inspirert: mine heklerier :)

IrenePirene

Forumet er livet
Ble så inspirert av tråden til FruAH, at jeg ville vise dere noe av det jeg har heklet den siste tiden. Har alltid likt håndarbeid, men fant ut for et år siden at jeg skulle lære meg å hekle. Det første jeg heklet var babyboots, så det er ikke så vanskelig som det kan se ut til ;)

Tror jeg har heklet nærmere 100 boots nå på et år.. kjenner jeg begynner å bli litt smålei av akuratt de, men oppskriften sitter støpt, så hender jeg tar en og annen bestilling da :)

Det er et par av tingen her jeg aaaaldri kommer til å hekle igjen.. Jeg liker helst når et prosjekt tar max en kveld.. :P Men det meste er jo såre enkelt å hekle :) GØØY!

Tidligere konsentrerte jeg meg helst om korssting.. Har kjøpt meg program som kan lage mønster av et vanlig bilde, og slik ble det når jeg sydde bilde av min sønn :)

Orginalbildet er et a4 ark så det blir jo litt størrelse for å få så mye detaljer da :)

BTW... bare eeeelsker prøvedukka mi.... Den er sur uansett hva den får prøve :D

wow så mye fint :D hvor lenge er "den siste tiden"? :P jeg har brukt ca 3mnd på mitt bestemorsteppe.. da ikke hver dag da :P men det går suuper tregt!! men du har jo vært veldig produktiv og reser i hekling! veldig flink :)

kan jeg spørre om oppskriften på de hvite "støvlene" med blomster på bilde 2 og brune med rosa blomster på bilde 4? :D

det der bilde av sønnen din du har sydd var jo nydlig! så kult! hvor får en kjlpt sånne program? hørtes jo helt genialt ut! bestemora mi ekser å sy, så dette må jo være neste proskjekt :P bilde av min baby :)

Ja kan ta bestilling på noen av tingene.. Var det noe spes du tenkte på?

Når det gjelder oppskriften på støvlene så kan jeg desverre ikke hjelpe deg, den sitter i hodet mitt og er en blanding av 3 forskjellige oppskrifter :-/ Men de brune med rosa blomst på kan du få vet du :)

http://www.ravelry.com/patterns/library/dainty-mary-janes

...den siste tiden vil si det siste året.. Jeg lærte meg å hekle i mai i fjor, og har holdt det gående siden dess :P

Kunne jeg ha fått bestilt ett vognteppe av deg? elsker sånt, meeeen er ikke noe flink selv.

Jeg kjøpte programmet på ebay... PC stitch heter det eller noe sånn.. koster nesten ingenting :)

LinnChristine skrev:
Kunne jeg ha fått bestilt ett vognteppe av deg? elsker sånt, meeeen er ikke noe flink selv.

Ja det kan du vel :) Hvilken farge tenker du?
Gidder du sende meg en pm?

PM sendt :D

Så mye fint! Den uglelua var skikkelig kul :-D kjenner meg igjen med det å gå lei ja! Har blitt mange par booties og tennbrikkettskjulere i det siste. Ifjor strikka jeg minst 150 oppvaskkluter! Hadde helt dilla :-D

Åååå, SÅ flink!! :)

Og ja, det var ei herlig prøvedukke hehe :D

Så flink du er :) Blir imponert over dere håndarbeidsdamer altså :)

Takk for det :) Er så gøøøy å få til slike ting.. Jeg har alltid likt håndarbeid av alle slag. Kan sy hardangersøm, korssting, hekle. Men vis meg en symaskin og strikkepinner så løper jeg :P

IrenePirene skrev:
Takk for det :) Er så gøøøy å få til slike ting.. Jeg har alltid likt håndarbeid av alle slag. Kan sy hardangersøm, korssting, hekle. Men vis meg en symaskin og strikkepinner så løper jeg :P

Mormor broderer hrdangersøm! Sitter med det hele dagen, er 87 nå. Jeg har begynt på ei brikke og brodert to runder, men det er ikke lett å konsentrere seg med en to-åring i hus :-)

Tar du i mot bestillinger eller? :D da vil jeg isåfall bestille av deg når jeg vet om det er jente eller gutt.! Syns spesielt de lilla skona var fine og lua med ører på :-) 

Mamma-23 skrev:
Tar du i mot bestillinger eller? :D da vil jeg isåfall bestille av deg når jeg vet om det er jente eller gutt.! Syns spesielt de lilla skona var fine og lua med ører på :-) 

Ja det kommer litt an på hva du vil ha :P Men kan ta bestillinger på det meste ;) Bare send meg en pm du når du evt vil bestille :)

Heklet kjole til snuppa i magen i går <3

Oi, så flink du er :D 

Jeg holder på med en sengesett til mini, men er laaaangt i fra like flink som deg!

Back
Topp