Intimbarbering

Solbæra

Forelsket i forumet
Barberer dere dere nedentil?
Vanligvis gjør jeg det, men etter jeg ble gravid har jeg valgt å ikke gjøre drt da jeg har hørt at det er større infeksjonsfare hvis man gjør det under graviditet.

Men nå skal jeg på TUL på onsdag jeg kjenner jeg er veldig hårete og vil glatte meg

Hva gjør dere?

Jeg skal på TUL på mandag og jeg kommer til å renske vekk pelsen :laughing002

Jeg barberer meg nesten aldri, bare kanten hvis jeg skal ha på badedrakt eller no. Tror ikke noen gynekologer eller andre som har som yrke å kikke ned i der bryr seg, tror de ser mange med masse hår :D men tror også det er mer på slutten av svangerskapet de snakker om infeksjonsfare?

Hvis du føler deg mer komfortabel barbert, så tenker jeg det er helt greit, og ellers er jeg enig i at gynekolog og jordmor neppe bryr seg, så om det er med tanke på den som utfører undersøkelsen, og ikke din egen del, ville jeg ha droppa det :)

Helsepersonell bryr seg nok ikke.

Jeg ville gjort det hvis jeg var deg. Men jeg er også hu som ved et innfall gjorde det mens fødselen var i gang med første. Så vet ikke om mitt råd teller :hilarious:

Fra spøk til alvor, om du føler deg mer bekvem ville jeg gjort det.

Barbering/voks her også, takler ikke å ha hår der nede men igjen, tror ikke helsepersonell bryr seg, mer for egen velvære for min del hvertfall

Da jeg møtte opp på TUL sa jordmor:

"det blir innvendig, er du forberedt på det?"

"Jepp!" Sa jeg, litt for raskt og skråsikkert. Veldig forberedt :booty:laughing021

Her barberes det flere ganger i uken :oops: Liker veldig dårlig kroppshår på meg selv. Samboeren liker også at det er stelt litt.

Da jeg møtte opp på TUL sa jordmor:

"det blir innvendig, er du forberedt på det?"

"Jepp!" Sa jeg, litt for raskt og skråsikkert. Veldig forberedt :booty:laughing021
Haha, har har det vært buksa av nesten hver doktortime siste 1,5åra, så blir nesten uvant å komme til en time uten å kle av seg:laughing002

Jeg ville gjort det hvis jeg var deg. Men jeg er også hu som ved et innfall gjorde det mens fødselen var i gang med første. Så vet ikke om mitt råd teller :hilarious:

Hææhæ just like me!! :hilarious:

Her blir det å barbere så lenge eg finne frem, huske eg sleit på slutten i forrige svangerskap så da blei det vel ikke så bra

Jeg tenker at helsepersonell som tar UL bryr seg ikke om at dere har hår. Jeg stusser bare mitt og tar bikinilinjen. :smug:

Jeg er hun som skar seg noe forferdelig bare noen timer før vannet gikk :P Sånn går det når man gjør det i blinde :hilarious:

Infeksjonsfaren med intimbarbering gjelder når det nærmer seg fødsel.
Det anbefales ikke å intimbarbere seg de siste ukene før fødsel om du må sy for eks eller lignende.

Skal ikke være noe større infeksjonsfare enn ellers gravid eller ikke. Uansett viktig med en god høvel. Gjør det du føler deg vell med. Gynekolog/leger/ jordmødre har nok sett det meste og sikkert det siste de tenker på :)

Jeg steller iallfall, om ikke alt er borte så tar jeg hvertfall mesteparten :hilarious:

Back
Topp