Intimitet med partner

Baby20♡

Andre møte med forumet
Jeg har egentlig hatt det litt vanskelig i det siste. En ting er det at jeg blir større, jeg får strekkmerker og fungerer ikke som før. Men jeg og min partner har så og si aldri sex lengre. Om kvelden er babyen helt i hundre, så da får vi ikke helt til å havne på de tankene. Men selvom det er masse tid ellers på dagen, så skjer ingenting. Han har aldri vært den som tar initiativ til sex annet enn når vi legger oss om kvelden, så det har med tiden ført til at ikke jeg heller gjør det lenger. De siste månedene har vi kun hatt sex når jeg har tatt opp dette og fortalt om mine tanker og følelser omkring det, så enten like etterpå eller dagen etterpå, så er han kjempe «på», men så skjer det ingenting før neste gang jeg gråter over det samme igjen.

Er det noen som har noen råd? Hvordan holder dere intimiteten oppe?

Ja jeg kan kanskje prøve å ta mer initiativ selv, men det er litt vanskelig, for jeg føler meg så lite attraktiv, og det blir ikke bedre av at jeg må «gråte» meg til sex. Det er nok kjempe teit av meg, men oppi det hele så får jeg så mange tanker i hodet mitt og tenker at han sikkert snapper, skriver og flørter med masse andre jenter som ikke er gravide og ser så bra ut.. det er overhode ikke noen jeg verken har anklaget han for eller tatt opp med han i det hele tatt, men det er bare tanker jeg får når jeg ellers føler meg trist og lite attraktiv.. :(
 
Her er situasjonen litt annerledes men noe likt. Jeg føler meg ikke akkurat attraktiv men har fått en skikkelig sexdrift. Mens samboer har fått veldig lite sexlyst. Jeg har innsett at noen menn bare blir sånn, leste et sted at testosteron nivået kan gå ned og at det er derfor. Jeg slet mye med de samme tankene du har at han sikkert har funnet noen på nettet. Men vi tok en skikkelig prat om det hvor jeg forklarte mine bekymringer og uro, og han fikk roet meg skikkelig ned. Ingen andre damer, bare at han hadde mindre lyst. Og ikke fordi han ikke likte kroppen lenger, men den var på en måte ikke så mye hans lenger. Han følte at babyen trengte den mer enn han akkurat nå, og at lysten hans ville komme tilbake senere. Så jeg har slått meg til ro med det. Og når jeg får veldig lyst så tar jeg heller initiativet, sender noen sexy meldinger eller hvisker i øret hans for å se om jeg får han i det humøret eller bare ordner meg selv.
Så prøv å senke skuldrene, det ligger nok hos han og ikke deg
Noen menn får mer sexlyst, noen har den samme og andre mister den. :happy:
 
Hos oss er det også lite action. Dersom vi har oss, så er det ofte jeg som tar initiativet. Jeg har begynt å føle på det at jeg legger på meg, og lurt på om han syns jeg er mindre attraktiv enn før graviditeten siden han så og si aldri tar initiativet til sex. Vi har snakket om det og han har beroliget meg med at jeg ser flott ut, men at han føler kroppen min er babyens nå og ikke «hans». Jeg skjønner at det ikke akkurat er veldig fristende å ha sex når baby hele tiden viser tegn til at hun er inni magen mens vi holder på. Skjønner det er litt annerledes for mennene våre som ikke blir vant til dette lille mennesket som stadig romsterer inni magen. Nå har vi bare to måneder igjen så tenker vi klarer oss greit slik det er nå, vi har sex en gang i uka ca. Satser på at sexlivet tar seg opp etterhvert etter at lille frøkna har ankommet :Heartpink
 
Her er situasjonen litt annerledes men noe likt. Jeg føler meg ikke akkurat attraktiv men har fått en skikkelig sexdrift. Mens samboer har fått veldig lite sexlyst. Jeg har innsett at noen menn bare blir sånn, leste et sted at testosteron nivået kan gå ned og at det er derfor. Jeg slet mye med de samme tankene du har at han sikkert har funnet noen på nettet. Men vi tok en skikkelig prat om det hvor jeg forklarte mine bekymringer og uro, og han fikk roet meg skikkelig ned. Ingen andre damer, bare at han hadde mindre lyst. Og ikke fordi han ikke likte kroppen lenger, men den var på en måte ikke så mye hans lenger. Han følte at babyen trengte den mer enn han akkurat nå, og at lysten hans ville komme tilbake senere. Så jeg har slått meg til ro med det. Og når jeg får veldig lyst så tar jeg heller initiativet, sender noen sexy meldinger eller hvisker i øret hans for å se om jeg får han i det humøret eller bare ordner meg selv.
Så prøv å senke skuldrene, det ligger nok hos han og ikke deg
Noen menn får mer sexlyst, noen har den samme og andre mister den. :happy:
Kjenner meg sånn igjen i det du skriver.
Har mye lyst selv men mannen har ikke..
Klart jeg får mine tanker, og har snakket med han om det. Men han sier det bare er meg for han, og han liker fortsatt kroppen min godt. Ikke noe galt med den sier han.
Er bare noe med når han ser og kjenner babyen bevege så får han ikke lyst. Det er nok litt spesielt for dem.
 
Er i samme situasjon her.
Han innrømmer at han mister selve sexlysten nå når magen viser så godt å han vet at det er noe inni der. Det er forstålig det, men skulle ønske han kunne vert med litt for min del. Trenger ikke være mye, men kansje en gang i ny å ne.
Vet også at han kan fikse seg selv til tider å det er heller ikke så gøy oppi det hele, men sattser på det blir bedre etter baby kommer ut

Lykke til videre, håper det ordner seg!
 
Kjenner meg sånn igjen i det du skriver.
Har mye lyst selv men mannen har ikke..
Klart jeg får mine tanker, og har snakket med han om det. Men han sier det bare er meg for han, og han liker fortsatt kroppen min godt. Ikke noe galt med den sier han.
Er bare noe med når han ser og kjenner babyen bevege så får han ikke lyst. Det er nok litt spesielt for dem.

Ja en kan jo prøve å tenke hvis det var motsatt, hadde nok ikke hatt så lyst til å ha sex med "boligen" til babyen:hilarious:
Her sank sexlysten hans når vi var på første ultralyden i uke 9 og så at det var liv inni der:)
Men akkurat da så brydde jeg meg ikke så mye om det siden jeg var så innmarri kvalm. Men fra uke 16 blei jeg litt urolig pga det.
 
Skjer så og si ingenting her heller lenger. 7 ganger siden unnfangelsen liksom.. ikke mye å skryte av. De siste gangene har det gått enda lenger tid mellom hver gang. Tror ikke han syns jeg er like attraktiv nå med svær kulemage. Pleide å ha helt flat mage, så skjønner at det er rart å plutselig ha en svær klump av en kjæreste. Men jaja. Satser på at det tar seg opp etter at lillemor er ute og kroppen blir normal igjen ❤️
 
Hva med å «snike seg innpå» han under dyna om kvelden? Jeg har til gode å bli avvist dersom man gir mannen en massasje på utsatte steder. Og dersom han ikke føler for å ha samleie pga babyen så kan han vel være der for deg på andre måter? Tenker at det er viktig i et forhold å snakke om slikt, og om det er vanskelig på høylys dag så ta det i mørket om kvelden. ;)

Sexlivet blir ikke nødvendigvis enklere etter at baby er født, så å ha god kommunikasjon om det og åpenhet om ønsker og behov kan være veldig god øvelse før baby kommer. :)

Nå venter vi nr 3, så har gjort dette noen ganger nå føler jeg. :p her pleier det å dabbe av på starten og så ta seg opp til det normale igjen i 2.trimester. Det kan være litt upraktisk mot slutten men desto morsommere å finne nye løsninger. Om mannen sliter med baby er det bare å skru av lyset og late som om den ikke er der en liten stund. ;)

Hopp i det! Lykke til! :cool:
 
Lol, vi har kanskje hatt sex 3 ganger siden magen min poppet. Han er nok fremdeles gira, men jeg har sagt at da får han begynne tilnærmingen litt før kl. 23, samt ikke drikke øl først. Den lukten tåler jeg bare ikke nå. Og han har ikke fulgt bruksanvisningen! Men det vil jo ta seg opp etter fødsel, helt greit for meg.
 
Her er det veldig likt som det var før, virker som samboer liker formene mine veldig, og jeg tror han er ganske tiltrukket av fertiliteten min :smiley-bounce022
Min egen lyst er litt opp og ned.

Jeg tror dere bare må snakke skikkelig om det. Selv om du vil ha sex så regner med det vondeste kanskje er at du føler deg avvist og lite attraktiv? I såfall kan en god samtale hjelpe på det.

Håper det ordner seg :)
 
Jeg har dessverre null lyst.. Klarer ikke å bli våt når jeg kjenner at babyen sparker mot han når vi er i gang. Jeg prøver å tilfredsstille han ved å gi han litt "gaver" :joyful: og føler ikke jeg trenger å få noe tilbake. Syns det rett og slett er vondt når vi har sex, men kan være fordi jeg spenner meg så veldig fordi jeg er redd han skal treffe ungen :wideyed: han har fortsatt lyst på meg, og sier at jeg er fin, og han syns jeg er så fin nå spesielt fordi jeg bærer noe som er vårt og som vi har lagd sammen. Hååper sexlivet blir litt bedre en stund etter at ungen er født :meh:
 
Har ikke hatt noe lyst, men også fordi jeg har "hata" samboeren. Stakkar.

Men nå er mine hormoner på track igjen og vi har kanskje samleie 0-3 ganger i uka. Det varierer
 
Jeg har dessverre null lyst.. Klarer ikke å bli våt når jeg kjenner at babyen sparker mot han når vi er i gang. Jeg prøver å tilfredsstille han ved å gi han litt "gaver" :joyful: og føler ikke jeg trenger å få noe tilbake. Syns det rett og slett er vondt når vi har sex, men kan være fordi jeg spenner meg så veldig fordi jeg er redd han skal treffe ungen :wideyed: han har fortsatt lyst på meg, og sier at jeg er fin, og han syns jeg er så fin nå spesielt fordi jeg bærer noe som er vårt og som vi har lagd sammen. Hååper sexlivet blir litt bedre en stund etter at ungen er født :meh:
Det er fysiologisk umulig for han å treffe ungen da. ;) Babyen ligger jo godt inni livmora, mens han roter rundt inni skjeden. Kommer bare 2/3 lengde inn i den på det meste også. Ikke sikkert det hjelper mye på lysten da men greit å vite. :p
 
Det er fysiologisk umulig for han å treffe ungen da. ;) Babyen ligger jo godt inni livmora, mens han roter rundt inni skjeden. Kommer bare 2/3 lengde inn i den på det meste også. Ikke sikkert det hjelper mye på lysten da men greit å vite. :p
Jeg er jo egentlig fullt klar over at det ikke er mulig :wacky: Men det er bare en merkelig følelse jeg har. Enten at han åpner opp "porten" sånn at ungen kommer ut eller at han dulter borti ungen :facepalm: Bare noen dumme og rare tanker.
 
Jeg er jo egentlig fullt klar over at det ikke er mulig :wacky: Men det er bare en merkelig følelse jeg har. Enten at han åpner opp "porten" sånn at ungen kommer ut eller at han dulter borti ungen :facepalm: Bare noen dumme og rare tanker.

Ingen tanker og bekymringer er dumme. Når man først har de er de jo reelle.
Men sex er 100% trygt i svangerskap. Får man blødning feks som er uvanlig ville jeg kontakta lege da.
Men man kommer ikke borti ungen, men du kan jo alltids si ifra om dine bekymringer og be han ikke ha den så langt inn han bare klarer.
Eneste jeg vet når det gjelder svangerskap og sex er at sæd kan i siste trimester gjøre så babyen kommer før termin.
 
Ingen tanker og bekymringer er dumme. Når man først har de er de jo reelle.
Men sex er 100% trygt i svangerskap. Får man blødning feks som er uvanlig ville jeg kontakta lege da.
Men man kommer ikke borti ungen, men du kan jo alltids si ifra om dine bekymringer og be han ikke ha den så langt inn han bare klarer.
Eneste jeg vet når det gjelder svangerskap og sex er at sæd kan i siste trimester gjøre så babyen kommer før termin.
Sæden kan visstnok kun føre til rier dersom mormunnen allerede er myk og klar, så det vil ikke starte en fødsel med mindre kroppen allerede er fødeklar. Heldigvis. :p
 
Jeg er jo egentlig fullt klar over at det ikke er mulig :wacky: Men det er bare en merkelig følelse jeg har. Enten at han åpner opp "porten" sånn at ungen kommer ut eller at han dulter borti ungen :facepalm: Bare noen dumme og rare tanker.
Ser den, men det er altså ikke fysiologisk mulig. ;)
 
Samme her....også får man så utrolig teite tanker av at partneren ikke tar initiativ.
Jeg har vært kvalm i 5mnd,og tror det kan ha litt påvirkning når jeg klager over det. Han får sikkert ikke mer lyst på en som føler seg grønn i ansiktet til en hver tid.
På en side skulle jeg ønske han viste interesse for sex hele tiden, for min egen selvfølelse.
På en annen side er jeg glad jeg slipper
Godt å høre at lite action gjelder flere av oss!
 
Back
Topp