Interiøroppgave til dere interiørspirer

Lilletrille

Gift med forumet
Her har dere en liten nøtt; Barnerommet vårt![:D]

Her er oppgaven. Jeg trenger hjelp til å finne en god løsning med seng og  diverse oppbevaring av klær og leker.
Det er allerede for lite oppbevaring med den kommoden og lille lekekassen. Og hun er bare 5 mnd.
Men som dere ser av den "nydelige" plantegningen jeg har laget,så har vi begrenset med plass inne på det lille rommet hennes.

Så hva gjør jeg?
Hvordan løser vi det? Jeg er villig til å kvitte meg med kommoden til fordel feks skap eller lignende...
Hvis dere lurer på noe ang rommet/løsning osv så bare spør! Setter pris på all hjelp...
Jeg ønsker at vi har en del lekeoppbevaring til bamser, leker, bøker, stæsj osv og godt med klesoppbevaring. Og sengen må også være der inne. Hun trenger litt gulvplass,men blir jo ikke mye da...

Bildene iitråden er av hva vi har, men noe kan selvsagt droppes selvom vi har det.. Vil bare løse dette best og billigst mulig,slik at det er funksjonelt og koselig å være for snuppa.
Håper noen har tid og mulighet til å hjelpe!

Takktakk[:D]

Syns det er litt vanskelig å se for seg ting på den måten, men kan gi deg ett knalltips som jeg brukte hele tiden på tegningene mine når jeg tok Interiørskolen;

kjøp deg en sånn måleståkklinjal, så tegner du opp rommet og alle tingene i rett mål. Klipp ut tingene, så kan du plassere alt rundt omkring i rommet og flytte på det til du finner en bra løsning. Helt genialt, og da vet du også at det kommer til å passe der du setter det i virkeligheten[:)]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Syns det er litt vanskelig å se for seg ting på den måten, men kan gi deg ett knalltips som jeg brukte hele tiden på tegningene mine når jeg tok Interiørskolen;

kjøp deg en sånn måleståkklinjal, så tegner du opp rommet og alle tingene i rett mål. Klipp ut tingene, så kan du plassere alt rundt omkring i rommet og flytte på det til du finner en bra løsning. Helt genialt, og da vet du også at det kommer til å passe der du setter det i virkeligheten[:)]

signerer denne, har også gått den linja[:D][:D]

Skjønner ikke helt hva det utstikket er for noe? 

Utstikket er vel rett og slett veggen som går ut der pga sikringsskap på andre siden.... Det går helt fra bakken til taket...
Så er jo en del av veggen, men stikker jo litt ut da[8D]

Hadde gått for senga langs øvre langvegg. Min erfaring er at det trekker for mye selv fra nye vinduer. Ville hatt den lille hylla over senga (den store hylla er etter min mening alt for tung til det). Ville satt kommoden langs resten av den øvre langveggen, med den store hylla over, og spart plassen under vinduet til store leker eller evt. lekebord/stoler.

Hadde vurdert å kjøpe inn noe lignende dette til plassen mellom vinduet og utstikket:

Disse boksene (finnes i flere farger og med lokk) brukes her til bamser og leker, og de passer perfekt inn i hylla under. Vi har to hyller dedikert til bokser, og to til bøker, pluss at vi også har bøker i den store hylla du allerde har kjøpt inn.  Denne hylla kunne ha stått ved venstre kortvegg.

Lekekassa har jeg ikke noe forslag til, men regner ikke med at det er den som blir verst å plassere? Er det 52 cm mellom døra og utstikket? Passer i så fall til en sånn smal kommode med 3-5 skuffer...Eller til en sånn her (kan sikkert bli fin hvis den males og skuffene pyntes litt):

Takk Aislin for mange gode tips!
Tror kanskje det blir trofast med litt oppynting ja[:)][:)]

Jeg hakke særlig peil på interiør, emn jeg har svart belte i møblering av små rom, hehe... Du hadde sikkert ledd deg i hjel hvis du hadde sett Lives rom [;)]

Er ikke lett å se utifra den tegningen, som ikke er i målestokk. Anbefaler som flere andre at du kjøper en målestokk linjal og tegnet opp, og klipper ut møblene og flytter rundt. mye lettere å se da;)

men har et tips. på veggen mellom vindusvegg og utstikk, den som er 60 ville jeg ha lagget meg egne hyller hved hjelp av fylleplater som du kjøper på byggmaker ol og lekter. superenkelt. og billigere enn å kjøpe hyllemøbler. de kan males i vegg farge eller i annen farge. man kan henge på blondekant på endene. Kjempe fint:) lages fra tak til gulv eller åssen man selv vil ønske:)
Lykke til.

ORIGINAL: kmik

Er ikke lett å se utifra den tegningen, som ikke er i målestokk. Anbefaler som flere andre at du kjøper en målestokk linjal og tegnet opp, og klipper ut møblene og flytter rundt. mye lettere å se da;)

men har et tips. på veggen mellom vindusvegg og utstikk, den som er 60 ville jeg ha lagget meg egne hyller hved hjelp av fylleplater som du kjøper på byggmaker ol og lekter. superenkelt. og billigere enn å kjøpe hyllemøbler. de kan males i vegg farge eller i annen farge. man kan henge på blondekant på endene. Kjempe fint:) lages fra tak til gulv eller åssen man selv vil ønske:)
Lykke til.
Signerer dette!!![:D] På rommet til ene søstra mi er dette gjort mellom en vegg og kleskapet! Har tre hyller opp mot taket, og en gammel vedkasse med leker i under. GENIALT!!![:D] Hyllene er malt i samme farge som resten av rommet..

Back
Topp