Instagram og Podcaster

S-Salamander

Betatt av forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Følger dere noen fine Instagram kontoer eller hører på noen gode Podcaster (eller lydbøker?) som kan hjelpe til med informasjonssulten og få tiden til å gå?

Selv hører jeg på:

Fødselspodden
Gravid uke for uke

Instagram:
@evarosebirth

Foreldrerådet høyrer eg og på meir eller mindre jevnlig. Bra konsept, varierande utføring.

Hva med babyverdens egen podcast? Hører dere på denne? Tenkte alle som var medlemmer her hørte på den. :knegg:

Hører på de podcastene son er nevnt, er veldig glad i Jordmorpodden og Foreldrerådet og Foreldrekoden med Hedvig Montgomeri.
Hørte på Babyverden i forrige svangerskap, men synes ikke den er så interresant at jeg vil høre den en gang til.
Og ofte søker jeg opp tema, så hører jeg på ulike episoder. F. eks amming.

Jeg har bare hørt noen få episoder fra den. Er det noen episoder du syns var ekstra fine? :)
Jeg prøver så godt jeg kan å ikke høre «for langt», ettersom de går igjennom graviditeten uke for uke, og jeg er kun i uke 8 nå, så har ikke hørt så mye enda. men jeg hørte nylig på episoden om uke 7, den likte jeg. De er gode på å forklare ting man måtte lure på. :love2 det er ganske behagelig å høre på fordi det er tydelig at de har en god prat/samtale, fremfor å bare lese opp faktaopplysninger fra et ark/manus (som mange ofte gjør) i slike informasjons-podkaster.:happy7

Jeg prøver så godt jeg kan å ikke høre «for langt», ettersom de går igjennom graviditeten uke for uke, og jeg er kun i uke 8 nå, så har ikke hørt så mye enda. men jeg hørte nylig på episoden om uke 7, den likte jeg. De er gode på å forklare ting man måtte lure på. :love2 det er ganske behagelig å høre på fordi det er tydelig at de har en god prat/samtale, fremfor å bare lese opp faktaopplysninger fra et ark/manus (som mange ofte gjør) i slike informasjons-podkaster.:happy7
Enig

Den er veldig fin! Men jeg får litt fnatt av hun jordmora- det er noe med stemmen bare, haha.

stemmer! Er det den Gravid uke for uke? liker også den veldig godt, er som ei julekalenderluke hver uke :dance018
har du også hørt på den som bare heter "babyverden" også?

stemmer! Er det den Gravid uke for uke? liker også den veldig godt, er som ei julekalenderluke hver uke :dance018
har du også hørt på den som bare heter "babyverden" også?
Ja det stemmer! Det er «uke for uke» :love2
Nei, har ikke hørt på «Babyverden». Hvordan er den? Er den lik? Samme folka?

Den er veldig fin! Men jeg får litt fnatt av hun jordmora- det er noe med stemmen bare, haha.
Hahahha skjønner! Ja hun er litt rar. Men søt da! Det eneste som irriterer meg er når hun prøver å uttale engelske ord, som «babyshower» eller noe, og hun slakter det helt med ubernorsk uttale.. :whacky011
okei dårlig eksempel, men håper du skjønner hva jeg mener. :happy090

Hahahha skjønner! Ja hun er litt rar. Men søt da! Det eneste som irriterer meg er når hun prøver å uttale engelske ord, som «babyshower» eller noe, og hun slakter det helt med ubernorsk uttale.. :whacky011
okei dårlig eksempel, men håper du skjønner hva jeg mener. :happy090
Skjønner SÅ godt! Fikk fnatt på Kiel-tur med jobben nå, der showmanageren uttalte Show Lounge "Sjåvv Låndgsj"...

Back
Topp