Intimt

kantarell89

Flørter med forumet
Intimt spm: Flere som har fått missfargede truser? Sånn at de har blitt røde akkurat der hvor utfloden pleier å være. Noen som vet hva den kan skyldes?

Har også lest om b-streptokokker. det skremmer meg. noen som har blitt testet for det?

Hmm, noen truser bli missfargede, men ikke røde akkurat. Ser mer ut som om fargen i trusa bli "slitt" vekk

Ja er nok fargen som har blitt slitt bort:) Vi har sikkert litt ekstra sterk "et eller annet" når vi er gravide:) Tror nok ikke at streptokokkene driver med sånnt:)

. vil bare ta så godt vare på den store gaven som jeg kan=)
Kan ikke ta ting for gitt, må sette pris på det flotte vi har fått:D

Ja, jeg fikk påvist B-streptokokker :( Og min mamma mistet et barn samme dag som det ble født pga dette.. Så det skremmer meg også selv legene sier jeg ikke skal bekymre meg.

Det er jo helt forferdelig :( Hjelper ikke at de sier at du ikke skal bekymre deg, det gjør man bare uansett. Får håpe du går til termin og slipper komplikasjoner :D det er jo det beste.
Jeg ble også livredd den b-streptokokker etter jeg leste om den, har ikke blitt testet da. Kunne egentlig tenkt meg det.

Når det kommer til gruppe B-streptokokker så er dette noe som vandrer. Det betyr at man kan ha det i "fødekanalen" den ene dagen, men ikke den andre. Dersom man får påvist GBS i løpet av svangerskapet er det ikke sikkert man har det under fødsel.

:)

Jeg har ikke merket noe misfarging i trusa nei, men bruker stort sett truseinnlegg siden jeg har en del utflod.

Jeg skulle bli sjekket for disse streptokokkene da jeg var på gyn.sjekk på sykehuset. Det var pga kraftige kynnere, og de skulle sjekke at livmorhalsen ikke var kort. Men det ble helt glemt bort, siden jordmor ikke hadde skrevet at det skulle sjekkes i henvisningen.
  Nevnte det da jeg var hos blodtrykksjekk hos legen, at det ikke ble gjort, og da gjorde de det der. Det ble gjort ved at urinprøven min ble sendt til dyrking. Ellers tar de en prøve oppi skjeden, så det er to måter og få sjekket for disse streptokokkene.
  Har ikke fått svar på dyrkingen enda da.

Har forstått det slik at alle kan ha B-streptokokker i seg, men at det er en viss mengde som er farlig... Og de kan "komme og gå". Har man en viss mengde (?) får man behandling for dette, også etter at barnet er født, tror jeg. Googlet litt...

Jeg prøvde også å google litt, vanskelig å finne svar. men er nok som du sier. Kan jo snakke med jordmor om dette også når jeg skal dit=)

jeg har hatt det sånn i alle år... Så det er ikke nødvendigvis et problem tror jeg... alle trusene mine får fargen slitt vekk bare etter 2-4 vask...
Og jeg har alle sånne prøver i orden, ikke noe galt med meg...

Back
Topp