Guest
Hei! I mitt forrige svangerskap hadde jeg en intens svangerskapskløe. Jeg var hos legen og tok leverprøver, Asat, alat, gamma gt og bilirubin, som viste seg å være forhøyet alle som en. Det endte med at fødselen ble igangsatt i uke 39. (Var i uke 38 da kløen startet). Er det dette som kalles intrahepatisk svangerskapskolestase? Hva kommer det av?
Nå er jeg 33 uker på vei og i natt begynte kløen igjen, under bena og inni hendene. Så har vært hos legen i dag å tatt leverprøver. Hva skjer nå? De setter vel ikke igang når jeg er så kort på vei? Jeg leste at det er en liten sjangs for fosterdød hvis man går ubehandlet.. Ellers er alt vel, jeg er frisk og babyen har det (foreløpig) godt.
Nå er jeg 33 uker på vei og i natt begynte kløen igjen, under bena og inni hendene. Så har vært hos legen i dag å tatt leverprøver. Hva skjer nå? De setter vel ikke igang når jeg er så kort på vei? Jeg leste at det er en liten sjangs for fosterdød hvis man går ubehandlet.. Ellers er alt vel, jeg er frisk og babyen har det (foreløpig) godt.