Intimbarbering i forkant av fødsel

Workaholic

Flørter med forumet
Enn så lenge har jeg fortsatt å barbere meg som vanlig, men nå som termin nærmer seg lurer jeg på om det er greit å fortsette. Tenker dersom fødselen plutselig skulle sette i gang - om det er øket risiko for infeksjon e.l. dersom man er nybarbert. Noen som har hørt noe, lest noe, eller tidligere erfaringer rundt dette? Evt spurt jordmor?

Det skal øke risikoen for infeksjon, såvidt jeg forstod på jordmor var det bare snakk om hårrots-infeksjon..

Jeg kommer til å barbere meg likevel, kan ikke utstå å ha hår og det klør mye hvis jeg prøver å la det gro [emoji28] ..klør allerede mer enn jeg takler pga svangerskapet! Dessuten er det utrolig sjeldent jeg har fått hårrots-infeksjon, så legger ikke det til listen over bekymringer [emoji6]

I tillegg anbefalte ei venninne meg å holde det barbert, for å ha det enklest mulig hygienisk etter fødselen.

Fikk beskjed av sykehuset å ikke barbere 2-3 uker før termin pga infeksjonsfare ved inngrodde hår og siden det kan komme små kutt når man barberer seg som det lett kan komme infeksjon i.

Jeg kommer til å stusse, men ikke barbere helt ned. Gidd ikke risikere noe.

Jeg kommer ikke til å barbere etter midten av desember, sannsynligvis. Nettopp for å ikke ha små rifter og sår dersom fødselen skulle sette i gang.

Jeg har sluttet en god stund før begge gangene. Det klør mest de første dagene synes jeg, så jeg vil være ferdig med det stadiet i tide. Sist ble jeg klippet og sydd, så det hadde vært et mareritt med stikkende skjeggstubber i tillegg. Gikk vel noen uker før jeg torde å barbere igjen etter det.

Jeg syns det er så drøyt hvor normalisert fjerning av kjønnshår har blitt- så synd at noen fødende i det hele tatt bekymrer seg over det. Men hver sin smak- noen takler det virkelig ikke og da må de få velge å fjerne det. Men jeg tror mange føler seg «tvunget» til å fjerne det, fordi de tror alle andre syns det er ekkelt. Personlig har jeg i løpet av graviditeten gått gjennom en liten kroppslig revolusjon- så glad jeg er for å ha en kropp som fungerer som kan bære fram et friskt barn. Jeg føler meg vakker med både hårene og magen, og er rett og slett stolt. Håper flere av mine medkvinns kjenner på det samme <3
Og når det gjelder de ansatte på sykehuset/ leger og jordmødre tror jeg de er vant med det meste.

Jeg syns det er så drøyt hvor normalisert fjerning av kjønnshår har blitt- så synd at noen fødende i det hele tatt bekymrer seg over det. Men hver sin smak- noen takler det virkelig ikke og da må de få velge å fjerne det. Men jeg tror mange føler seg «tvunget» til å fjerne det, fordi de tror alle andre syns det er ekkelt. Personlig har jeg i løpet av graviditeten gått gjennom en liten kroppslig revolusjon- så glad jeg er for å ha en kropp som fungerer som kan bære fram et friskt barn. Jeg føler meg vakker med både hårene og magen, og er rett og slett stolt. Håper flere av mine medkvinns kjenner på det samme <3
Og når det gjelder de ansatte på sykehuset/ leger og jordmødre tror jeg de er vant med det meste.

Jeg har ikke barbert meg siden... nei jeg husker ikke! Mai? Jeg må stusse fordi det vlir langt men orker ikke tanken på barbering! [emoji23] det får de tåle! Og mannen med!

Jeg har ikke barbert meg siden... nei jeg husker ikke! Mai? Jeg må stusse fordi det vlir langt men orker ikke tanken på barbering! [emoji23] det får de tåle! Og mannen med!

Haha! Elsker innlegget ditt! Jeg får ikke stusset en gang jeg, får så kynnere av å bøye meg fremover og e livredd for å klippe meg i huden - så her blir det en retro look på føden:eek::D

Jeg har aldri opplevd noe tvang eller press for å barbere meg. Og jeg er ikke flau om jeg ender med å føde nybarbert eller ubarbert. Grunnen til at jeg spurte er at jeg helst vil fortsette å barbere meg helt til termin, men ikke dersom det medfører risiko for barnet eller komplikasjoner.
Personlig synes jeg bare det er mest behagelig å barbere meg daglig, noe jeg har gjort i sikkert 10-12 år. Liker ikke følelsen når det vokser ut. Pluss at det klør. Men mest fordi det har blitt en vane. Og så er jeg veldig glad i at mannen gir meg oralsex, men liker ikke at han gjør det når jeg ikke er barbert. Da synes jeg bare at det stikker og kiler... Hva andre velger å gjøre når det kommer til intimbarbering er for meg likegyldig, men håper det er få som opplever press i den ene eller andre retningen. Det er tross alt et personlig valg som kun burde involvere en selv, og evt partner.

Har ikke tenkt på det engang... har ikke sett tissen min på evigheter og når omtrent ikke rundt magen for å tørke meg :P barberte verken legger eller tiss de siste månedene før fødsel sist og det var det ingen som brydde seg om på føden ;) de har sett alt, som de sier..

Haha! Elsker innlegget ditt! Jeg får ikke stusset en gang jeg, får så kynnere av å bøye meg fremover og e livredd for å klippe meg i huden - så her blir det en retro look på føden:eek::D

Skal sies at jeg MÅ stusse, jeg har ikke gjort det av samme grunn som deg og mannen har ikke hjulpet meg enda [emoji23] (må stusse fordi det *fnis* tvinner seg [emoji23][emoji85][emoji51]

Jeg skjønner ikke at det er mulig å glattbarbere seg med en høygravid mage :p jeg slet med bare bikinikanten når jeg skulle på gravidsvømming for noen mnd siden [emoji23] måtte spørre mannen om jeg hadde fått med alt. Etterhvert har jeg bare klippet det jeg har klart å få tak i :p men jeg hadde aldri valgt å være glattbarbert til fødselen. Det er så sårt etter fødselen og de første dagene hårene vokser ut igjen ville jeg ikke nettopp ha født [emoji15] da syns jeg det er mer komfortabelt at det er litt hår der. Jeg har riktignok bare glattbarbert meg et par ganger etter jeg fødte sist :p blitt mer komfortabel med hår :)

Det er som mange her sier, ikke anbefalt å barbere før fødsel... har selv opplevd infeksjon der nede og det er VONDT!

Jeg klarer ikke tanken på å slutte og barbere meg. Føler meg ikke vel med hårtuster her og der. Skal høre med jordmor om dette på neste kontroll.

Her har det aldri vært noe "tvang" fordi samfunnet liker det best glattbsrbert ;p
Her har jeg alltid hatt en vond følelse av kjønnshår som vokser i underlivet siden de første hårene kom. Det klør og er sikkelig ubehagelig og jeg MÅ bare få det bort før jeg blir gal. Så her har jeg barbert bort kjønnshåret siden de såg dagens lys *hahaha*
Verken jeg eller samboer bryr oss om den ene eller andre er glattbsrbert eller Ikke, bare noe jeg alltid har følt for å gjøre.

Måtte få hjelp av samboer sist gang da det bare not slutten da jeg ikke kom til å ikke fikk sove pga den stikkende kløende følelsen som tok overhånd over alt annet. Om det var glattbarbert eller småhår sist jeg fødte husker jeg ikke og bryr jeg meg ikke om, infeksjon fikk jeg heller ikke. :-)

Nevnte det for jordmor sist jeg var der for har bare latt det gro, men liker å kunne barbere meg til vanlig ; og hun sa det ikke var noe problem å barbere seg:) Nå har jeg ikke barbert alt vekk da jeg ikke har klart å se tissen på mange måneder, men av og til ‘stusset’ det ‘lengste’ :joyful: Har ivertfall ikke brydd meg om det er full skog der nede, og det gjør ikke de på sykehuset heller;)

Jeg har aldri opplevd noe tvang eller press for å barbere meg. Og jeg er ikke flau om jeg ender med å føde nybarbert eller ubarbert. Grunnen til at jeg spurte er at jeg helst vil fortsette å barbere meg helt til termin, men ikke dersom det medfører risiko for barnet eller komplikasjoner.
Personlig synes jeg bare det er mest behagelig å barbere meg daglig, noe jeg har gjort i sikkert 10-12 år. Liker ikke følelsen når det vokser ut. Pluss at det klør. Men mest fordi det har blitt en vane. Og så er jeg veldig glad i at mannen gir meg oralsex, men liker ikke at han gjør det når jeg ikke er barbert. Da synes jeg bare at det stikker og kiler... Hva andre velger å gjøre når det kommer til intimbarbering er for meg likegyldig, men håper det er få som opplever press i den ene eller andre retningen. Det er tross alt et personlig valg som kun burde involvere en selv, og evt partner.
Visste ikke at det kunne noe være press , men folk får gjøre som de vil ja :)

Back
Topp