Intimbarbering..?

PengNien

Betatt av forumet
Ei venninne fikk beskjed av føden at hun ikke skulle barbere 'slufsa' de siste 3ukene før termin... Har andre erfaringer med dette, jeg har så ekstremt kraftig hårvekst, redd de ikke skal finne frem i 'jungelen' hvis jeg ikke kan 'stusse litt på sveisen'...
Hun fortalte at når gutten kom med hodet så sa de "han har masse hår" og hun sa: "sikker på at det ikke er meg?" I tillegg har jeg ei kollega fortalte at da de skulle sy, så bommet jordmor på tråden og røsket i et hår 'der nede' i stedet... Håper de bruker lys tråd på meg hvis de må sy...

Ingen erfaring! Men har hørt det samme. Så her bestilles det straks time til brasiliansk voksing! :D Utelukkende fordi jeg har ubehag av hår. Sart hud der nede :(

Fått skriv at man ikke skulle ta intimbarbering siste 4 ukene før termin pga fare for bakterier ol. Spesielt med tanke på vist det ender opp med hastekeisersnitt.

Ei venninne fikk beskjed av føden at hun ikke skulle barbere 'slufsa' de siste 3ukene før termin... Har andre erfaringer med dette, jeg har så ekstremt kraftig hårvekst, redd de ikke skal finne frem i 'jungelen' hvis jeg ikke kan 'stusse litt på sveisen'...
Hun fortalte at når gutten kom med hodet så sa de "han har masse hår" og hun sa: "sikker på at det ikke er meg?" I tillegg har jeg ei kollega fortalte at da de skulle sy, så bommet jordmor på tråden og røsket i et hår 'der nede' i stedet... Håper de bruker lys tråd på meg hvis de må sy...
Jeg har ikke fått beskjed noen av gangene, og dette er tredje fødsel, men har hørt det. Jeg tar brasiliansk voks en gang i mnd og har satt opp time ca 10 dager før termin. Jeg er ikke bekymret i det hele tatt. Hadde skog ved første fødsel og jeg følte meg ikke noe fresh, spesielt pga blødning i 6 uker. Andre fødsel var det noe trimmet, men jeg måtte sy to sting og angret på at jeg ikke hadde ryddet opp der nede :p Så nå blir det brasiliansk som vanlig og har ikke fått beskjed fra jordmor eller sykehus at det ikke er i orden. :)

Fått skriv at man ikke skulle ta intimbarbering siste 4 ukene før termin pga fare for bakterier ol. Spesielt med tanke på vist det ender opp med hastekeisersnitt.
Skjønner ikke hva intimbarbering har med keisersnitt å gjøre? Jeg hadde hastekeisersnitt med min første og jordmoren måtte barbere meg før de kunne desinfisere og ta ut barnet.

Jeg har stussa slufsa før hver fødsel. Har sydd veldig mye med nr 1og2 og syns d var fint og være frisert mtp vask osv. Ikke fått noen kommentarer fra jordmødrene på d. Tror d er lurt å ikke være glattbarbert men er jo kjipt om d er helt gjengrodd også:p

Har også hørt det, men også i forbindelse med keisersnitt. Vet ikke om det er fordi hvis man allerede har barbert seg så er det kanskje større sjans for at bakterie vil oppstå i hårsekkene som har begynt å vokse litt, enn at det skjer når føden barberer før KS? Aner ikke!

Men jeg har sluttet med høvel nedi der, for blir bare nupper osv. Jeg bruker en trimmer og går over alt :) Det gjorde jeg før siste fødsel og det var ingen som sa noe. Blir jo fortsatt et par mm langt. Nei, til skog+blødning, det er ikke noe særlig!

Tror det er risikoen for inngrodde hår og å få rifter i huden som er greia. Det vil øke infeksjonsfaren - sykehusbakterier er litt mer trøblete enn de vanlige. Hvis man kan fjerne håret uten å risikere dette går det nok bra.

Jeg barberer meg ikke til vanlig heller, men hender jeg "stusser" med saks. Nå kommer jeg ikke til, mulig jeg må be mannen om hjelp. Greit å slippe mye (lange) hår i tida med renselse og bind.

På Oul på sykehuset fikk jeg et skriv de deler ut at man skal ta ut alle eventuelle piercinger og unngå intimbarbering 3 eller 4 uker før termin (husker ikke i farte eksakt hvor lenge). Jordmor gikk også igjennom skrivet. Dette var grunnet infeksjonsfare :)

Vil tro at det er innafor å stusse litt da. Tenker det er en vesentlig forskjell på det og å være glattbarbert.

Jeg kommer ikke til der nede med en sylskarp barberhøvel uansett. Men hadde ikke magen vært sånn i veien, hadde jeg frisert litt iallfall. Er ikke særlig med mye "busk", vonde sting og renselse:p

Hæ? Nei og nei, jeg som var ganske klar på at mannen helt sikkert måtte hjelpe meg med dette like før fødsel! Men litt kan man vel stusse?

Med nr 1 så jeg ikke en gang der nede, så jeg hadde ikke sjans til å barbere meg. Men den kommentaren fra jordmor (en mann) sitter faktisk enda - selv om jeg ler av det enda den dag i dag. For da han skulle sjekke åpning før det ble keisersnitt, så sa han "du må nå bare si ifra om jeg lugger deg!" :laughing021 Denne kommentaren tenkte jeg derfor å unngå denne gangen. Men å gå over med maskin tenker jeg, det må vel gå fint? Å ha hår der nede er for meg veldig ufyselig og uhygienisk.

Hæ? Nei og nei, jeg som var ganske klar på at mannen helt sikkert måtte hjelpe meg med dette like før fødsel! Men litt kan man vel stusse?

Med nr 1 så jeg ikke en gang der nede, så jeg hadde ikke sjans til å barbere meg. Men den kommentaren fra jordmor (en mann) sitter faktisk enda - selv om jeg ler av det enda den dag i dag. For da han skulle sjekke åpning før det ble keisersnitt, så sa han "du må nå bare si ifra om jeg lugger deg!" :laughing021 Denne kommentaren tenkte jeg derfor å unngå denne gangen. Men å gå over med maskin tenker jeg, det må vel gå fint? Å ha hår der nede er for meg veldig ufyselig og uhygienisk.

Haha hadde jeg fått en sånn kommentar fra en mannlig jordmor hadde jeg dævva :p

Har hørt man ikke skal intimbarbere men at man kan stusse litt med en saks.

Jeg kommer nok til å barbere meg. Dette fordi jeg selv føler meg mer vel da.

Bruker ladyshave/barbermaskin no, prøver å holde urskogen litt i sjakk i det minste :P Gjer nok det samme rett før termin, sjølv om det er vanskelig i blinde..

Back
Topp