*inspirert* Utetid i barnehagen.

• Trådstarter Trådstarter Kickie
  • Opprettet Opprettet
K

Kickie

Guest
Hva gjør man når man syns at barna er for lite ute i barnehagen?
Maks en time for dagen, og da bare på ettermiddage (15-16). Dette gjelder for både de små og de store barna.

Det er gitt både muntlig og skriftlig beskjed til ped. leder og styrer om at man ønsker at barna skal være mer ute, uten at det har ført til noe.

ta det opp på foreldre møte.. underskriftskampanje hvis de ikke vil høre.. jeg vet ikke

Oj, det hadde jeg reagert på..!!
Har dere fått noe forklaring på hvorfor det er sånn...?

Ta det opp med styret en gang til, og som skrevet over her ville jeg samlet underskrifter.

ORIGINAL: Cinnamon*

Oj, det hadde jeg reagert på..!!
Har dere fått noe forklaring på hvorfor det er sånn...?

Ta det opp med styret en gang til, og som skrevet over her ville jeg samlet underskrifter.

Det gjelder ikke R sin barnehage, men en venn av meg.
Det som er blitt sagt er at det er så dårlig vær.
Og det er jo forståelig når det er is på hele bakken, eller så mye snø som det har vært. Men jeg mener at ungene så visst har gode nok klær til å tåle en regnskur.

Synes det hørtes lite ut ja. Ungene har jo godt av å være ute å røre på seg ,inne er de jo mye på ettermiddag og kveld.
I "vår" barnehage ser dagen slik ut .07.30-09.30 -frilek inne. 09.30-10.45 - kjernetid,med aldersinndelte grupper. 11.00 -spising. Ferdige med å spise,så er det ut å lek. Da er de ute til max 14.30 (væravhengig.) Inn,fruktmåltid 15.00. Er det fint vær går de gjerne ut igjen ,og om vår,sommer,høst spises maten også ute - når det ikke er vepsesesong[8D].

Alle barna har forresten en utedag i uken i tillegg ,min har turdag/utedag på tirsdager.

ORIGINAL: Undrer

Søke overflytting til en annen bhg...

Det var å ta litt hardt i syns jeg.

Ville begynt med å kreve skikkelig forklaring fra styrer.

ORIGINAL: LilleKaisa

ORIGINAL: Undrer

Søke overflytting til en annen bhg...

Det var å ta litt hardt i syns jeg.

Ville begynt med å kreve skikkelig forklaring fra styrer.

De har vurdert å bytte barnehage, men de er veldig fornøyd med personalet ellers, og man vet jo aldri hva man får andre steder.

Back
Topp