Intimbarbering mot termin

Tjohoo123

Flørter med forumet
Leste at det frarådes å intimbarbere siste mnd før termin. Jeg tør derfor ikke barbere nedentil. Men føler meg veldig ukomfertabel med å skulle føde slik. Men vil ikke risikere noe heller. Er det rådet om å avstå fra intimbarbering reelt? Jordmor og lege har ikke sagt noe om det.

b5c2cacea86984063b7a3165fa0af714.jpg

Dette var det jeg fikk fra sykehuset iallfall på oul.

Leste at det frarådes å intimbarbere siste mnd før termin. Jeg tør derfor ikke barbere nedentil. Men føler meg veldig ukomfertabel med å skulle føde slik. Men vil ikke risikere noe heller. Er det rådet om å avstå fra intimbarbering reelt? Jordmor og lege har ikke sagt noe om det.

Bare stuss litt med en saks :) pga evt infeksjonsfare, er det ikke vits å ta sjansen.
Jordmødrene bryr seg overhodet ikke om hvordan hårene der nede er frisert, og når fødselen var vel i gang sist, var det hvertfall det siste jeg brydde meg om da jeg lå med rier og hånda til jordmor "langt oppi der" for å få sjekket åpning osv. :hilarious:

Jeg barberer fortsatt. Dag 3 på overtid idag. Jeg hater hår der nede. Så jeg holder det velstelt[emoji23] har gjort det samme før de 2 andre fødslene. Jeg springer liksom ikke i dusjen å shaver når riene starter. Og det er første dagen etter staving det er størst fare for inngrodde hår[emoji6]

Sniker fra desember.

Ja, det er reelt.

Jeg hater hår der nede og synes det var skikkelig fælt men jeg følger anbefalingene. Jordmor bryr seg virkelig ikke, jeg har derimot lest flere artikler hvor de anbefaler å ikke barbere de aller siste ukene.

Jeg barberer ennå. 6 dager til termin, var nesten ny barbert d hu størsta ble født. Merka ikke noe som helst, jeg bryr meg ikke hvordan det ser ut der nede. Det ser sikkert ikke ut med tanke på at jeg ser ikke en dritt når jeg barberer. Men jeg takler ikke at det klør og blir klamt, skal barbere som før helt fram til fødsel :)

Jeg barberer ennå. 6 dager til termin, var nesten ny barbert d hu størsta ble født. Merka ikke noe som helst, jeg bryr meg ikke hvordan det ser ut der nede. Det ser sikkert ikke ut med tanke på at jeg ser ikke en dritt når jeg barberer. Men jeg takler ikke at det klør og blir klamt, skal barbere som før helt fram til fødsel :)
Er visst ikke så ille ved normal fødsel, er ved keisersnitt det kan bli ille. Og det vet du jo ikke om kommer. Er bedre å la det gro, og skrubbe med skrubb daglig for å roe ned kløen.

Er visst ikke så ille ved normal fødsel, er ved keisersnitt det kan bli ille. Og det vet du jo ikke om kommer. Er bedre å la det gro, og skrubbe med skrubb daglig for å roe ned kløen.
Jeg har måtte barbere på toppen på grunn av operasjoner i magen, var ingen problemer etter :) så skulle det bli ks så er det bedre å barbere selv, de maskinene de har på sykehuset var grusomme og bruke. Var helt sår etter den ene gangen jeg glemte å barbere:confused: så her tar jeg det hjemme og barberer.

Back
Topp