Intimspørsmål

SpentDesembermor

Forelsket i forumet
Kort fortalt. Jeg ble sammen min nå værende samboer for tre år siden, tre måneder etter at vi ble sammen fikk jeg noe som jeg er ganske sikker på er kjønns Herpes. ( han var veldig glad i damer før min tid)
Jeg fant også ved en tilfeldighet en resept fra 06 mot kjønnsherpes. Han har ikke sakt noe pm det og jeg har ikke nevnt noe for han. Etter at jeg fikk dette utbruddet har jeg har det to ganger til. Nå har det gått langt over ett år og jeg skal føde om litt over en mnd og nå har jeg fått utbrudd.

Har samboeren min vært utro og gitt meg dette eller er det fra første gang jeg ble smittet?? Jeg har ikke peiling på dette og takker masse for de som kan hjelpe:)[:o][&:][:(][&:]

Off,hørtes mindre behagelig ut!! :(
Snakka med han om det?

utenom herpesen, er det noe mer som gjør at du mistenker han er utro?

Kan være jeg tar feil, men er ikke kjønnsherpes en kronisk sykdom? Altså, at den ligger latent i kroppen og kan bryte ut med jevne mellomrom? Trodde det var sånn når man først ble smittet.

Herpes trenger man jo bare å bli smittet av én gang. Så ligger viruset i kroppen resten av livet og gir utbrudd av og til.. Samboeren din burde jo vite bedre enn å ha sex med deg mens han har utbrudd. Er kun da det er smittsomt. Det smitter også fra munn til kjønnsorgan og omvendt. Er det ikke straffbart å holde tilbake informasjon og å smitte folk med kroniske kjønnssykdommer?

Les dette.. her står alt du behøver å vite:

http://www.doktoronline.no/articles/gynecology/herpes_genitalis_oralis.html

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Kan være jeg tar feil, men er ikke kjønnsherpes en kronisk sykdom? Altså, at den ligger latent i kroppen og kan bryte ut med jevne mellomrom? Trodde det var sånn når man først ble smittet.

Stämmer det!

signerer de andre her.

Kjenner forresten ei som har herpes på øyet...

Jeg skulle ønske han kunne fortalt meg dette fra første stund, jeg syns jo dette er pinlig. Men jeg vet også at han har Herpes på munn[&:]

ORIGINAL: Sicily

Herpes trenger man jo bare å bli smittet av én gang. Så ligger viruset i kroppen resten av livet og gir utbrudd av og til.. Samboeren din burde jo vite bedre enn å ha sex med deg mens han har utbrudd. Er kun da det er smittsomt. Det smitter også fra munn til kjønnsorgan og omvendt. Er det ikke straffbart å holde tilbake informasjon og å smitte folk med kroniske kjønnssykdommer?

Hva i faen? Har han IKKE sagt ifra om at han kjønnsherpes? Jeg hadde dengt han rett ned. SPØR HAN DA VEL!!!!

Ser du skriver at du skal føde om en månde. Det er viktig at du opplyser jordmoren din om at du har kjønnsherpes under fødsel. Hun vil da undersøke om du har utbrudd. Kan være farlig for barnet og bli smittet av dette under fødsel. Ville bare opplyse deg om dette ikke for og skremme deg men det er greit og ha en åpen dialog om dette med jordmor:)

Jeg tørr ikke [&:]

Jeg har jo ikke fått lege til å se på det, men er vel så og si 100% sikker på at det er Herpes.
Også har jeg ikke hatt slikt utbrudd før jeg møtte samboeren min så det må jo være han... Huff for en pinlig og merkelig greie dette er egentlig.

ORIGINAL: TheGoodWife

Kan du ikke snakke med han om det da?

Unnskyld hvis jeg er litt rett på, men det er da ikke noe å være flau over. Ikke noe du har fått med vitende vilje!! Viktigere at du tenker på ditt barn enn hva som er flaut for deg om ikke annet. At du har blitt smittet av han og ikke sagt noe til han er for meg litt vanskelig å forstå. Kommuniserer dere ikke??? Det er jo ikke noe mer pinlig for deg en for han... dere skal jo tross alt ha barn sammen så det er vel det minste man burde kunne snakke om mener når jeg....

ORIGINAL: SpentDesembermor

Jeg tørr ikke [&:]

Jeg har jo ikke fått lege til å se på det, men er vel så og si 100% sikker på at det er Herpes.
Også har jeg ikke hatt slikt utbrudd før jeg møtte samboeren min så det må jo være han... Huff for en pinlig og merkelig greie dette er egentlig.

ORIGINAL: TheGoodWife

Kan du ikke snakke med han om det da?

Ikke for og være frekk, men har har altså BEVISST unnlatt og fortelle deg om dette. Det er straffbart! Og jeg hadde flydd i taket! Man holder ikke kjeft om noe sånt, det er jo helt sjukt!!!!!

Tusen takk for informasjon:) jeg mener jeg har hørt dette før så ble litt bekymret når jeg kom på det i stad.[&:]

Kan man testet for Herpes selvom man ikke har utbrudd?

ORIGINAL: rosa85

Ser du skriver at du skal føde om en månde. Det er viktig at du opplyser jordmoren din om at du har kjønnsherpes under fødsel. Hun vil da undersøke om du har utbrudd. Kan være farlig for barnet og bli smittet av dette under fødsel. Ville bare opplyse deg om dette ikke for og skremme deg men det er greit og ha en åpen dialog om dette med jordmor:)

Ja du kan ta en blodprøve hos fastlegen din. Men jeg tror for og få et 100% nøyaktig svar må prøven taes av "såret". Lykke til:)

Hjelpes...har han ikke sagt noe til deg?? Hvorfor har du ikke nevnt det for han? Signerer de andre her som sier at det er ulovlig det han har gjort. Man er pliktet til å fortelle om man har kjønnssykdommer [:@]
Herpes er noe du må leve med resten av livet, så du har ikke blitt smittet på nytt. Jeg hadde dratt til legen, og fått testet det. Da får du også vite hva slags herpes du har, og ikke minst om det er det. Og snakk med ham om det! Jeg hadde vært fly forbanna!
Du må også fortelle det til jordmoren din. Det er viktig at de er ops på det når du skal føde, så du ikke har utbrudd da.

Har man herpes nedentil er det type 2 altså kjønnsherpes. Men herpes 1 altså leppeherpes kan smitte og gi herpes 2 ved oral sex. Til opplysning
ORIGINAL: Lille_84

Hjelpes...har han ikke sagt noe til deg?? Hvorfor har du ikke nevnt det for han? Signerer de andre her som sier at det er ulovlig det han har gjort. Man er pliktet til å fortelle om man har kjønnssykdommer [:@]
Herpes er noe du må leve med resten av livet, så du har ikke blitt smittet på nytt. Jeg hadde dratt til legen, og fått testet det. Da får du også vite hva slags herpes du har, og ikke minst om det er det. Og snakk med ham om det! Jeg hadde vært fly forbanna!
Du må også fortelle det til jordmoren din. Det er viktig at de er ops på det når du skal føde, så du ikke har utbrudd da.

Back
Topp