Insulinkrevende Svangerskapsdiabetes

Enlitenfugl

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Flere som har insulinkrevende sv.dia her? Jeg tar bare hurtigvirkende, 12E til brødmåltid og 16-20E til middag. De siste dagene har insulinbehovet endret seg, jeg trenger plutselig mye mindre. For to dager siden spiste vi pølser, spagetti og gulrot til middag og tok derfor 18E. 1,5 time etterpå syns mannen min jeg så så rar ut så han målte blodsukkeret mitt og da hadde jeg 3,4. hadde kastet opp 30 min før (har hyperemesis også), så jeg trodde det var grunnen til at det ble så lavt. Samme skjedde i går. Da hadde vi fløtegratinerte poteter, kylling og grønnsaker og tok 16E. Kastet opp da også, og hadde plutselig 3,2 i blodsukker 1,5 time etter middag. Idag har jeg vært litt på testeren for å se hva jeg tåler. Har ikke kastet opp i dag. Kunne plutselig drikke en hel iskaffi mocca uten å ta insulin, og hadde godt innafor grensa 2 timer etterpå. Og så hadde vi hamburger til middag. Tok 12E, og hadde 4,8 i blodsukker to timer etterpå. Syns det er så merkelig, for pleier ikke tåle det. Er 33+1 på vei idag

Var hørt at flere merker st di tåler mer rundt uke 34. Om det har noe med vekst og ut kuling å gjøre kanskje. Men hør med dia.sykepleieren din om du kjenner på uro!

Back
Topp