intens kvalme sent i svangerskapet

LittleMonkii

Forumet er livet
Er det vanlig? Har vært kvalm i hele dag, men i ettermiddag og kveld har jeg ikke klart å spise og føler at jeg er på nippet til å kaste opp. Har også vondt i hodet og er svimmel.

Kor seint i svangerskapet?
Er du dehydrert?
Kanskje det er noko på gang, og kroppen blir sur for det som den får ekstra å jobbe med?

Nei, har ikkje feiling:P Berre kaster ut forslag altså :)

37+1. Har vært litt småkvalm de siste dagene, men nå vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Kan ikke legge meg ned, for da føler jeg at jeg må kaste opp.. utrolig slitsomt å være så kvalm.

kordan er blodtrykket? tenker jo på sf når du er uvell og vondt i hodet.  vurdert å snakka med føden?

Aner ikke hvordan blodtrykket er. Vet jeg har lav blodprosent og at det kan forklare svimmelheten, men denne kvalmen tar nesten "knekken" på meg. Blir verre av å puste med nesen, så jeg sitter her og gaper... Har ikke tenkt at det kan være så alvorlig at jeg må ringe føden, men er det ikke bedre i morgen får jeg ta en telefon tror jeg. Har ikke drukket mindre enn vanlig i dag, så jeg tror ikke jeg er dehydrert. Får vel bare se om det roer seg, men gaviscon, link og titralac har ikke hatt noen effekt - så det er ikke bare halsbrann.. for noe møkk!

Hodepine og kvalme er typiske symptomer på svangerskapsforgiftning. Sier ikke at det er det asså, men jeg ville nok tatt en telefon til føden jeg, bare for å være på den sikre siden! Lykke til!

Ta kontakt med lege. Det kan jo være et symptom på svangerskapsforgiftning. Spesielt om det kommer plutselig. Lurt å få det sjekket i tifelle.

LittleMonkey skrev:
Aner ikke hvordan blodtrykket er. Vet jeg har lav blodprosent og at det kan forklare svimmelheten, men denne kvalmen tar nesten "knekken" på meg. Blir verre av å puste med nesen, så jeg sitter her og gaper... Har ikke tenkt at det kan være så alvorlig at jeg må ringe føden, men er det ikke bedre i morgen får jeg ta en telefon tror jeg. Har ikke drukket mindre enn vanlig i dag, så jeg tror ikke jeg er dehydrert. Får vel bare se om det roer seg, men gaviscon, link og titralac har ikke hatt noen effekt - så det er ikke bare halsbrann.. for noe møkk!

har du spist det samme desse dagene med kvalme?    her må eg vere voldsomt forsiktig med mengde og ka eg putter i meg, for ellers blir det halsbrann og en ubehagelig økt puls.  
 ta en tlf du og få litt visshet i ka som er i veien. om det er babyen som presser på magen, så veit du iallefall det da :)

Håper for din del det bare er ei god, gammeldags omgangssjuka på gang, vet det er noe som går nå. Men ville vært obs på evnt andre tegn til SF og evnt tatt kontakt med lege imorgen. Bedre å måle blodtrykket en gang for mye :)

Lykke til, Monkey, jeg gleder meg sånn til babyen din kommer <3

ms.bonita skrev:

LittleMonkey skrev:

har du spist det samme desse dagene med kvalme?    her må eg vere voldsomt forsiktig med mengde og ka eg putter i meg, for ellers blir det halsbrann og en ubehagelig økt puls.  
 ta en tlf du og få litt visshet i ka som er i veien. om det er babyen som presser på magen, så veit du iallefall det da :)

Ja, har igrunn det. Spist litt mindre pga varmen kanskje, men har vel fått i meg nogenlunde det samme.. Kjenner kvalmen ulme nå også, men ikke så ille som i går kveld. Har vært plaget med halsbrann hele veien, men dette er kvalme. Det er det ingen tvil om :p 
Bestefaren til mannen her er lege, så jeg får vel ta en tur innom han i dag.

KristineBirgitte skrev:
Håper for din del det bare er ei god, gammeldags omgangssjuka på gang, vet det er noe som går nå. Men ville vært obs på evnt andre tegn til SF og evnt tatt kontakt med lege imorgen. Bedre å måle blodtrykket en gang for mye :)

Lykke til, Monkey, jeg gleder meg sånn til babyen din kommer <3

Off, nei... Omgangssyke er det verste som finnes :p Jeg tenkte det kunne være det, men jeg har ikke kastet opp enda selv om det var utrolig fristende å stikke en finger i halsen i natt.. 
Vet jo ikke hva disse tegnene er, men jeg får google litt :)

Takk, jeg gruer meg nok litt mer enn jeg gleder meg, men tenker at det skal gå fint :) 
Håper bare jeg blir like glad i han som i Thale. Noe som sikkert kommer av seg selv, men det er jo sånn at man bekymrer seg for de rareste ting ;)

No var eg ekstremt kvalm heile svangerskapet då, men husker at da blei enno verre mot slutten. Det var fordi babyen låg fortsatt langt oppe og var blitt stor så ho pressa ekstra mykje på magesekken. Da kom seg veldig når ho la seg lenger ned, klar til å festa hodet :-) Er jo greit å vera litt obs siden du har vondt i hodet også, men håper da går over snart!

Amorosa skrev:
Hodepine og kvalme er typiske symptomer på svangerskapsforgiftning. Sier ikke at det er det asså, men jeg ville nok tatt en telefon til føden jeg, bare for å være på den sikre siden! Lykke til!

Ring heller en gang for mye enn en gang for lite! Lykke til!

Back
Topp