tatt, nå er hun 8 mnd og spiser brødskive istedenfor.

Hirsegrøt
Avokado
Kokt søtpotet
Kokt gulrot
Sviskemos

Følger. Jeg og trenger tips! Si gjerne ifra hva du prøver og hvordan det går.

Jeg begynte med Nestlé sin grøt idag. For å prøve den, da feks næringsdrikkene til Nestlé er veldig gode på markedet. Men har HIPP sin grøt i tilfelle. Hun syntes tydelig det var gøy og gliste og ville ha mer. Smakte vel en ca 3 t-skjeeer idag og det er ikke verst synes jeg. Skal prøve å lage den litt tynnere imorgen om hun kanskje vil smake da og. Hun har fått litt røde prikker rundt munnen da. Om deg er grøten eller våtservietter jeg brukte det vet jeg ikke. Men hun virker ikke plaget av det.

Du kan lage grøt selv, og bløtlegge melet først, så tas næringen opp lettere.
Eller gi "vanlig" mat som dere spiser i familien, bare tilberede uten salt, og enten gi store biter (BLW, baby led weaning), eller lage finmos av det. :)
At grøt er "obligatorisk" er en merkelig kulturell greie vi har fått for oss her i Norge. :P

Back
Topp