Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Rebecca85
Smerter og problemer med å tisse etter fødselen, sliter du så tiss i dusjen, bruk gjerne xzylocain salve du får på apoteket også.
Renselsen lukter dritt så kjekt å ha små fryse/plastposer på badet så du kan pakke inn hvert bind og kaste ute med en gang[8D]
Det tok ca 3 dager før melka faktisk kom, ikke stress med det[;)]
Ha pyrisept eller sterilt vann til å rense navlen til baby med.
Første 1-3 bæsjene som kommer sitter som tjære i rumpa på de så bruk baby olje for å få det bort, ellers tørker du deg i hjel[8D]
Veldig mange babyer får trøske(sopp på tunga, tunga får hvitt tykt belegg) og det vi brukte var litt nøytral farris på q-tips i munnen på ungene..blir det mye der kan det være kjekt å høre med hs [;)]
Det er vel det jeg kommer på som jeg ikke var klar over, eller tips jeg fikk[;)]
ORIGINAL: a tina
Ja så absolut..hehe.. for meg var det som jeg ikke hadde tenkt på eller hørt noe om var revning og sying... ikke noe kjekke greier, men det kan være godt og være forberedt på at det kan skje...
Og melkespreng... når den første melken kommer, at det kan gjøre kjempevondt... det er iallefall det jeg husker som det negative fra første gang... som jeg skulle ønske jeg hadde vært mer forberedt på.. ;)
ORIGINAL: LoveMyLife
Epiduralen min bedøvde meg totalt der nede også. Så det er forskjellig.[:D]
Jeg elsket sykehusmaten[:D]
*Ta med egne bind slik at dere slipper å bruke bleier hvis dere ikke trenger.
*Husk å kjøpe gode truser til sykehuset og etterpå.
*Ta med ammeinnlegg
*Hvis dere revner og må sy, så ikke vær redd for å be om smertestillende de neste dagene. Jeg hadde ikke problemer med å tisse og å gjøre nr 2, for det er hånddusj ved hver do som man kan bruke samtidig som man gjør sitt fornødne.
*Dagene etterpå kan være fylt med tårer og følelsen av at man ikke tåler noe. Det er hormonene som gjør det slik.
*Jeg opplevde å være ganske rar inni magen. Som om innvoller osv ikke lå på riktig plass og det tok noen dager før den følelsen gikk over.
*Hvis du er for sliten, så ikke ta imot besøk med det samme. Det er lov til å si at det ikke passer.
*Ikke alle får morsfølelse med det samme. Jeg fikk det fra første stund og trodde ikke at jeg kunne føle så mye kjærlighet for noen. Hjertet mitt holdt på å sprenges![:)] Mens andre sliter med den følelsen. Begge deler er normalt.
*Ha med noe sukkerholdig til under fødselen. Drikk endel, det hjelper på energien. Si hva du føler og ikke vær redd for å rope ut om det er noe under fødselen! Det er din kropp og dine følelser[:D]
Jeg GLEDER meg til å føde igjen[:D]
ORIGINAL: Junie
Hva er xzylocaine salve? Og hvordan funker det?
ORIGINAL: Rebecca85
Smerter og problemer med å tisse etter fødselen, sliter du så tiss i dusjen, bruk gjerne xzylocain salve du får på apoteket også.
Renselsen lukter dritt så kjekt å ha små fryse/plastposer på badet så du kan pakke inn hvert bind og kaste ute med en gang[8D]
Det tok ca 3 dager før melka faktisk kom, ikke stress med det[;)]
Ha pyrisept eller sterilt vann til å rense navlen til baby med.
Første 1-3 bæsjene som kommer sitter som tjære i rumpa på de så bruk baby olje for å få det bort, ellers tørker du deg i hjel[8D]
Veldig mange babyer får trøske(sopp på tunga, tunga får hvitt tykt belegg) og det vi brukte var litt nøytral farris på q-tips i munnen på ungene..blir det mye der kan det være kjekt å høre med hs [;)]
Det er vel det jeg kommer på som jeg ikke var klar over, eller tips jeg fikk[;)]