Interesse for ord, bokstaver og tall?

Reinbue

Forumet er livet
Viser barna deres interesse for dette? Torje kan nå identifisere noen tall, de fleste bare gjetter han på, men tallet 3 ser han med en gang. Han kan ikke identifisere bokstaver enda, men han ser forskjell på hva som er bokstaver, og hva som er tall, og spør meg alltid "hvem tall er det her, mamma?" og "hvem står det her, mamma?"
Hehhe.. og så drar han fingeren over setninger og vil at jeg skal lese dem for han. Artig å se at han har begynt å skjønne dette med skriftsspråk, og tall og sånn!:) Noen flere?
Var det ikke Ida til Medusa som kunne identifisere bokstaver kjempetidlig??

neeei, d gjør ikke han her. men å telle er jo veldig gøy, teller alt. og kalrer å skille mellom 1 og mange...

men ikke noe int for bokstaver og tall nei. Slev om han kan ta en bok og late som han leser, mens han drar fingeren over[:-]

Nei, Nora har liten interesse for tall og bokstaver, annet enn å telle. Tuva derimot (som snart er 5) er overinteressert [:D]

ORIGINAL: chrichri

neeei, d gjør ikke han her. men å telle er jo veldig gøy, teller alt. og kalrer å skille mellom 1 og mange...

men ikke noe int for bokstaver og tall nei. Slev om han kan ta en bok og late som han leser, mens han drar fingeren over[:-]
Det er jo en start da!! Det er sånn torje begynte også. Hehe.. er det ikke gøy med disse små nå! Jeg syns helt ærligtalt at det bare blit bedre og bedre jeg.

Ja her øver vi på å kjenne igjen tallene når vi sitter på do. Ikke mange hun husker foreløpig siden dette er ganske nytt[:)]

Hun kjenner igjen en del bokstaver og vet hvem som "eier" dem[8D] kjekt med utvikling som denne syns jeg[:)]

Her har vi ikke tenkt tanken engang med tall og bokstaver! Vi holder på med å skille fargene vi! [:D]

Mannen begynte å lære Ine bokstaver da hun var ca 3 år... Jeg tenkte at han var gal[8D], men hun lærte det kjapt og det har nok gitt henne fordeler i disse skoleårene[;)]

ORIGINAL: Vand

Her har vi ikke tenkt tanken engang med tall og bokstaver! Vi holder på med å skille fargene vi! [:D]

Mannen begynte å lære Ine bokstaver da hun var ca 3 år... Jeg tenkte at han var gal[8D], men hun lærte det kjapt og det har nok gitt henne fordeler i disse skoleårene[;)]
vi har holdt på en del med fargene vi også! Dette er jo ikke noe vi presser på han, men han vil lære selv. Han gjetter en del på fargene også forresten :P
Er Emmeli flink til å kjenne igjen de ulike fargene??

ORIGINAL: Reinbue

ORIGINAL: Vand

vi har holdt på en del med fargene vi også! Dette er jo ikke noe vi presser på han, men han vil lære selv. Han gjetter en del på fargene også forresten :P
Er Emmeli flink til å kjenne igjen de ulike fargene??

Det kommer seg nå, hun sier mye rett på fargene! Det er jo ikke noe vi terper på, men kan spørre hvilken farge hun har på genseren f.eks [;)] Dette syns hun er moro, så hun kommer ofte og spør "er dette lilla?" [:D][:D]

Ja, Ida kan vel nesten alle bokstavene nå, tror jeg... Men tall har hun ikke samme greia for i det hele tatt.. Men hun skjønner at tall og bokstaver ikke er det samme, tydeligvis[;)]

Back
Topp