Intimbarbering

M

Mamma_i_2020

Guest
Kanskje ikke baby relatert men er mange damer her inne så tenkte høre her likevel :)

Har alltid slitt så mye med hvordan jeg skal intim barbere. Pleier å fjerne alt med barberhøvel, men mitt problem er at det så fort vokser ut igjen og jeg blir sår om jeg barberer igjen dagen etterpå. Og da nekter jeg min kjæreste å ta på meg de kommende dagene. Hvordan løser dere andre jenter dette her?
Har prøvd voks men syntes det er så dyrt også så slit og alltid måtte få time når det er en viss lengde + at man må spare ut.

Mitt problem to er at jeg er ganske lys i huden og når jeg skal ha på bikini er jeg ofte rød utenfor bikinikanten etter barbering. Ikke fint. Hvordan får man det helt glatt og fint?

Googla og søkt etter svar så lenge jeg bare kan huske. Dette er et evig problem.

Takk for evnt svar :love7
 
Her barberer jeg med høvel, og det vokser kjapt ut her og. Men jeg kanskje gjør det annenhver uke, og bryr meg ikke om at det litt caktus et par dager. Jeg også sliter med bikinikanten om sommeren,, men gjør så godt jeg kan og håper folk ikke studerer meg der nede :p:happy:
 
Last edited:
Smør på håndsprit, eller spesialprodukter for formålet:) da blir d mindre sårhet/prikker..
 
Gjør det ca hver andre til tredje dag. Da med høvel. Blir også litt rød om sommeren, så prøver å få gjort det når jeg har litt tid på meg før jeg skal ha bikinien på. For eksempel om ettermiddag/kveld eller en dag jeg ikke skal gå i bikini.

syns også det kan hjelpe å bruke skum :)
 
Jeg fukter en klut med kaldt vann og legger på huden etter barbering. Det funker bra mot rødhet og nupper hos meg.
 
Jeg bruker barbermaskin til kvinner til underliv, ben og under armene. Brukt det i åresvis.

Blir jo ikke like silkeglatt som barberhøvel, men man blir ikke sår, og man får ikke inngrodde hår. Og man trenger ikke vann. Veldig kjekt
 
Jeg bruker barbermaskin til kvinner til underliv, ben og under armene. Brukt det i åresvis.

Blir jo ikke like silkeglatt som barberhøvel, men man blir ikke sår, og man får ikke inngrodde hår. Og man trenger ikke vann. Veldig kjekt
Spennende! Har du en modell å anbefale? Jeg har nemlig lenge tenkt at det må være det lureste...
 
Spennende! Har du en modell å anbefale? Jeg har nemlig lenge tenkt at det må være det lureste...

Den kostet 300 kr på Elkjøp og jeg har brukt den i mange år nå :p fra Braun tror jeg.
Jeg synes barbermaskin er helt gull, men jeg er ikke plaget med mye hårvekst
 
Kanskje ikke baby relatert men er mange damer her inne så tenkte høre her likevel :)

Har alltid slitt så mye med hvordan jeg skal intim barbere. Pleier å fjerne alt med barberhøvel, men mitt problem er at det så fort vokser ut igjen og jeg blir sår om jeg barberer igjen dagen etterpå. Og da nekter jeg min kjæreste å ta på meg de kommende dagene. Hvordan løser dere andre jenter dette her?
Har prøvd voks men syntes det er så dyrt også så slit og alltid måtte få time når det er en viss lengde + at man må spare ut.

Mitt problem to er at jeg er ganske lys i huden og når jeg skal ha på bikini er jeg ofte rød utenfor bikinikanten etter barbering. Ikke fint. Hvordan får man det helt glatt og fint?

Googla og søkt etter svar så lenge jeg bare kan huske. Dette er et evig problem.

Takk for evnt svar :love7
Ny/ren høvel er viktig. Desinfiser høvelen. Den må være skarp. Skrubb først. Smør på med klorhexidin etterpå. Og skrubb min 2 ganger i uka.
 
Jeg barberer annenhver dag og syns det blir verre med røde nupper osv om jeg går for lenge mellom barberingene.

Jeg fikk en sånn epilator for hundre år siden av moren min men jeg har aldri turt å bruke den! Syns det høres så vondt ut å dra ut hårene! Mulig jeg må finne den frem og teste på nytt. Tåler litt mer nå som jeg har fått barn :joyful:
 
Sniker.

Jeg bruker ladyshaver jeg. Gjort i mange år. Omtrent samme sak som mannfolka bruker til skjegget. Blir glatt og bra uten nupper og sår.
Jeg bruker denne:

https://www.elkjop.no/product/styli.../SE9561VWD/braun-silk-epil-9-epilator-se9561v

Bruker ladyshaver til dåsa og epilatoren til leggene. Helt fantastisk! Kan ta bikinilinja hver dag om jeg vil :)

Men det står epilator når jeg trykker på linken? Det gjør vel sjukt vondt. Eller er det begge dela i pakka?
Blir det glatt med denne? Flatt på bikinilinjen også? :)
 
Men det står epilator når jeg trykker på linken? Det gjør vel sjukt vondt. Eller er det begge dela i pakka?
Blir det glatt med denne? Flatt på bikinilinjen også? :)

Det er begge deler i pakka. Det du ser på bildet er alle delene liksom. Eget "hode" for shaveren. Bare å klipse av og på :) har brukt ladyshaver i mange år, og denne er den desidert beste jeg har hatt.
Blir så glatt som det kan bli uten å bruke høvel ja :D
 
Det er begge deler i pakka. Det du ser på bildet er alle delene liksom. Eget "hode" for shaveren. Bare å klipse av og på :) har brukt ladyshaver i mange år, og denne er den desidert beste jeg har hatt.
Blir så glatt som det kan bli uten å bruke høvel ja :D

Da skal jeg kjøpe og teste! :) Gjør den vondt foressten?
 
Back
Topp