Intimsone

Maddieh

Forumet er livet
Junibarna 2019
Flere enn meg som sliter litt med at folk absolutt skal drive å ta på deg?
Liksom fremmede mennesker som ikke kjenner meg...
Var på helsestasjonen med Frøkna, og skulle ha legekontroll. De kommenterte på vekten hennes og ville at vi skulle tvangsfore hu hver 3 time, noe som fikk meg til å bli følsom.
Og den legen skulle absolutt stryke meg på armen, og kinnet...

Jeg har alltid slitt med klemmer og at folk tar på meg, ligger ingenting bak det overhodet, det er bare slik jeg er...
Så mitt spørsmål er: hvorfor kan ikke folk bare akseptere at ikke alle liker det? Hvorfor må de i det hele tatt begynne å ta på fremmede?
 
Det var nok bare for å "trøste" deg, men jeg forstår deg så absolutt. Aldri opplevd dette, heldigvis. Synes det er litt merkelig, og hadde aldri gjort det selv.
 
Huff, nei det der hadde jeg ikke likt selv. Jeg har ikke opplevd det selv heldigvis.
 
Det er litt sært at legen stryker deg på armen, og spesielt på kinnet. Prøvde du å si fra? Tror aldri jeg har opplevd noe sånt :/
 
Jøss, det er ikke greit spør du meg. Jeg liker det ikke heller. Men har nok ikke opplevd det på den måten heller.
 
Synes det er ubehagelig når det ikke er noen relasjon, og nå som jeg er gravid så er jeg enda litt mer følsom. Er akkurat som om hele kroppen knyter seg..
 
Enig. Liker det ikke jeg heller. Stryke fremmede på kinnet er drøyt, og absolutt ikke greit. Aldri opplevd det heldigvis. Jeg ville nok sakt fra, men det er alltid lettere sagt enn gjort. Man kan bli veldig satt ut når sånt skjer.
 
Det syns jeg var litt over hva de skal gjøre.. jeg jobber med mennesker og hvis noen blir veldig lei seg hender det jeg stryker dem litt på ryggen faktisk.. men ville aldri strykt på kinnet...
 
Det syns jeg var litt over hva de skal gjøre.. jeg jobber med mennesker og hvis noen blir veldig lei seg hender det jeg stryker dem litt på ryggen faktisk.. men ville aldri strykt på kinnet...
Jeg jobber også med mennesker (eldre), og lærer hvem som tåler og ikke tåler berøring. De som tåler det kan jeg stryke på ryggen eller gi et medfølende klapp på armen/skuldra.
Jeg hadde ikke strøket dem på kinnet uansett, det blir å gå for nært innpå, syns jeg :nailbiting:
 
Jeg jobber også med mennesker (eldre), og lærer hvem som tåler og ikke tåler berøring. De som tåler det kan jeg stryke på ryggen eller gi et medfølende klapp på armen/skuldra.
Jeg hadde ikke strøket dem på kinnet uansett, det blir å gå for nært innpå, syns jeg :nailbiting:

Helt enig!
 
Syns ikke det er greit att stryke folk på armen eller kinden eg ikke kjenner.
 
Nei, da hadde jeg følt meg ukomfortabel.. sliter ikke med at noen legger ei hand på skuldra/ryggen eller at noen jeg kjenner godt gir meg en klem, men å stryke meg i ansikt o.l er intimt.
Tror jeg har sakt i fra rimelig kjapt at jeg skjønte at det var pent ment, men feil for meg.
Er så glad for at ingen bare bryter seg på meg nå...det føles som tafsing om noen tar på babymagen uten å få signal om at det er greit.
 
Jeg hater at noen tar på meg, så jeg hadde kasta opp. Litt overdrevet kanskje, men:p
 
Det var over normal grense for intimsone å stryke på kinnet! Definitivt.
 
Det er ein gang eg har godtatt at nokon har tatt på meg, som var fremmed. Eg fikk dårlige nyheter av legen og satt å gråt utenfor, då kom ein ung mann bort, la armen rundt meg og bare satt der.
 
Jeg sa ifra på en rolig måte «kan du vær så snill la vær å ta på meg»
Tør jo ikke å være noe annet enn rolig med disse helsesøstrene og legene.....

Jeg hadde vært kvass og sagt «ikke ta på meg!»
Syns du klarte deg veldig bra jeg da...
 
Hørtes sært ut. Stryke en fremmed på kinnet? Huff :p

Jeg er heller ikke veldig glad i kroppskontakt med folk jeg ikke kjenner, men var veldig godt da jeg lå på benken på ultralyd for å bekrefte ma. Da satt det ei ved siden av meg og strøk og holdt meg på armen. ❤️ Mannen kunne ikke være med så da hadde de med en ekstra person som emosjonell støtte. ❤️
 
Back
Topp