Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Litt sånt jeg er redd for, men var det greit å prøve og så gi seg? Verdt et forsøk, liksom?Jeg hadde ønske om det, og satt i badekar når riene pågikk. Men jeg klarte det ikke i lengden pga riene. Jeg hadde rier som satt fremme i magen, ikke bak i ryggen som mange har, så jeg måtte krølle meg sammen og det funket dårlig i vann..
Høres helt supert ut! Det er lov å håpe at det kan bli sånn!Ble satt i gang ved at de tok vannet mitt og riene satte i med en gang. Jordmor lurte på om jeg ville prøve badekaret som smertelindring først, og der ble jeg sittende i 4 timer til frøkna var uteMåtte på do i løpet av de timene, men det var helt jævlig å gå ut av vannet så jeg hoppa oppi igjen.. Følte meg mye mer bevegelig der, det var jo vondt i badekaret også, men det var mye verre over vann. Hun var så rolig når hun kom ut! Helt fantastisk. Håper jeg kan føde i vann neste gang også
![]()
Hvorfor fikk du ikke lov? Jeg har bare født en gang, da var det ikke aktuelt pga første fødsel og stresset baby som skulle overvåkes...Følger med her, har ønsket det to gsnger men ikke fått lov. Håper på det denne gangen!
Ja absoluttLitt sånt jeg er redd for, men var det greit å prøve og så gi seg? Verdt et forsøk, liksom?
Første gang var fostervannet misfarget, andre gang var ikke hjertelyden helt optimal, så måtte overvåke begge gangene.Hvorfor fikk du ikke lov? Jeg har bare født en gang, da var det ikke aktuelt pga første fødsel og stresset baby som skulle overvåkes...
Skjønner. Så kjipt!Første gang var fostervannet misfarget, andre gang var ikke hjertelyden helt optimal, så måtte overvåke begge gangene.
Krysser fingrene for at alle gode ting er tre, da!Jeg har også hatt lyst til å prøve badekar men ikke fått gjort det enda. Brukte det som smertelindring med nr. 1, men han ble stresset så jeg måtte opp av vannet for å få en elektrode på hodet hans. Med nr. 2 var ikke rommet med badekar ledig. Har hatt to fødsler uten smertelindring nå, så håper at jeg kanskje får prøvd vannfødsel neste gang.
Det går selvfølgelig ann å ombestemme seg underveis, men du må også huske at du som jeg kan få beskjed om å komme opp av andre grunner. Husker jeg ble litt skuffet med en gang, men jeg fikk raskt andre ting å tenke på![]()
Det er jo også visse "krav" du må oppfylle for å kunne få ha en vannfødsel, men det vet du sikkert![]()
Det var slik jeg også haddet detJeg har prøvd begge gangene og det fungerer ikke som smertelindring for meg. Jeg må ligge i fosterstilling og sitte i et hardt badekar er rett og slett mer smertefullt. Så neste gang gidder jeg ikke å prøve engang![]()
Det var slik jeg også haddet det![]()
Ja gikk fort her også. JM sa at når det gikk fort så var ofte smertene fremme og ikke bak i ryggen.Har kanskje noe med at det gikk fort? Begge gangene så gikk jeg fra 3cm til 10 på under en time. Ingen pauser bare en eneste rie som aldri ga seg?
Men det er mye bedre å ligge i fosterstilling det er helt klartHihi
Jeg hadde aldri smerter bak, foran var det helt forferdeligJa gikk fort her også. JM sa at når det gikk fort så var ofte smertene fremme og ikke bak i ryggen.
Usj, nei, da er det jo ingen vits!Jeg har prøvd begge gangene og det fungerer ikke som smertelindring for meg. Jeg må ligge i fosterstilling og sitte i et hardt badekar er rett og slett mer smertefullt. Så neste gang gidder jeg ikke å prøve engang![]()