Insulinresistens

hero

Venter et februarmirakel <3
Februarlykke 2015
Oppdages det kun ved sukkerbelastningstest?

Nei, det testes kun ved å ta blodprøve for å analysere nettopp insulinresistens.

Sent fra min SM-P600 via Tapatalk

Nei, det testes kun ved å ta blodprøve for å analysere nettopp insulinresistens.

Det skjønte jeg ikke . Jeg skjønner bare ikke hvordan det fungerer. Gynokologen jjeg er så forferdelig glad i (NOT) vil at jeg skal ta sukkerbelastningstest for å se om jeg har insulinresistens? Skjønner ikke dette jeg

Det er sikkert noe annet hun mener da. For jeg tok blodprøve for å teste insulinresistensen...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

kan ta kun blodprøve, men det vil kun vise gjennomsnittsblodsukker over en hvis tid (husker ikke hvordan). ved glukosebelastning ser de direkte hvordan kroppen reagerer på sukker. Noe har ikke utslag, noen litt mens andre igjen har mye. De med mye har diabetes.. Husker ikke graderingene av resultatene.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er sikkert noe annet hun mener da. For jeg tok blodprøve for å teste insulinresistensen...

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Nei han ville se om jeg hadde insulinresistens. Skal visst ta insulinresistens og glucose

Hmm så rart. Han må ha misforstått. For de vil se om du har diabetes eller i faresonen for det ved å måle blodsukkeret ditt. Og om blodsukkeret ditt oppfører seg normalt. Men de vil ikke se om du har i insulin residens på slik test

Jeg tok en slik test en gang. Blodsukkeret mitt er elt normal i verdi, men faller for raskt. Noe som gjør at jeg blir uvell og svimmel. Det blir helt borte når jeg spiser lavkarbo

Men jeg skal ta en blodprøve hvor det måles i insulin også. Jeg har definitivt ikke diabetes og er ikke i faresonen heller så hvorfor jeg da må ta testen er uvisst

Men jeg skal ta en blodprøve hvor det måles i insulin også. Jeg har definitivt ikke diabetes og er ikke i faresonen heller så hvorfor jeg da må ta testen er uvisst

Insulinresistens test er kun ved blodprøve, glukosebelastning tas i forbindelse med mistanke om diabetes. Da håper jeg for legens del at han bare har blingset som et engangstilfelle gitt :)

Edit:
glukosebelastning gjørs ved å: først ta blodprøve for å måle din faktiske verdi av glukose for deretter å gi deg en drikkeløsning med nøyaktig konsentrasjon av glukose, etter en viss tid (hos oss tester vi svangerskapsdiabetes hos gravide, og de tar prøve nr2 2 timer etter inntaket av løsningen) tas en ny glukoseprøve og det er stigningen fra fastende første prøve til andre prøven de ser på.

Last edited:
Åja da gidder jeg ikke ta den glukosebelastningstesten for det har jeg gjort for 4 år siden å er ikke mistanke om diabetes. Vet du hvilken blodprøve som tas ved insulinresistens for var det han ville sjekke. Takk for utfyllende svar

Glukosebelastningstesten er let forferdelig å var værre da jeg var gravid med datteren min enn før jeg var gravid

Det finnes ikke en test som viser om du har insulinresistens. Det er mange prøver som ses i sammenheng og i sammenheng med sykehistorien din. Så får å få et skikkelig svar ville jeg tatt glukosebelastning også.
Her er testene:
fastende C-peptid
Fastende insulin
Fastende glukose
SHBG
FSH/LH
Glukosebelastningstest

Jeg tok en test (avkrysset på rekvisisjon) som het for insulinresistens, så jeg mener jo derfor at det er en slik test. Jeg kan prøve å få det sjekket opp ordentlig på jobb ila mandag/tirsdag da :)

Det finnes ikke en test som viser om du har insulinresistens. Det er mange prøver som ses i sammenheng og i sammenheng med sykehistorien din. Så får å få et skikkelig svar ville jeg tatt glukosebelastning også.
Her er testene:
fastende C-peptid
Fastende insulin
Fastende glukose
SHBG
FSH/LH
Glukosebelastningstest

Takk, er ikke inni disse prøvene jeg

Det tas en blodprøve som viser produksjon av insulin. Utfra verdien av den, kan det fastslår insulinresistens eller ikke.

Ønsker oss en liten skatt ❤️

Back
Topp