Intimbarbering

Har brukt barbermaskin. Med spacer på, da risikerer eg ikke noen rifter. Sitter skrevs ovenfor et speil når eg jobber. Lekkert jadda, men får ihverfall trimmet hekken :)

Er det bare meg som ikke orker å tenke på barbering??
Får vonde kynnere bare av å bevege meg så å gjøre noe så vanskelig som å barbere meg orker jeg ikke tanken på, burde vel vert gjort.. Litt sånn ute av syne ute av sinn...... :P

Jeg har også fått informasjonen om at intimbarbering kan føre til økt infeksjonsfare ved eventuelt keisersnitt. Tenker som mange andre her at det ikke er vits å ta sjansen bare for at man skal føle seg litt mer vel. Tror ikke de på fødeavdelingen bryr seg om du ikke er nystriglet nedentil når du er i fødsel.

Jeg holdt ikke den mnd. Greia sist gang, men det er fordi jeg ikke har hørt noe om det før nå :p men nå kommer jeg til å holde den for jeg kommer ikke til nå så har gitt opp for lenge siden å prøve. Hehe

Aldri hørt om den regelen før dette sv.skapet. Tror ikke jeg kommer til å ta hensyn til akkurat den biten.

Utklipp hentet fra babyverdens egne sider:

En måned før:
Fjerne piercing. Spesielt viktig å eventuelt fjerne piercing i leppe, tunge, navle og ytre kjønnsorgan, siden disse kan gi økt risiko for infeksjon etter inngrepet.
Du skal ikke barbere deg eller fjerne kjønnshårene med voks eller annet hårfjerningsmiddel den siste måneden før keisersnittet. Også dette på grunn av infeksjonsfare, både for deg selv og andre barselkvinner.

Eg har sluttet no.. jobber en plass der det ofte er noen med sykehus infeksjoner .. noen av de er veldig skumle og svært krevende å bli kvitt.. smitter uhyre lett gjer de og.. blir du bærer av infeksjonen ( at du ikkje er syk men smittsom) er det flere jobber du bare kan glemme å jobbe med.. :(

Back
Topp