Intimbarbering - infeksjonsfare

Y_lill

Glad i forumet
Hei alle saman, me hadde ein tråd om intimbarbering tidlegare - snubla over denne artikkelen i dag.

http://nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7858109

Eg fekk eit brev frå sjukehuset samtidig med at eg vart innkalla til UL om at eg ikkje skulle barbere meg ein mnd før, samt ta ut evt. piercingar, pga dette. Andre som har fått same info? Eller ikkje fått? Kva sjukehus/fødeavdeling høyrer du til?

Sjølv høyrer eg forresten til Haukeland og fekk info.

Ja jeg fikk dette og fra Haukeland - KK. Har tenkt å følge det,men kommer til å "stusse" liksom. Men ikke bruke barberhøvel.

Dette har jeg ikke hørt noenting om... Hører til Arendal sykehus, og har ikke fått noe info fra dem, jormor eller lege om dette.

Har heller ikke hørt noe om dette fra jm, heller ikke på ul i tønsberg.

Dette kommer garantert IKKE jeg til å følge vertfall, nå er grensen nådd! ... Ærlig talt. Hvorfor i alle dager barberer legene deg før du skal opereres andre steder da?!?! Skulle tro de var mye mer hygenisk at baskeluskene ikke hadde noe hår og gjemme seg i, ikke vet jeg.. Har ikke fått beskjed om dette fra mitt sykehus, å får jeg det driter jeg rett å slett i det. 

Er jo pga infeksjonsfare ved egen høvel og eget bad hjemme som ikke er 100% bakteriefritt.. Ikke at sykehusene er bakteriefritt... Men de bruker sterile vaskesett, steril jodd, steril dekkeduk...MYE mer redusert fare for infeksjons parametre..

Respekterer de som ikke følger dette,men jeg gjør ihvertfall ettersom jeg er selv sykepleier og kjenner til infeksjonsprinsippene for sår osv=) Men det er meg da....

Forstår det altså, men man er utsatt for infeksjon hver gang man barberer seg, gravid eller ikke. 

Sist jeg var gravid fikk jeg ingen info om det......men intimbarberingen stoppet seg selv pga dårlig tilgjengelighet.... Jeg gjorde så mye jeg turte i "blinde", men ble jo ikke helt bra:)

hehe, reknar og med at det stoppar av seg sjølv om ikkje lenge - skoa er allereie byrja å bli ei utfordring!

Har heller ikke hørt noe om dette fra jordmor eller legen enda hvertfall. Men først i går når jeg var ute og kjørte, så kom det opp på radio at gravide kunne barbere seg senest 14 dager før termin. Da hvis en var uheldig og måtte ta keisersnitt at det kunne komme infeksjoner.

Mamma2012 skrev:
Dette har jeg ikke hørt noenting om... Hører til Arendal sykehus, og har ikke fått noe info fra dem, jormor eller lege om dette.

Ikke jeg heller, men kommer nok til å renske litt frem til en mnd før tror jeg. Ellers føler jeg meg ikke vel...

Ikke hørt noe om dette sist eller nå.. Den gang hørte jeg til Ahus... Denne gangen går jeg privat og har hjemmefødsel. Så kan jo være hun tar opp dette på hjemmebesøket.. ;) 

Barberte sist bare timer før han kom og fikk (heldigvis) ingen infeks.. Blir nok denne gangen også. Men det er rett og slett fordi jeg ikke føler meg vel uansett til daglig om det ikke er ordnet... 

Akkurat nå har jeg gitt opp hele barberinga.. Har rett og slett blitt en risikosport siden jeg ikke ser hva jeg gjør hehe;) 

Back
Topp