Intimbarbering

Nordlandsjente

Betatt av forumet
Har lest at man helst ikke skal barbere seg nedentil den siste mnd før fødsel pga infeksjonsfare. Jeg liker ikke å ha mye hår der nede så kommer til å føle det ubehagelig om jeg ikke skal gjøre det en hel mnd før fødsel. Hva tenker dere, og har dere som har født før holdt den "1-månedsregelen" ?

Følgte ikke den regelen sist gang og kommer ikke til å følge den denne gangen heller.ser jo ingenting nå da så blir gjort i søvne men litt bedre blir det jo uansett :p

Jeg barberte nå meg rett før fødsel altså, og det er jeg veldig glad for. Ble en del sting, og ser ikke for meg at det skulle vært behagelig med masse hår rundtomkring der i tillegg.. :P

Jeg kommer nok til å ta en gang og to i uka fremover :)

Jeg har ikke hørt noe om dette bortsett fra på forumet. Ingen fagpersoner at sagt dette til meg så da vet jeg ikke hvor mye fakta det er i det. Jeg barberer meg som normalt!

-- tasting fra mobil --

Har lest om det, men hverken jm, lege eller sykehus har nevnt det, så jeg fortsetter som før og tar det jeg får til...

Jeg fikk skriv om det fra både legen min og av jordmor. Det som sto i skrive var at pga de aldri kunne være 100% sikker på hvem som måtte ha keisersnitt så ønsket de at alle lot være med barbering 1mnd før termin. Var pga forhøyet infeksjonsfare. Tror alle. Bergen får dette skrivet :-) så jeg tenkt å barbere meg nøyaktig 1 mnd før og heller bare la det vokse ;-)

Jeg fikk skriv om det fra både legen min og av jordmor. Det som sto i skrive var at pga de aldri kunne være 100% sikker på hvem som måtte ha keisersnitt så ønsket de at alle lot være med barbering 1mnd før termin. Var pga forhøyet infeksjonsfare. Tror alle. Bergen får dette skrivet :) så jeg tenkt å barbere meg nøyaktig 1 mnd før og heller bare la det vokse ;-)
Men det klør jo sånn og er så utrolig ubehagelig :( Rart at ikke alle får sånn skriv?

Jeg har ikke hørt noe om dette bortsett fra på forumet. Ingen fagpersoner at sagt dette til meg så da vet jeg ikke hvor mye fakta det er i det. Jeg barberer meg som normalt!

-- tasting fra mobil --
Tror det bare er KK i Bergen som sender med skriv om det til fødende der,vi fikk det sammen meg innkallingen til ordinær ul.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

D he ej aldri hørt om.... Føle ikke for å bere la d gro Vertfall.. Her barberes d som normalt å så godt d lar sej gjerast... Ser dessverre ikke så masse:) hehe

jeg spurte jm mi om dette. hun sa at jeg kunne velge selv om jeg ville barbere eller ei. hun jobber også på sykehuset og sa at hun tenkte ikke over om det var hår der eller ei når hun tar imot barn. hun sa også at om de må sy, så barberer de om nødvendig først.
de stor magene våre er jo litt i veien når vi skal barbere oss, så hun sa at jeg ikke trengte og stresse og få hjelp eller noe med barberinga. for vi tenker mere på hvordan vi ser ut der nede enn hva jm på sykehuset gjør ;)
Så det kommer vell mest ann på hva en føler selv, tenker jeg da.

Jeg tar brasiliansk voksing og kommer til å ha siste nå i midten av mai, orker søren ikke de ekle hårene :p

Ingen problemstilling her, faktisk :) føler det litt som om jeg tilhører en utdøende rase... Men hvis jeg hadde holdt på med det til vanlig, så hadde jeg nok fulgt anbefalingene om å stoppe en stund før termin. Sykehusinfeksjon virker ikke kjempegøy, så vil ikke være med på å øke den risikoen, hvis det skulle bli ks (noe man jo ikke vet). Tror ikke jeg hadde fått det til nå heller, har ikke sjans til å se noe som helst der :)

Er jo mulig å trimme litt.. Altså, om du barberer en måned før, også klipper det kortere dersom det lar seg gjøre? Det påvirker ikke huden siden du ikke er ani huden.. :)

Kommer nok til å trimme en runde til før fødsel, i dette svangerskapet har heldigvis hårene vokst saaaaakte - så 1 gang til holder vel til termin :)

Godt å høre flere synspunkter om dette! Regner med jeg blir å fortsette å barbere meg da, føler meg ikke ren med masse hår der nede :p selv om man ikke ser så mye så får man alltids ordnet det på et vis, bedre enn å være overgrodd.,Hehe

Fikk også brev fra kk om dette sammen med inkallingen til OUL. Fikk også et skriv fra JM i tillegg til at hun fortalte det. Når jeg skal barbere meg sitter jeg et speil utenfor dusjen. Så ser eg godt ka eg gjør på. :) tenker å bare trimme det bittelitt no før fødselen. Bare 3 uker igjen til termin no :) ikke noe kjekt å risikere infeksjon. :)

Haha jeg bare gjør det i dusje og håper på det beste ^^ ser ingenting, men er jo så vant til det så kan egentlig kjenne hva sommer riktig..

-- tasting fra mobil --

Mitt tips er å unngå å bruke barberhlvel pga infeksjonsfare, men å bruke saks og/eller hårfjerningskrem. Mye mer skånsomt ellers også. kjedelig å få en sykehusbasilusk oppi en liten rift der nede når det skal skje så mye annet der;)

Back
Topp