Inspirert; skrikekur

Okei . Overgang det. Her er det også 4-4.5 fra siste dupp til legging. Brukte langt tid på å sovne før keg forstod det her også :p nå legger jeg han alltid etter 4 timer. Funker her iallfall :)
Sambo har ikke skjønt det ennå, og det går utover meg som tar leggingen. :rolleyes: Tror nok vi er nede på én dupp for godt nå, han sover såpass godt om natten at han nok får den kvalitetssøvnen han trenger. Endelig.

Sambo har ikke skjønt det ennå, og det går utover meg som tar leggingen. :rolleyes: Tror nok vi er nede på én dupp for godt nå, han sover såpass godt om natten at han nok får den kvalitetssøvnen han trenger. Endelig.
Haha. Uff :/ mannfolk . Mange som går ned til en dupp ja. Gleder meg til det selv. Mindre å planlegge :p

Skrikekur er i mitt hode-sovning av utmattelse pga gråting og ingen trøst/nærhet.
Syntes ikke noe om å vente i mange minutter med å gå inn.
Snakker da om babyer og ikke en 4-åring.
Helt enig!
Eller at de skriker til de spyr og avfeies med at det bare er "trass" fordi de ikke vil sove...
Vi hadde ikke latt et stort barn sitte der og gråte alene heller vi da, men det er oss :)

Helt enig!
Eller at de skriker til de spyr og avfeies med at det bare er "trass" fordi de ikke vil sove...
Vi hadde ikke latt et stort barn sitte der og gråte alene heller vi da, men det er oss :)
Minste min på 1 år får brekninger og kaster opp ganske raskt. Uavhengig av årsak til gråt. Men jeg har også sett at hun blir så sint at hun spyr om hun ikke får viljen sin. Så der er nok barn forskjellig. Det kan gå under 1 min fra hun starter å gråte til hun spyr. Viktig at man er i nærheten med barn som er sånn. Min bestemor mente jeg bare skulle la henne gråte litt når vi var på besøk når hun var 6 mnd. Hun fikk sjokk når hun hørte brekninger på babycallen mens jeg var på tur opp i andre etasjen. Da hadde hun bare grått i 20 sekunder.

Minste min på 1 år får brekninger og kaster opp ganske raskt. Uavhengig av årsak til gråt. Men jeg har også sett at hun blir så sint at hun spyr om hun ikke får viljen sin. Så der er nok barn forskjellig. Det kan gå under 1 min fra hun starter å gråte til hun spyr. Viktig at man er i nærheten med barn som er sånn. Min bestemor mente jeg bare skulle la henne gråte litt når vi var på besøk når hun var 6 mnd. Hun fikk sjokk når hun hørte brekninger på babycallen mens jeg var på tur opp i andre etasjen. Da hadde hun bare grått i 20 sekunder.
Ja, noen kaster lett opp eller brekker seg ved gråt, men det er uansett ikke noe de gjør med vilje fordi de da skjønner at de slipper å sove :p

Ja, noen kaster lett opp eller brekker seg ved gråt, men det er uansett ikke noe de gjør med vilje fordi de da skjønner at de slipper å sove :p
Min har gjort det en håndfull ganger ;) Har selv sett henne gjøre det. Er en vesentlig synlig forskjell når de gråter til de spyr eller at de brekker seg med vilje. Har 3 barn og er kun yngste jeg har opplevd det med.

Skrikekur for meg er alt ifra å la barnet ligge å gråte alene, til å gå ut og inn av rommet ved eks 5-10 min mellomrom for å la barnet se deg Og for å passe på, eller å stå/sitte i døra mens barnet gråter.
Egentlig alt der en baby gråter og foreldrene ikke har planer om å trøste/bære/holde det, men lar det gråte for å se om det "går over av seg selv"
At barn innimellom gråter, kan man ikke gjøre noe med, så skrikekur for meg er ikke når barnet blir holdt av forelderen eller er i dialog med forelderen (eks hvis barnet ikke lar seg holde, at man sitter ved siden av og snakker til det, og er klar for å ta opp barnet når det går)

Har vel inntrykk av at alle metoder hvor barnet faktisk gråter blir omtalt som skrikekurer. Kanskje spesielt ferber, eller varianter hvor man ikke går inn til barnet i det hele tatt.

I mitt hode ser jeg for meg en gråtende baby som ligger i et mørkt rom, ensom og forlatt, uten tilsyn i en lengre periode før det sovner.

I mitt hode ser jeg for meg en gråtende baby som ligger i et mørkt rom, ensom og forlatt, uten tilsyn i en lengre periode før det sovner.

Enig. Tenk så skummelt for en liten baby :( jeg går faktisk ikke det med etåringen min heller jeg, kan ikke skjønne at han kan bli trygg av det..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp