Intens verk i ryggen

*Butterfly*

Glad i forumet
Junilykke2018
Vårspirene 2021
Hei!
Noen morninger våkner jeg av intens verk midt bak på ryggen og oppover. Første gangen det kjentes trodde jeg noe var alvorlig galt for smerten ble mer og mer intens og det kjentes ut som det var noe gale med lungene (smerten føltes som den satt på innsiden på en måte).. men ved stillingsendring så forsvant det, heldigvis.
Har aldri opplevd dette før graviditeten.
Kan legge til at dette noe som har skjedd et fåtall av ganger (kan telle på en hånd) Men er skikkelig intenst når det først kommer. Har ingen sammenheng med dagen før.
Noen som kan kjenner igjen dette[emoji28]?

Jeg hadde det sånn i forrige graviditet. Hvis du mener vondt mellom «englevingene», på en måte. Jeg gikk til gravidmassasje på grunn av det. Hun fysioterapeuten sa at det var fordi ribbeina ble litt «utvidet» og fordi tyngepunktet ble annerledes og belastende for ryggen. Prøv trikset med å rulle på tennisball på gulvet. Eventuelt kan du rulle et håndkle sammen som en pølse og legge deg langs pølsa/med pølsa midt på ryggen, hvis du skjønner. Og med armene ut.

Det er framsiden av brystet du bør strekke, selv om vondten er i ryggen.

Har skikkelig i vondt i rygg og mage hver dag når jeg våkner. Blir bedre en halvtime/time etter å ha stått opp, men er skikkelig ekkelt. :(

Jeg hadde det sånn i forrige graviditet. Hvis du mener vondt mellom «englevingene», på en måte. Jeg gikk til gravidmassasje på grunn av det. Hun fysioterapeuten sa at det var fordi ribbeina ble litt «utvidet» og fordi tyngepunktet ble annerledes og belastende for ryggen. Prøv trikset med å rulle på tennisball på gulvet. Eventuelt kan du rulle et håndkle sammen som en pølse og legge deg langs pølsa/med pølsa midt på ryggen, hvis du skjønner. Og med armene ut.

Det er framsiden av brystet du bør strekke, selv om vondten er i ryggen.

Ja det er på en måte der, men brer seg litt både oppover og nedover på ryggen, det er ikke likt den "slitenheten" jeg får i korsryggen dette er skikkelig verk liksom, og det er kun om morningen det har kommet mens jeg ligger i senga. Tusen takk for tips! Skal prøves :-)

Har skikkelig i vondt i rygg og mage hver dag når jeg våkner. Blir bedre en halvtime/time etter å ha stått opp, men er skikkelig ekkelt. :(

Uff så slitsomt... jeg prøver å trøste meg selv med at det finnes folk som har ryggsmerter hele livet, eller ekstremt trøtthet, eller kvalme.. Det hjelper litt på, heldigvis så er det forbigående[emoji4] Går du til noe behandling eller trening?

Uff så slitsomt... jeg prøver å trøste meg selv med at det finnes folk som har ryggsmerter hele livet, eller ekstremt trøtthet, eller kvalme.. Det hjelper litt på, heldigvis så er det forbigående[emoji4] Går du til noe behandling eller trening?
Nei gjør ikke det. Tenkte å ta det opp med lege om det ikke blir bedre... lett massasje fra mannen og varme dusjer hjelper godt :) og at jeg selv er flink til å sitte riktig på jobb og hjemme. Blir jeg sånn henslengt liggende på sofaen utpå kveld må jeg halvveis rulle av for å komme opp :p

Ja det er på en måte der, men brer seg litt både oppover og nedover på ryggen, det er ikke likt den "slitenheten" jeg får i korsryggen dette er skikkelig verk liksom, og det er kun om morningen det har kommet mens jeg ligger i senga. Tusen takk for tips! Skal prøves :)

Ja, nemlig. Det høres veldig ut som sånn jeg hadde (og sikkert snart får ). Jeg kunne våkne på natta av det og ikke få sove igjen - det var temmelig slitsomt. Håper det hjelper med litt øvelser - og gå til fysioterapeut hvis det blir for ille. Det hjalp veldig for meg!

Ja, nemlig. Det høres veldig ut som sånn jeg hadde (og sikkert snart får ). Jeg kunne våkne på natta av det og ikke få sove igjen - det var temmelig slitsomt. Håper det hjelper med litt øvelser - og gå til fysioterapeut hvis det blir for ille. Det hjalp veldig for meg!

Ja takk for tips![emoji173]️

Back
Topp