Intenst og kraftfult barn

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
http://www.babyverden.no/blogg/Gjesteblogger/har-du-et-intenst-og-kraftfullt-barn/

Dette var som å lese om min sønn! Han har aldri grått noe særlig, men alt annet stemmer.
Ble litt glad da jeg leste dette, for de forslagene som er kommet med der er ting jeg gjør allerede. Godt å både se at det man gjør funker og at noen har skrevet om det.
Har nemlig aldri lest om akkurat denne typen kombinasjon av personlighetstrekk hos barn før. Det er litt fint, for mye av det jeg leser rundt omkring av råd passer overhodet ikke å bruke på han. Han responderer ikke på det.

Noen andre som har "sånne" barn?
Hvilken tilnærming har dere til barna deres? :) Hva liker dere best med barna deres? :)

Mye kjent her, bortsett fra sinneutbrudd. Nå er han bare to enda..

Sent from my iPhone using BV Forum

Stemmer godt på min gutt dette. Aldri tenkt at det er et eget personlighetstrekk, for det er jo sånn han er.
Var aldri typisk baby, skulle sitte å se på alt, ikke ligge og gjerne bæres som baby.
Alltid hvert skeptisk til fremmede. Noen virker det som han er ikke liker i det hele tatt og ignorerer de helt.
Gråter ikke veldig mye, men gjerne høyt og når han først gråter er det lenge.
Alltid spist mye og fort, heldigvis ikke slitt veldig med luftsmerter. Ble veldig sint når maten ikke kom fort nok. Sleit veldig med det en periode.
Har ikke hatt veldig problemer med overstimulering, men grunnen kan være gode rutiner.
Alltid sovet max 30 min på dagen, men sover godt om natta, men våkner alltid rundt 23 og 04. Turner ofte i søvne.
Både å. Han vet selv veldig godt om han vil sitte på fanget eller ikke. Blir veldig sinna hvis tar han på fanget og han vil sitte alene. Men liker at vi sittet ved siden av, og ikke tar på han.

Vi gjør veldig mye av det som blir foreslått i artikkelen. For oss kommer det helt naturlig. Vi forhandler om alt, tar litt tid noen ganger, men vi slipper unna med sinne. Vi har noen klare regler og vi er også nøye med rutiner og å gi beskjed på forhånd om hva som skjer.
Han har korte dager i barnehagen og vi ser lite på tv når han kommer hjem. Da er han med å lager mat og vi leker på gulvet. Fra 18.00-18.30 er det mat og stell og så får han se 30 min med barne tv. Når nattasangen er ferdig, går han selv til trappa og vil legge seg. Blir siste timen feil, sliter han med å sove.

Dette føles veldig som datteren min på snart tre. Og sønnen min på sju måneder er helt lik. Kjenner at det nok kan bli noen utfordringer de neste mange årene. Men, men, jeg var sånn selv, og det ble da folk av meg også. :)

http://www.babyverden.no/blogg/Gjesteblogger/har-du-et-intenst-og-kraftfullt-barn/

Dette var som å lese om min sønn! Han har aldri grått noe særlig, men alt annet stemmer.
Ble litt glad da jeg leste dette, for de forslagene som er kommet med der er ting jeg gjør allerede. Godt å både se at det man gjør funker og at noen har skrevet om det.
Har nemlig aldri lest om akkurat denne typen kombinasjon av personlighetstrekk hos barn før. Det er litt fint, for mye av det jeg leser rundt omkring av råd passer overhodet ikke å bruke på han. Han responderer ikke på det.

Noen andre som har "sånne" barn?
Hvilken tilnærming har dere til barna deres? :) Hva liker dere best med barna deres? :)
Kan krysse av så og si alt på lista :o Han gråter sjeldent lenger nå da. Men om han blir sint så eksploderer han :p

Back
Topp